اخبار داغ

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین هشدار داد

کم تحرکی بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان/ چاقی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است

کم تحرکی بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان/ چاقی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است
معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه چاقی یک پایه ایجاد سرطان است گفت: میزان کم تحرکی در کشور 90/3 درصد و در استان قزوین 85/9 درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سعید اسکویی معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، با بیان اینکه چاقی یک پایه ایجاد سرطان است اظهار کرد: تحرک و ورزش روزانه یکی از راه‌های پیشگیری از اضافه وزن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با اشاره به آخرین وضعیت چاقی در استان قزوین افزود: بیش از ۶۰ درصد افراد ۱۸ سال به بالا، ۱۲/۵ درصد سنین ۱۵ تا ۲۳ سال و ۲۰ درصد نوجوانان ۷ تا ۱۸ سال در استان قزوین چاق هستند.

,

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: مصرف زیاد غذاهای فست فودی و چرب، بی تحرکی و بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید از دلایل چاقی است.

,

این مسئول با اشاره به عوارض چاقی تصریح کرد: چاقی موجب ابتلا به بیماری قلبی عروقی، دیابت ، سرطان، افزایش فشار خون، کبد چرب، تنگی نفس، کمر درد و کاهش عمر می‌شود.

,

اسکویی با بیان اینکه از رژیم‌های بی پایه و اساس باید پرهیز شود اضافه کرد: هر یک کیلوگرم وزنی که افراد چاق کم می‌کنند موجب کاهش فشار ۴ کیلوگرمی از روی زانوها می‌شود.

,

وی عنوان کرد: افرادی که چاق هستند نباید صبحانه، نهار و شام را حذف کنند و بهترین تنقلات آجیل و خشکبار است اما نباید روزانه بیشتر از ۳۰ گرم مصرف شود.

,

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه میوه و مرکبات بهترین میان وعده است گفت: نوشابه باید از وعده‌های غذایی حذف شود چراکه عوارض بسیاری برای سلامتی در پی دارد.

,

این مسئول با بیان اینکه مردم باید از لبنیات کم چرب در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند ادامه داد: فست فودها انرژی زیادی تولید می‌کنند و از عوامل مهم در اضافه وزن جامعه امروز هستند.

,

, , ,

اسکویی با بیان بهترین نوع پخت غذا بخارپز و آب پز است یادآور شد: جویدن خوب غذا و صرف غذا در ظروف کوچک می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل وزن و پیشگیری از چاقی داشته باشد.

,

وی ضمن توصیه به مصرف گوشت سفید بیان کرد: وعده‌های غذایی نباید همزمان با انجام کارهای دیگر صرف شود و هر فرد باید روزانه ۵ وعده میوه مصرف کند.

,

این مسئول با بیان اینکه هر خانه باید یک ترازو داشته باشد گفت: سالاد باد قبل از وعده اصلی غذا مصرف شود تا از پرخوری جلوگیری کند.

,

اسکویی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ذائقه اکتسابی بوده و وراثتی نیست اما متاسفانه خانواده‌های ایرانی ذائقه کودکان را به سمت شیرینی و شور برده‌اند.

,

معاونت بهداشت علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه مصرف باید روزی ۶ تا ۷ لیوان آب مصرف شود عنوان کرد: باید از مصرف سس‌های چرب در سالادها پرهیز شود.

,

وی افزود: تمام مراکز درمانی در سطح استان مشاوره تغذیه دارند که مردم به راحتی می‌توانند از این خدمات به صورت رایگان استفاده کنند، همچنین نظارت جدی بر بوفه مدارس را داریم.

,

این مسئول در پایان با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور کم تحرک است افزود: میزان کم تحرکی در کشور ۹۰/۳ درصد و در استان قزوین ۸۵/۹ درصد است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه