اخبار داغ

گزارش ؛

مسافربرهای شخصی مهمترین معضل شغلی تاکسیرانان/ تاکسیرانی به وعده‌های خود عمل نکرد

مسافربرهای شخصی مهمترین معضل شغلی تاکسیرانان/ تاکسیرانی به وعده‌های خود عمل نکرد
با توجه به اینکه مسافربرهای شخصی مهمترین مشکل تاکسیرانان هستند، آنها می‌گویند بارها این مشکل را با راهنمایی و رانندگی مطرح کرده اند؛ اما هیچ اقدامی برای رفع مشکل آنها نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بی‌شک یکی از اقشار پرتلاش جامعه، تاکسیرانان هستند که در شرایط جوی مختلف به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

تاکسی به دلیل امنیتی که دارد مورد توجه بخش قابل توجهی از شهروندان به ویژه زنان و کودکان قرار دارد بنابراین مسئولان امر باید با رفع مشکلات و دغدغه‌های تاکسیرانان بستر لازم برای فعالیت مطلوب و خدمات‌رسانی باکیفیت‌تر تاکسیرانان به شهروندان را فراهم کنند.

رفع مشکلات تاکسیرانان فقط در حیطه کاری سازمان تاکسیرانی نیست؛ بلکه برخی دیگر از نهادها از جمله راهنمایی و رانندگی و فرمانداری می‌توانند در این زمینه تدابیر لازم را اندیشیده و شرایطی ایجاد کنند که تاکسیرانان بی‌دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند. 

مسئولان به فکر رفع مشکلات تاکسیرانان نیستند 
یکی از تاکسیرانان خط 22بهمن به نواب و کوثر با بیان اینکه حدود 20 سال سابقه فعالیت دارد در خصوص مشکلات تاکسیرانان گفت: بزرگترین مشکل تاکسیرانان، مسافربرهای شخصی هستند زیرا در شرایطی که تاکسی‌های خطی در ایستگاه منتظر تکمیل ظرفیت تاکسی برای حرکت هستند، مسافربرهای شخصی مسافران را سوار می‌کنند و هیچ نهادی فعالیت آنان را متوقف نمی‌کند. 

سکاکی با بیان اینکه مسئولان بالادستی کاری برای تاکسیرانان انجام نداده و به فکر رفع مشکلات این قشر نیستند، افزود: وقتی به نشانه اعتراض به فرمانداری مراجعه می‌کنیم که لااقل برای ممانعت از فعالیت خودروهای شخصی اقدامی صورت گیرد، به ما می‌گویند اجازه دهید مسافربرهای شخصی هم فعالیت کنند. 

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای افزایش انگیزه کاری در بین تاکسیرانان به کار گرفتیم تا امید زندگی در بین این قشر بیشتر شود؛ اما مسئولان هیچ همکاری با ما نکردند. 

این تاکسیران عنوان کرد: 3 سال برای گرفتن امتیاز خط تلاش کردیم اما موفق به اخذ امتیاز خط نشدیم در حالی که اگر بتوانیم امتیاز خط تاکسیرانی دریافت کنیم، هنگام فروش تاکسی مبلغ بیشتری دریافت می‌کنیم اما امروز بعد از این همه سال فعالیت در تاکسیرانی هیچ امتیازی بابت فعالیت در خطوط تاکسی درون شهری نداریم. 

سکاکی تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان تاکسی‌های صفر را رنگ نارنجی زدند در حالی که در کارت ماشین، رنگ آن زرد قید شده است و حتی الان هم تاکسی‌هایی داریم که رنگ ظاهری آن‌ها نارنجی است اما کارت ماشین متعلق به تاکسی زرد رنگ بوده و این امر مشکلاتی را برای تاکسیرانان ایجاد کرده است. 

وی گفت: از مسئولان انتظار داریم تدابیری اتخاذ کنند که در راستای آن حداقل یک مأمور راهنمایی و رانندگی در هر ایستگاه تاکسیرانی مستقر شود تا جلوی فعالیت مسافربرهای شخصی را بگیرد؛ زیرا این کار موجب می‌شود تاکسیرانان راحت‌تر مسافر سوار کرده و از این طریق بخشی از مشکلات این قشر برطرف می‌شود. 

این تاکسیران خط 22بهمن به نواب و کوثر بیان کرد: بارها مشکلاتی را که پیش‌روی ما قرار دارد را در جلسات متعدد با مسولان مطرح کردیم؛ اما مسئولان استان هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند. 

سکاکی با بیان اینکه هم اکنون برخی از تاکسیرانانی که بیمه تأمین اجتماعی هستند حق بیمه را باید خود آن‌ها پرداخت کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانان کارفرما ندارند، بخش اعظم مبلغ حق بیمه توسط تاکسیران پرداخت شده و فقط درصد کمی از آن به عنوان یارانه دولتی به تاکسیرانان تعلق می‌گیرد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی تاکسیرانان بسیار نامطلوب است، افزود: در گذشته به دلیل فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که در استان فعال بودند، شرایط به گونه‌ای بود که هر کسی در شغل خود فعالیت می‌کرد اما امروز به دلیل تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی بیشتر مردم به مسافرکشی روی آورده‌اند. 

این تاکسیران اضافه کرد: به دلیل افزایش بیکاری در جامعه و گرایش مردم به مسافرکشی، تاکسیرانان با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند. 

سکاکی ادامه داد: علاوه‌بر آن امروز 70 درصد مسافربرهای شخصی بازنشسته‌‌ها و 30 درصد ساکنان شهرهای اطراف قزوین هستند؛ در حالی که قبل از تعطیلی واحدهای صنعتی فقط 10 درصد از خودروهای شخصی مسافرکشی می‌کردند و هم اکنون می‌توان گفت با فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی در حقیقت همین 10 درصد مسافربر شخصی هستند که ساماندهی آن‌ها کار سختی نیست. 

مسئول خط آزادی به دانشگاه بین‌الملل هم با اشاره به سابقه فعالیت 25 ساله خود در حوزه تاکسیرانی در این زمینه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسافربرهای شخصی مهمترین مشکل تاکسیرانان هستند، بارها این مشکل را با راهنمایی و رانندگی مطرح کردیم اما هیچ اقدامی برای رفع مشکل ما نکردند. 

پاکدامن افزود: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین قول مساعد داده بود که اقدامات لازم را در ابتدای نیمه دوم سال جاری برای ممانعت از فعالیت مسافربرهای شخصی انجام دهد که تا به امروز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. 

وی اضافه کرد: خط آزادی به دانشگاه بین‌الملل در مرکز شهر واقع شده و 40 تاکسیران در این خط تاکسیرانی مشغول فعالیت هستند بنابراین از رایزنی‌های لازم برای حضور مأمور راهنمایی و رانندگی در این ایستگاه انجام شود قطع به یقین حتی یک مسافربرشخصی هم جلوی ایستگاه مسافر سوار نمی‌کند. 

مسئول خط آزادی به دانشگاه بین‌الملل ادامه داد: علاوه‌بر مسافربرهای شخصی با کمال تأسف تاکسی‌های شهرهای اطراف هم در داخل شهر قزوین اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند بنابراین با این اوصاف بازرسان سازمان تاکسیرانی باید نظارت بیشتر و دقیق‌تری در سطح شهر داشته باشند. 

پاکدامن عنوان کرد: به تاکسیرانان گفته شده که شماره پلاک خودروهای شخصی که در ایستگاه مسافر سوار می‌کنند، را برداریم و گزارش دهیم که با توجه به تعداد بالای مسافربرهای شخصی این کار شدنی نیست. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی تاکسیرانان بحث بیمه آنان است که کارفرما ندارند؛ در حالی که اگر تاکسیرانان کارفرما داشته باشند قطع به یقین وضعیت بیمه‌ای آنان بهتر از الان بوده و مشمول سختی کار قرار می‌گیرند. 

ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر سازماندهی نشده است 
یکی از تاکسیرانان خط سبزه میدان به فرودسی و دانشگاه که 15 سال سابقه فعالیت به عنوان تاکسیران دارد، اظهار کرد: عمده مشکل تاکسیرانان فعالیت مسافربرهای شخصی است که کار تاکسیرانان را مختل کرده است. 

حمیدی افزود: یک تاکسیران با 30 میلیون تومان سرمایه وارد کار شده و تاکسیرانی شغل اصلی او به شمار می‌رود؛ اما یک مسافربر شخصی با یک پراید کار کرده حداکثر 8 میلیون تومانی نسبت به جابجایی مسافر در سطح شهر می‌کند و کسی جلوی فعالیت او را نمی‌گیرد. 

وی اضافه کرد: برخی از مسافربرهای شخصی کارمند ادارات و سازمان‌ها هستند که در شیفت عصر مسافرکشی می‌کنند؛ بنابراین برای حمایت از تاکسیرانان در گام نخست باید جلوی فعالیت مسافربرهای شخصی گرفته شود. 

این تاکسیران خط سبزه میدان به فرودسی و دانشگاه ادامه داد: تاکسیرانان باید یک سندیکای ویژه برای خود داشته باشند تا مشکلات و مسائل آنان را پیگیری کند؛ زیرا الان سازمان تاکسیرانی و تعاونی تاکسیرانان هیچ اقدامی برای رفع مشکلات تاکسیرانان انجام نمی‌دهند. 

حمیدی با بیان اینکه ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر سازماندهی نشده است، عنوان کرد: ایستگاه‌های تاکسی باید به سایبان مجهز بوده و مأمور راهنمایی و رانندگی برای ممانعت از فعالیت مسافربرهای شخصی در ایستگاه‌های تاکسی باید در این مکان‌ها مستقر شوند. 

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی هم می‌تواند با استقرار یک بازرس در ایستگاه‌های خطوط تاکسیرانی از فعالیت مسافربرهای شخصی ممانعت کند؛ اما تاکنون این اقدام انجام نشده است. 

این تاکسیران خط سبزه میدان به فرودسی و دانشگاه با اشاره به وضعیت بیمه‌ای تاکسیرانان گفت: حق بیمه هر ساله در حال افزایش است در حالی که درآمد تاکسیرانان تنزل می‌یابد و از سوی دیگر حدود 4سال است که دولت تاکسیرانان جدید را بیمه نمی‌کند. 

گزینش افراد به عنوان تاکسیران باید با حساسیت بیشتری انجام شود 
حمیدی بیان کرد: در گذشته گزینش افراد به عنوان تاکسیران بسیار دقیق‌تر و سخت‌تر از الان بود که این امر موجب می‌شود افراد خاصی که از صلاحیت‌های زیادی برخوردار هستند وارد این شغل شوند؛ اما هم اکنون سازمان تاکسیرانی بخاطر حق عضویت به راحتی متقاضیان اخذ امتیاز تاکسی را جذب می‌کند در حالی که باید مانند گذشته در مورد این افراد تحقیقات لازم به عمل آید. 

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی برای تعویض تاکسی‌های مدل پایین فشار زیادی به تاکسیرانان وارد می‌کند، اظهار کرد: با وضعیت درآمدی پایینی که تاکسیرانان دارند در عمل تعویض خودروهای تاکسی مدل پایین مقدور نیست؛ بنابراین وقتی مسئولان چنین انتظاری از ما دارند ما هم توقع داریم حمایت بیشتری از ما داشته باشند تا با افزایش درآمدها بتوانیم خواسته آنان را عملی کنیم. 

این تاکسیران خط سبزه میدان به فرودسی و دانشگاه گفت: از مسئولان انتظار داریم مانند گذشته به تاکسی‌ها رفاهیات مورد نیاز خودرو از قبیل روغن موتور و لاستیک اختصاص دهند تابه لحاظ مالی به تاکسیرانان کمک شود. 

حمیدی افزود: سازمان تاکسیرانی نیاز به یک مدیر جوان دارد که برای دست‌یابی به پست‌های بالاتر بیشتر تلاش کند تا مشکلات تاکسیرانان مرتفع شود در حالی که الان مدیران در شرف بازنشستگی را در این سازمان منصوب می‌کنند.

یکی از تاکسیرانان گردشی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به درآمد پایین تاکسیرانان گفت: افزایش آمار مسافربرهای شخصی و عدم ممانعت از فعالیت آنان موجب شده هر روز درآمد تاکسیرانان در حال تنزل باشد.

تعطیلی واحدهای صنعتی مهمترین علت فعالیت مسافربرهای شخصی 
شاه محمدی افزود: مهمترین دلیل گرایش مردم به سمت مسافرکشی عدم اشتغال در جامعه است بنابراین اگر مسئولان برای جوانان و افراد بیکار شغل ایجاد کنند قطع به یقین این افراد هم به کار خود مشغول شده و برای تاکسیرانان مشکل ایجاد نمی‌کنند؛ اما در شرایط فعلی چون بیکار هستند برای رفع نیازهای مادی خانواده خود به ناچار مسافرکشی می‌کنند. 

وی اضافه کرد: از مسئولان سازمان تاکسیرانی انتظار داریم کرایه تاکسی را رُند کند و جلوی فعالیت مسافربرهای شخصی را بگیرد تا تاکسیرانان گردشی که مصرف سوخت و استهلاک بیشتری دارند با مشکل کمتری روبرو شوند. 

این تاکسیران گردشی با بیان اینکه رفاهیات سازمان تاکسیرانی در سال‌های اخیر قطع شده است، عنوان کرد: پیش از این سازمان تاکسیرانی رفاهیاتی از قبیل سهیمه لاستیک و بهره‌مندی از امکانات تعویض روغنی برای تاکسی‌ها در نظر گرفته بود که الان قطع شده است. 

شاه محمدی تصریح کرد: شرایط فعلی به گونه‌ای است که مسافربرهای شخصی درآمد بهتری نسبت به تاکسیرانان دارند؛ زیرا حتی کرایه اضافه هم از مسافر دریافت کنند، کسی اعتراض نمی‌کند و استهلاک کمتری هم نسبت به تاکسی‌های گردشی دارد. 

وی گفت: سازمان تاکسیرانی از تاکسیرانان انتظار دارد خودروهای خود را تعویض کنند اما به این فکر نمی‌کند یک تاکسیران با درآمد پایین و شرایطی که برای پرداخت کرایه خانه با مشکل روبرو است چطور می‌تواند هر ماه 570 هزار تومان بابت اقساط تاکسی پرداخت کند؟ 

اختصاص مسیر ویژه تاکسی در معابر ضروری است 
نوری یکی دیگر از تاکسیرانان گردشی است که حدود 15 سال سابقه فعالیت در تاکسیرانی دارد و از نبود مسافر و حجم بالای ترافیک معابر گله‌مند است. 

این تاکسیران افزود: در ایستگاه‌های تاکسیرانی برخی از مسافرانی که عجله دارند، تاکسی گردشی را برای سفرهای درون شهری انتخاب می‌کنند که این امر موجب اختلاف بین تاکسیرانان خطی و گردشی می‌شود؛ البته اگر تاکسی‌های گردشی هم از ایستگاه‌های تاکسی رد شوند همان مسافری که عجله داشت بی‌شک با مسافربر شخصی جابجا می‌شود. 

نوری با بیان اینکه تاکسیرانان هیچ خدماتی از سازمان تاکسیرانی دریافت نمی‌کنند، عنوان کرد: این در حالی است که در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف سازمان تاکسیرانی هر توقعی از تاکسیرانان داشته بدون نقص انجام شده است. 

وی تصریح کرد: عرض برخی از معابر برای سوار یا پیاده کردن مسافران مناسب نیست که موجب اختلال در فعالیت تاکسی‌های گردشی می‌شود؛ زیرا در این معابر نمی‌توانیم برای پیاده یا سوار کردن مسافر توقف داشته باشیم. 

این تاکسیران گردشی با اشاره به استهلاک بیشتر تاکسی‌های گردشی نسبت به تاکسی‌های خطی می‌گوید: بخش قابل توجهی از درآمد تاکسیران بابت استهلاک تاکسی هزینه می‌شود و هر اندازه عمر خودرو افزایش یابد بی‌شک استهلاک و هزینه‌های آن هم زیاد می‌شود بنابراین انتظار داریم سازمان تاکسیرانی برای رفع این مشکل از تاکسیرانان حمایت کند. 

نوری پیشنهاد کرد سازمان تاکسیرانی برای رفع بخشی از مشکلات تاکسیرانان می‌تواند با شورای اسلامی شهر و شهردار رایزنی کند تا مسیر ویژه برای تردد تاکسی‌ها در نظر گرفته شود زیرا وجود چنین مسیری از استهلاک تاکسی‌ها به ویژه در ساعات اوج بار ترافیکی می‌کاهد. 

وی گفت: در کنار این اقدامات باید فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل درون شهری در بین مردم انجام شود تا با کاهش استفاده مردم از خودروهای مسافربران شخصی، زمینه فعالیت تاکسیرانان بهتر شود. 

رحمانی یکی از تاکسیرانان گردشی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی است که تفاوتی بین تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی قائل نیست؛ زیرا اعتقاد دارد خودروی تاکسی برای تاکسیرانان غیر از دردسر چیزی ندارد. 

وی می‌افزاید: مسافربرهای شخصی به راحتی می‌توانند مسافرهای برون‌شهری را هم جابجا کنند در حالی که اگر یک تاکسیران بخواهد مسافر برون‌شهری جابجا کند باید از سازمان تاکسیرانی مجوز بگیرد که به دلیل زمان‌بر بودن دریافت مجوز بی‌شک مسافر منصرف می‌شود. 

این تاکسیران بیان کرد: اعتبار دفترچه تاکسی را هر 2 سال یکبار تمدید می‌کنیم و هر بار باید 150 هزار تومان هزینه پرداخت کنیم اما سازمان تاکسیرانی برای حمایت از تاکسیرانان نسبت به جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. 

رحمانی گفت: فعالیت مسافربرهای شخصی به ضرر تاکسیرانان است؛ اما وقتی می‌بینیم کسی از تاکسیرانان حمایت نمی‌کند، تاکسیران هم به فکر می‎افتد که تاکسی را فروخته و با وسیله نقلیه شخصی اقدام به جابجایی مسافر در سطح شهر کند زیرا دردسرهای مسافربرهای شخصی خیلی کمتر از تاکسیرانان است. 

وی عنوان کرد: اگر وضعیت به این روال پیش برود قطع به یقین بسیاری از تاکسیرانان تاکسی خود را فروخته و به عنوان مسافربر شخصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند کما اینکه هم اکنون برخی از آشنایان من که تاکسی داشتند، همین کار را کردند. 

تاکسیرانی با راننده کمکی فاقد نسبت خانوادگی موافقت کند 
یکی از تاکسیرانان خط ولیعصر به دوراه همدان با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی نظارت خوبی برای ممانعت از فعالیت مسافربرهای شخصی ندارد، اظهار کرد: تاکسیرانان فعال در خطوط تاکسیرانی هزینه جدایی برای این کار به سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌کنند؛ اما سازمان جلوی فعالیت مسافربرهای شخصی و حتی گردشی‌هایی که در ایستگاه‌ها مسافر سوار می‌کنند، نمی‌گیرد.

زمانی افزود: تاکسی گردشی اجازه توقف در جلوی ایستگاه برای مسافر سوار کردن ندارد؛ اما می‌بینیم که به دلیل نظارت نامطلوب سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌های گردشی جلوی ایستگاه‌های تاکسی مسافر سوار می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه تاکسی‌ها هیچ امتیازی ندارند، اضافه کرد: هر تاکسیران حدود 40 میلیون تومان سرمایه شخصی وارد کار کرده است اما سازمان تاکسیرانی هیچ گونه امتیازی برای تاکسیرانان به ویژه تاکسیرانان فعال در خطوط در نظر نگرفته است به گونه‌ای که تاکسیرانان خطی الان امتیاز خط هم ندارند. 

این تاکسیران خط ولیعصر به دوراه همدان بیان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیروی کمکی فقط باید یکی از فرزندان تاکسیران باشد که همین امر هم برای تاکسیرانان خطی مشکل‌ساز است. 

وی ادامه داد: برخی از تاکسیرانان فرزند پسر ندارند و برخی دیگر فرزندانشان در نهادهای دیگر مشغول به کار هستند این در حالی است که با صدور چنین مجوزی تاکسیرانان خطی هم در صورت تمایل می‌توانند به سهم خود در اشتغالزایی اثرگذار باشند. 

زمانی با اشاره به اینکه تاکسی‌های خطی قابلیت اجاره دادن ندارد، عنوان کرد: برخی از تاکسیرانان خطی بنا به دلایل مختلف امکان دارد شرایط فعالیت نداشته و تمایل به اجاره دادن تاکسی داشته باشند که به دلیل عدم صدور چنین مجوزی از سوی سازمان تاکسیرانی، چنین فردی با مشکل روبرو می‌شود. 

وی تصریح کرد: با اجاره دادن، تاکسی خطی به گردشی تبدیل می‌شود که همین امر از ارزش آن می‌کاهد در حالی که یک تاکسیران خطی برای حفظ موقعیت خود سال‌ها تلاش کرده است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

جوادی یکی دیگر از تاکسیرانان خط ولیعصر به دوراه همدان است که به کمبود امکانات در ایستگاه تاکسی اشاره کرده و می‌گوید: برای ایستگاه تاکسی ولیعصر به دوراه همدان سایبان نصب شده اما روشنایی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین در شب هنگام مسافر به دلیل تاریکی ایستگاه جرأت نمی‌کند سوار تاکسی شود. 

وی با تأکید براینکه تاکسی‌های خطی را نباید به هیچ عنوان از خطوط تاکسیرانی خارج کنند، افزود: در هنگام فروش تاکسی‌ها هم فرد خریدار فقط می‌تواند به عنوان تاکسی گردشی فعالیت کند که این شرط اط ارزش تاکسی می‌کاهد. 

عابدین ابراهیمی یکی دیگر از تاکسیرانان خط ولیعصر به دوراه همدان با بیان اینکه مسافربرهای شخصی در فعالیت تاکسیرانان دخالت می‌کنند و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد، اظهار کرد: اگر از فعالیت مسافربرهای شخصی جلوگیری شود بی‌شک بخش قابل توجهی از مشکلات تاکسیرانان به خودی خود حل می‌شود. 

وی یادآور شد: از سوی دیگر تاکسی‌های گردشی که همکاران ما هستند هم به دلیل توقف در ایستگاه‌های خطی و سوار کردن مسافر در محدوده ایستگاه‌ها برای تاکسیرانان خطی مشکل ایجاد می‌کنند؛ بنابراین انتظار داریم سازمان تاکسیرانی با ممانعت از فعالیت مسافربرهای شخصی و نظارت بر نحوه فعالیت تاکسی‌های گردشی از تاکسی‌های خطی حمایت کنند. 

گفت‌وگو با تاکسیرانان گردشی و خطوط مختلف تحت نظارت سازمان تاکسیرانی نشان داد که در برخی از موارد از جمله مسافربرهای شخصی و بیمه همه آن‌ها با هم اتفاق نظر دارند بنابراین مسئولان امر در چنین شرایط باید تدابیر لازم را برای رفع مشکلات اساسی تاکسیرانان بیاندیشند تا این قشر پر تلاش با آسودگی خاطر بیشتری به شهروندان خدمات‌رسانی کنند. 

از سوی دیگر فرهنگ‌سازی برای استفاده از تاکسی به عنوان وسیله‌ای ایمن حائز اهمیت است تا شهروندان هم با انتخاب تاکسی به عنوان وسیله حمل و نقل درون شهری با امنیت بیشتری سفر کنند البته نوع برخورد تاکسیرانان هم در انتخاب شهروندان اثرگذار است؛ بنابراین مسئولان سازمان تاکسیرانی باید با نظارت دقیق و برگزاری دوره‌های آموزشی سطح برخورد تاکسیرانان با مسافران را بیش از پیش ارتقا دهند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه