اخبار داغ

معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری شهرستان کیار؛

دره عشق ایران کجاست؟

دره عشق ایران کجاست؟
نطقه مشایخ شهرستان کیار پر از زیبایی های طبیعی که هر گردشگری آرزوی سفر به این منطقه را دارد. دره عشق مجموعه ای کامل از زیبایی های مشایخ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار «دره عشق»، منطقه‌ای چشم‌نواز و دیدنی از طبیعت در گوشه‌ای از بخش ناغان از توابع شهرستان کیار چهارمحال بختیاری است این منطقه از استان به قدری زیباست که می توان در هر سکانس از این طبیعت چهره‌ جدید و بکری را مشاهده نمود.

چرا این منطقه "دره عشق" نام نهاده شده است؟

افسانه‌ای بین محلی‌هایی که در این روستا زندگی می‌کنند وجود دارد که حاکی از آن است که در زمان‌های قدیم عاشق و معشوقی در این دره زندگی می‌کردند که به دلیل نبود پل در این دره تنها راه رسیدن به یکدیگر را رفتن در رودخانه می‌دانستند. از آن زمان به بعد این دره مشهور به دره‌ی عشق شد اما هیچگونه سند معتبری مبنی بر این ادعا وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
, چرا این منطقه "دره عشق" نام نهاده شده است؟,
,
,
 
,



 

, ,
,
,

جاذبه‌های دره عشق چیست؟

با سفر به روستای دره عشق می توانید به تماشای کارون طولانی‌ترین رود ایران که حدود ۹۵۰ کیلومتر طول آن است بنشینید.رود کارون در میانه های راه از دره عشق می گذرد.

, جاذبه‌های دره عشق چیست؟,
,
,

,
, ,
,

بازدید از آبشار دره عشق

آبشاری در دل کوه‌های دره عشق وجود دارد که در آن آب با سرعت زیاد از دل کوه به بیرون می‌آید و از ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر سقوط می‌کند. وجود این آبشار در کنار شالیزارها منظره‌ای کم‌نظیر را به وجود آورده که دل هر رهگذری را می‌رباید.

, بازدید از آبشار دره عشق,
,
,

دیدن زیبایی های منطقه حفاظت‌شده هلن

هلن منطقه ای جنگلی با ۴۰ هزار هکتار وسعت که غالبا پوشیده از جنگل بلوط غرب است و یک چهارم آن مرتعی است، نام این منطقه از کوهی در آن محل، به نشان پاسداشت پرستاری آمریکایی برگرفته از نام وی است که همسر پزشکی بختیاری بوده و در آنجا به مداوای مردم می پرداخته‌است.

, دیدن زیبایی های منطقه حفاظت‌شده هلن,
,
,

 

,
, ,

 

,

علاوه‌براین، روستاهای تماشایی منطقه و عشایر را هم باید تماشا کنید. رفتینگ در رود کارون نیز یکی از تفریح‌هایی است که در دره عشق نباید آن را از دست بدهید.

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار کیار بیدار گفت: هر چند روستای دره عشق سراسر سال زیبا و دل انگیز است اما زیبایی های طبیعی آن در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه به اوج خود می رسد.

به گزارش کیار بیدار روستای زیبای دره عشق در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در منطقه مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار قرار دارد و جدای از زیبایی های خاص این روستا روستاهای زیبایی دو پلان، معدن و دورک و برنجگان در نزدیکی این روستا قرار دارد.

گزارش: پریسا احمدی تشنیزی

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه