اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

نرخ بیکاری در مازندران رو به کاهش است/ دولت توان استخدام نیرو را ندارد

نرخ بیکاری در مازندران رو به کاهش است/ دولت توان استخدام نیرو را ندارد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نرخ بیکاری در استان رو به کاهش بوده و در سال جاری نسبت به سال گذشته ۸ دهم درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کامران اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار رامسرنوین، اظهار کرد: دولت در سال جاری ۳۹۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی و ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال فراگیر به استان مازندران اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رامسرنوین,

وی افزود: هدف از حمایت روستائیان در حوزه اشتغال‌زایی جلوگیری از مهاجرت به شهرها است و در اعطای تسهیلات روستایی ملاک کار تزریق پول نیست بلکه ملاک اصلی اشتغال‌زایی در روستاها است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در روستاها سرانه هر اشتغال ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که سرانه خوبی دارد و باعث اشتغال و توسعه در روستاها می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سرانه اشتغال در روستاها اقتصاد پایدار را به دنبال دارد یادآور شد: دولت سیاست‌های مربوط به اشتغال را در همه جوانب دیده اما دولت در بخش اقتصاد و مالی با مشکل مواجه بوده و توان استخدام نیرو را ندارد بلکه باید خود جوانان و کارآفرینان با دریافت تسهیلات و از طرف دیگر حمایت‌های دولت کار و شغل ایجاد کنند.

اصغری با بیان اینکه سیاست کلی نظام در اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار می‌شود تصریح کرد: دولت مسئولیت‌های اقتصاد و اشتغال را به مردم سپرده است و این می‌طلبد تا همه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این مهم به سرانجام برسد.

وی در پایان با بیان اینکه بیشتر بیکاران از قشر فارغ‌التحصیلان هستند و این بزرگ‌ترین دغدغه در کشور است گفت: نرخ بیکاری در استان مازندران رو به کاهش بوده و در سال‌جاری نسبت به سال گذشته هشت دهم درصد کاهش داشته و تا پایان سال به زیر ۱۱ می‌رسد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه