اخبار داغ

نگاهی به بازار شب عید؛

قدرت خرید مردم کاهش یافته است/ ضرورت نظارت بر بازار شب عید و تنظیم قیمت ها

قدرت خرید مردم کاهش یافته است/ ضرورت نظارت بر بازار شب عید و تنظیم قیمت ها
روزهایی که به آن شب عید می گویند به زودی با قصه تکراری و هیجان خرید و فروش از راه می رسد. تجربه سال های گذشته نشان می دهد اقلام مورد نیاز مردم در شب عید فراوان بوده است اما مشکلی به نام نظام توزیع نامناسب این بازار را آزار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار روزهایی که به آن شب عید می گویند به زودی با قصه تکراری و هیجان خرید و فروش از راه می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

کم کم مردم آماده می شوند تا برای خرید پا به بازار بگذارند، بازاری که طبق اظهارات، مسئولان برای تنظیم قیمت های آن از مدت ها پیش برنامه ریزی را شروع کرده اند.

,

تجربه سال های گذشته نشان می دهد اقلام مورد نیاز مردم در شب عید فراوان بوده است اما مشکلی به نام نظام توزیع نامناسب این بازار را آزار می دهد. متاسفانه نظام توزیع بازار در کشور ما از ساختار مناسبی برخوردار نیست و این موضوع هم تولید داخلی را تحت الشعاع قرار داده است و هم در بازه های زمانی مختلف مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند که نیاز به تصمیم گیری جدی در این خصوص است.

,

مشکل جدی دیگر بازار شب عید در سال های گذشته عدم نظارت درست به واردت خصوصا واردات میوه و مرکبات بود و انحصار چندجانبه و مافیا در واردات باعث می شود تا تولیدکنندگان و اصناف داخلی متضرر شوند.

,

, ,

قدرت خرید مردم کاهش یافته است

, قدرت خرید مردم کاهش یافته است,

یکی از میوه فروش های شاهرود در گفتگو با نسل شاهوار با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم طی سال های گذشته گفت: بیشترین میوه ای که مردم برای شب عید می خرند سیب و پرتقال است و گاها به همراه آن مقداری کیوی و خیار هم خرید می کنند اما قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

, نسل شاهوار ,

وی با بیان اینکه زمانی که قدرت خرید مردم کاهش یابد درآمد مغازه دار نیز کاهش می یابد اظهار کرد: با افزایش قیمت میوه قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است، به عنوان مثال وقتی سیب کیلویی دو هزار تومان باشد مردم با ده هزار تومان 5 کیلو سیب خرید می کنند اما وقتی قیمت آن به بیش از دو برابر افزایش یافته است مردم با همان ده هزار تومان تنها دو کیلو سیب می توانند خرید کنند.

,

قیمت بازار به گونه ای است که ترجیح می دهیم صرفه جویی کنیم

, قیمت بازار به گونه ای است که ترجیح می دهیم صرفه جویی کنیم,

یکی از شهروندان شاهرودی که همراه با دو فرزندش برای خرید به یکی از مراکز خرید شاهرود آمده است به خبرنگار نسل شاهوار گفت: احساس می کنم سال گذشته قیمت ها مناسبت تر بود، چند ساعتی است که در دو یا سه پاساژ دور زدم اما هنوز نتوانسته ام لباس مناسبی برای بچه ها پیدا کنم.

, نسل شاهوار,

وی اظهار کرد: خودم و همسرم قصد خرید لباس نو نداریم، قیمت بازار به گونه ای است که ترجیح می دهیم همان لباس های سال قبل را استفاده کرده و کمی صرفه جویی کنیم اما بچه ها را نمی شود متقاعد کرد، ذوق و اشتیاق شب عید و خرید لباس نو را دارند.

,

, ,

نظارت بر بازار شب عید و تنظیم قیمت ها ضروری است

, نظارت بر بازار شب عید و تنظیم قیمت ها ضروری است,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود با تاکید بر توزیع عادلانه کالا و اقلام شب عید به مردم گفت: بی عدالتی در توزیع، افزایش و تفاوت قیمت ها باعث نارضایتی مردم می شود.

,

وی اظهار کرد: نظارت بر بازار شب عید و تنظیم قیمت ها ضروری است لذا در این راستا دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با ستاد تنظیم بازار شهرستان داشته باشند و کسبه و بازاریان نیز برای جلب رضایت مردم ملزم به رعایت قانون صنفی هستند.

,

فرماندار شاهرود با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار شهرستان موظف به خدمت رسانی به همه مناطق است افزود: در همین راستا طی دو سال گذشته در تنظیم بازار عید نوروز دهستان های دور افتاده شهرستان شاهرود در اولویت خدمت گزاری قرار گرفته شد، سهمیه میوه شب عید برای دهستان های طرود و خارتوران که با مرکز شهر فاصله زیادی دارند در نظر گرفته و به این مناطق ارسال شد.

,

هاشمی بیان کرد: سهمیه میوه شب عید شهرستان های شاهرود و میامی در سال جاری 296 تن پرتقال و 96 تن سیب است که تا کنون 150 تن پرتقال و 51 تن سیب به سردخانه های شاهرود منتقل شده است.

,

سهمیه میوه شب عید شاهرود کاهش یافت

, سهمیه میوه شب عید شاهرود کاهش یافت,

علیرضا حسین پور رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شاهرود نیز با اشاره به کاهش سهمیه میوه شب عید این شهرستان در سال جاری گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا در صورت تقاضا و کمبود میوه در بازار میوه شب عید مازاد بر سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان ارائه شود.

,

وی اظهار کرد: سال گذشته سهمیه پرتقال شب عید این شهرستان 350 تن وسیب 120 تن بود که امسال به 296 تن پرتقال و 96 تن سیب کاهش یافته است.

,

رئیس اداره تعاون روستایی شاهرود افزود: از سهمیه پیش بینی شده میوه شب عید شهرستان شاهرود تا کنون 150 تن پرتقال و 51 تن سیب به سردخانه های شهرستان منتقل شده است و طی روزهای آتی سهمیه تکمیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه