اخبار داغ

بخشدار گرگان:

دهکده گردشگری و نوروزگاه در گرگان برپا می شود

دهکده گردشگری و نوروزگاه در گرگان برپا می شود
بخشدار مرکزی گرگان از برپایی دهکده گردشگری و نوروز گاه ویژه ایام عید نوروز سال ۹۷ برای دومین سال متوالی با مشارکت دهیاران بخش و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "محمدرضا ترابی" بخشدار مرکزی گرگان با اشاره به اینکه دهکده گردشگری و نوروزگاه امسال همراه با اجرای برنامه‌های متنوع آیینی و فرهنگی از بدو روز افتتاحیه آغاز می‌شود گفت : امسال دهکده با برنامه های متفاوت و در قالب پنج بخش تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

وی افزود: بخش های مختلفی همچون سازه های بومی اعم از منازل روستاییان جلگه ای و کوهستانی ، اقوام سیستانی و ترکمن ، بخش های غذا ، موسیقی و غرفه های ارائه توانمندیها و فروش تولیدات روستا و بخش بازیهای بومی محلی که متشکل ۲۴ بازی و دو ورزش غالب روستایی اهم از کشتی با شال و والیبال روستایی خواهد بود.

,

بخشدار مرکزی گرگان تصریح کرد: هدف از برپایی دهکده گردشگری و برگزاری نوروزگاه این است تا ما نوع زیستن روستاییان ، فرهنگ آداب و رسوم ناب بومی و محلی که اندکی کمرنگ و شاید قسمتهایی از آن به فراموشی سپرده شده را احیاء و آنرا به مسافران و مردم بومی منطقه الخصوص نسل جوان معرفی کنیم.

,

"ترابی" با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان گرگان بعنوان شهرستان مرکز استان گلستان که رنگین کمانی از اقوام می باشد و دارای آداب و رسوم خاصی برای نوروز است خاطرنشان کرد: باید تلاش ویژه‌ای برای شناسایی این آئین‌ها برای گردشگران صورت گیرد تا با فرهنگ غنی این منطقه آشنا شده و زمینه برای جذب گردشگر و تقویت صنعت گردشگری فراهم شود ،که دهکده گردشگری نوروزی در همین راستا فعالیت خواهد نمود.

,

وی افزود: نقش اصلی در اجرای این دهکده را دهیاران بخش مرکزی گرگان برعهده داشته اند تا بدین ترتیب هدف غائی از اجراء این دهکده گردشگری نوروزی و برگزاری نوروزگاه که توسط خود روستاییان مدنظر بوده است ، برآورده گردد.

,

لازم بذکر است این دهکده با وسعت یک هکتار در ابتدای سایت اداری و ورودی شهرستان گرگان قبل از میدان بسیج در حال ایجاد می باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه