اخبار داغ

دومین همایش بین المللی نوروژنتیک در مشهد در حال برگزاری است

دومین همایش بین المللی نوروژنتیک در مشهد در حال برگزاری است
امروز دومین همایش بین المللی نوروژنتیک و دهمین همایش ملی نوروژنتیک با حضور متخصصان داخلی و خارجی به مدت سه روز در مشهد آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، امروز دومین همایش بین المللی نوروژنتیک و دهمین همایش ملی نوروژنتیک با حضور متخصصان داخلی و خارجی به مدت سه روز در مشهد آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

 

,

محمدحسن کریمی نژاد در این همایش گفت: نیاکان ما از گذشته های دور به مساله انتقال ارثی صفات زن و مرد به جنین اعتقاد داشتند که این افتخارانگیز است.

,

 

,

وی با اشاره به این نکته که در ایران باستان اعتقاد بر این بود که جنین و فرزند حاصل صفات و خصوصیاتی از پدر و مادر است، خاطرنشان کرد: در تمام دنیای غرب به خصوص یونان، اعتقادات متفاوت بود و به عقیده بقراط، فقط خصوصیات پدر به جنین منتقل می شود و زنان نقشی در انتقال صفات ندارند.

,


رئیس انجمن نوروژنتیک ایران، گفت: زرتشت پیامبر در سه هزار و 738 سال پیش حقوق همه افراد بشر اعم از زن و مرد را یکسان می داند و داریوش کبیر نیز دو هزار و 600 سال قبل در منشور حقوق بشر تدوینی خود همه انسان ها را در سراسر گیتی یکسان و بردگی را ممنوع کرده است.

,
,


کریمی نژاد، افزود: علم ژنتیک امروزه نیز دریافته که جنین حاصل وارثت از زن و مرد است و صفات مادر و پدر به فرزند منتقل می شود.

,
,


دبیر علمی این همایش نیز در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: 234 مقاله علمی در حوزه ژنتیک و نوروژنتیک به این همایش ارسال شده است که 229 مقاله پذیرفته و به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.

,
,


مرتضی سعیدی افزود: در این همایش سه روزه که با حضور متخصصان داخلی و خارجی علم نوروژنتیک برگزار می شود، اساس بیماری های ژنتیکی در کودکان و تازه های نوروژنتیک مورد بحث قرار می گیرد.

,
,


وی ابراز کرد: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی مشهد، انجمن نوروژنتیک ایران و خراسان برنامه ریزی شده است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه