اخبار داغ

بعد از 20 سال؛

آب به "سنگ آب" رسید

آب به "سنگ آب" رسید
"سنگ آب" دور افتاده ترین روستای بخش ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار بعد از 20 سال صاحب آب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین پروژه آبرسانی به روستای سنگ آب ایوان کی با حضور رئیس سازمان عشایری کشور، نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان دورترین روستای بخش ایوان کی شهرستان گرمسار به بهره برداری رسید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

پروژه سنگ آب سه ماه به طول انجامید

, پروژه سنگ آب سه ماه به طول انجامید,

وفایی مدیر پروژه آب  رسانی سنگ آب ایوان کی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پروژه آب رسانی روستای سنگ آب که در فاصله 35 کیلومتری ایوان کی قرار گرفته است با اعتبار 220 میلیون تومان و دارای حجم 24 هزار لیتر در شبانه روز و دارای ارتفاع 12/5 متر و طول مسیر 226 متر و با حجم خاکبرداری 12 هزار متر مکعب به بهره برداری رسید .

,

مسئول اجرایی پروژه سنگ آب ایوان کی در ادامه افزود: پروژه تامین آب روستای سنگ آب دارای طول پروژه 5 هزار متر است و عرض کانال 30 متر و حجم پروژه حجیم بود که سه ماه به طول انجامید.

,

پروژه سنگ آب خواسته عشایر شهرستان گرمسار بود

, پروژه سنگ آب خواسته عشایر شهرستان گرمسار بود,

علی یوردخانی نماینده عشایر شهرستان گرمسار با اشاه به اینکه پروژه آب رسانی سنگ آب یک خواسته اصلی عشایر منطقه ایوان کی و شهر گرمسار بوده است، گفت: به دلیل اینکه عشایر از طوایف مختلف در مسیر کوچ خود به دلیل خشکسالی و کمبود آب از سنگ آب عبور می کردند اما حالا می تواند طبق معمول و قدیم از  آب این منطقه در جهت اطراق استفاده کنند.

,

یوردخانی در ادامه اظهار کرد: این پروژه می تواند مسیر کوچ را احیا کند و مسئولان باید برای احیاء دیگر مسیرهای کوچ که به دلیل خشکسالی با مشکل رو به رو شده اند اقدام کنند.

,

مطالعات دو ساله پروژه آب رسانی سنگ آب ایوان کی

, مطالعات دو ساله پروژه آب رسانی سنگ آب ایوان کی,

داریوش طاهری فرماندار گرمسار به بیان اینکه پروژه آب رسانی به روستای سنگ آب به دلیل  فاصله بیش از 30 کیلومتری از حوزه جاده ای و شهری با مشکلات فراوانی رو به رو بوده است؛ گفت: اجرای این طرح مهم آب رسانی بیش از دو سال به طول انجامید.

,

 فرماندار گرمسار  در ادامه تصریح کرد: این پروژه با اعتبار 2 میلیارد ریالی اعتبارات داخلی سازمان عشایری کشور و اعتبار تکمیلی 200میلیون ریالی شهرستان گرمسار از محل ارزش افزوده به بهره برداری رسیده است.

,

 طاهری افزود: این پروژه می تواند مشکلات بسیاری از عشایر منطقه ایوان کی پس از 20 سال نبود آب، حل کند.

,

احیاء تولیدات عشایری اولویت مجلس و دولت

, احیاء تولیدات عشایری اولویت مجلس و دولت ,

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس، تولید بومی و عشایری را مهم برشمرد و گفت: می توانیم برای صادرات محصولات عشایری در کشور در آمد زایی کنیم اما این موضوع نیازمند فراهم سازی امکانات در خانواده عشایری است .

,

کاتب گفت: مجلس به دنبال احیا بستر های تولید عشایری است تا بتواند تولیدات داخلی را تامین کند و نیاز به واردات هزینه بر نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه