اخبار داغ

عید و تاکسی هایی که فقط دربستی کار می کنند

عید و تاکسی هایی که فقط دربستی کار می کنند
با بارش های چند روز گذشته برف و باران در کلان شهر ارومیه و همچنین نزدیک شدن به سال جدید باز هم همچون سالهای گذشته قصه ی همیشگی تاکسی های دربستی در حال تکرار می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانا نیوز، با بارش های چند روز گذشته برف و باران در کلان شهر ارومیه و همچنین نزدیک شدن به سال جدید باز هم همچون سالهای گذشته قصه ی همیشگی تاکسی های دربستی در حال تکرار می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

ازدحام بیش از حد تاکسی ها در خیابان های مرکزی شهر و سایر خیابانهای اطراف برای پیدا کردن مسافرین دربستی نه تنها باعث به وجود آمدن مشکل تردد گردیده است. بلکه باعث سرگردانی و معطلی مردم پیاده نیز شده است.

,

تجمع تاکسی ها در ابتدای مسیر را باید مسئولان تاکسیرانی جوابگو باشند که این تاکسی ها که تا تکمیل ظرفیت حرکت نمی کنند مردمی که در میانه های مسیر به دنبال تاکسی برای سوار شدن هستند باید چه کاری بکنند .

,

بی شک همه ما با این صحنه مواجه شده ایم و یا حتی آن را از نزدیک تجربه کرده ایم که زمان بارش برف و باران و یا نزدیکی ایام عید شاهد تاکسی‌های داخل شهری و حتی مسافر کش های سرگردانی هستیم که با زیر پا گزاشتن حقوق سایر شهروندان تنها به دنبال مسافران دربستی هستند.

,

بی سامانی و عدم نظارت لازم در چنین روزهای پر تردد توسط رانندگان تاکسیها مسئله دیروز و امروز نیست و مقوله ای تکراری و همیشگی است که در ایام پایان سال نمود بیشتری می یابد. بسیاری از مردم در روزهای بارندگی از کنار خیابان نظاره گر تاکسیهایی هستند که به دنبال مسافر دربستی می گردند.
روزانه دهها دستگاه تاکسی تک سرنشین با نادیده گرفتن مسافرین در سطح شهر تردد می کنند تا شاید بتوانند مسافر دربستی سوار کنند .

,
,

کمین تاکسی‌های دربستی و سایر خودروهای شخصی برای شکار مسافران خسته داستان گرم و تکراری روزهای سرد و بارانی است زیرا تاکسی‌هایی که با کمی انصاف می‌توانند در روزهای بارانی مرهمی بر خستگی و سردی مردم باشند اما در عین ناباوری دل برخی رانندگان تاکسی همچون سردی هوا در این روزها یخ می زند و چشمشان به دنبال مسافرانی می‌گردد که حاضرند برای فرار از باران و سرما اسکناس‌های بیشتری خرج کنند.

,

امروزه ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺗﺎﮐﺴﯽ های دربستی و مسافر کش های سرگردان تبدیل به ﻣﻌﺎﺩﻟﻪ ﭼﻨﺪ ﻣﺠﻬﻮﻟﯽ در ارومیه شده است که تا کنون هیچ گونه راه حلی برای آن پیدا نشده است.
عدم نظارت و رسیدگی لازم از سوی اداره تاکسی رانی و همچنین نبود قوانین سخت گیرانه مهمترین عامل به وجود آمدن این مشکل همیشگی می باشد.

,
,

مسئولین محترم در سازمان تاکسی رانی میتوانند با استفاده از بازرسان و گشت های ویژه برای کنترل تاکسی های متخلف در ایام پر تردد سال همچون تعطیلات نوروز و روزهای بارانی و سرد سال در خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم کمک کنند.

,

سازمان نظارت بر تاکسیرانی با بودجه ی مردم اداره می شود ولی نظارت کم این سازمان بر روی تاکسی ها واقعا مشهود است در روزهای بارانی یا برفی عده ی از تاکسی ها کلا بیرون نیستند در این روزها که مردم نیاز بیشتری به وسایل حمل و نقل عمومی دارند اینجوری پشت مردم خالی میشه و عده ای هم که فقط به دنبال مسافر دربستی با پول بیشتر هستند و در حاشیه  تقریبا تمام دنیا بر حسب مسافت طی شده مسافران پول پرداخت می کنند ولی متاسفانه هنوز سیستم هزینه  کرایه حمل و نقل تاکسیرانی ارومیه نه بر حسب مسافت است و نه الکتریکی شده است و از هر طرف بنویسیم کلا به سود تاکسی ها و شکست حقوق شهروندی مردم است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه