اخبار داغ

مدیر مطالعات پایه منابع آب خراسان رضوی مطرح کرد؛

امسال حدود 22 درصد از ظرفیت سدها پر است/ کاهش 65 درصدی روان آب‌ها در سطح خراسان رضوی

امسال حدود 22 درصد از ظرفیت سدها پر است/ کاهش 65 درصدی روان آب‌ها در سطح خراسان رضوی
مدیر مطالعات پایه منابع آب خراسان رضوی با اشاره به این نکته که امسال حدود 22 درصد از ظرفیت سدها پر است، گفت: میزان بارش امسال قطعا روی خشکی‌ سال آینده تأثیرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قندهاری در گفتگو با صبح توس، اظهار کرد: میزان بارش امسال قطعا روی خشکی های سال آینده به شدت تأثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس،,

 

,

وی با بیان اینکه قنوات فصلی ما دچار مشکل اساسی در سال آینده هستند، افزود: همین نشان می دهد هوشمندانه تر باید در کشت سال آینده در حوزه کشاورزی و مصرف آب شرب در حوزه خانگی و صنعتی برخورد داشته باشیم.

,

 

,

مدیر مطالعات پایه منابع آب خراسان رضوی گفت: حداقل در نیم قرن گذشته یکی از خشک ترین فصول سرد سال را سپری می کنیم و عبور از بحران پیچیدگی های خاص خود را دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بارش های اواخر زمستان به برکت حضرت امام رضا(ع) امیدوار کننده است و تا حدی جبران کمبود ها می شود، افزود: برای تأمین آب شهرهای بزرگ به ویژه مشهد مقدس، امیدواریم با کمک مردم و کاهش مصرف به معنای واقعی به سلامتی از این بحران در سال جاری عبور کنیم.

,

 

,

, , ,

قندهاری ضمن تأیید کمبود آب در سدهای استان، تصریح کرد: امسال حدود 22 درصد از ظرفیت سدها پر است، البته این امر نسبت به سال گذشته خیلی تغییر ندارد.

,

 

,

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی و رودخانه ها که به آب های سطحی وابسته هستند در حال حاضر شرایط خوبی ندارند، گفت: امروز نزدیک به 65 درصد کاهش روان آب را تجربه می کنیم.

,

 

,

مدیر مطالعات پایه منابع آب خراسان رضوی با بیان اینکه پس از تأمین رطوبت خاک، بارش ها به روان آب یا بارش مؤثر تبدیل می شود، اظهار کرد: خشکی های امسال روی میزان بارش در سال آینده هم تأثیرگذار است و بیشترین تأثیر را کشاورزان وابسته به آب های سطحی خواهند دید.

,

 

,

وی افزود: در سال آینده قنوات فصلی استان باتوجه به کمبود بارش ها دچار مشکل می شوند و بر همین اساس آن بخش از کشاورزی وابسته به قنوات تأثیر می پذیرند.

,

 

,

قندهاری خاطرنشان کرد: شرایط سدها و بار ورودی سدها در فصل های بهار و آخر زمستان جبران می شود و چنانچه بارش های پایان زمستان ادامه داشته باشد و بارندگی افزایش یابد وضعیت سدها مطلوب می شود.

,

 

,

وی ابراز کرد: باتوجه به سپری کردن پاییزی خشک این بارندگی ها بایستی به صورت قابل توجهی باشد که بتواند رطوبت خاک را در حوزه آبریز جبران کند، بنابراین پیش بینی داریم، چنانچه شرایط نرمال باشد وضعیت سدها و مخازن به سمت مطلوب حرکت خواهد داشت؛ اما با این وجود مخازن آن‌گونه که باید نخواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه