اخبار داغ

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

تعداد زیاد مناطق حاشیه ای، بستر آسیب‌های اجتماعی است

تعداد زیاد مناطق حاشیه ای، بستر آسیب‌های اجتماعی است
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با هدف بهبود وضعیت مناطق حاشیه ای 48هزار و 431 میلیارد ریال اعتبار مصوب شورای اجتماعی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده که فعالیت‌های مربوط به آن تاکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی قزوین اظهار کرد: مشکل مناطق حاشیه نشین این است که برنامه‌های مدون، هدفمند و مشخصی در این زمینه نداریم و بیشتر فعالیت‌ها جزیره ای و جسته و گریخته هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور حل مسایل و مشکلات بافت‌های فرسوده و حاشیه ای شهرها، اذعان کرد: سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال 93 تدوین شد و به عنوان یکی از محوری ترین مباحث دولت مورد توجه جدی قرار گرفت. 

این مسئول بیان کرد: تدوین برنامه‌های هدفمند از سوی دستگاه‌ها به منظور بهبود خدمت رسانی به مناطق حاشیه ای شهرها و دور شدن از ارائه خدمات به حالت جسته و گریخته در این مناطق ضروری است.
,
,
,
,
, ,

وی اضافه کرد: علاوه بر آن تشکیل ستاد استانی و شهرستانی مطابق آیین نامه نحوه فعالیت ستاد استانی و شهرستانی در جهت تحقق اهداف سند ملی هدایت و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بازآفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفت. 

بیدخام ادامه داد: به همین منظور در پی مکاتبه وزیر راه و شهرسازی با استانداران، گروه‌های تخصصی 6 گانه تشکیل شد که دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری هم باید در این کمیته‌ها عضویت داشته باشد. 

وی گفت: براساس تعریف بند یک سند ملی، نواحی ناکارآمد به محدوده‌های نیازمند احیا، بهسازی و نوسازی واقع در محدوده تاریخی شهرها، پهنه‌های نابسامان میانه شهرها که حاصل ساخت و سازهای دهه‌های اخیر هستند، پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی که در اثر گسترش بی رویه شهرها در عرصه کنونی شهر ادغام شده اند و سکونتگاه‌های غیررسمی که در محدوده شهرها قرار دارند، اطلاق می‌شود. 

مدیرکل امور اجتماعی بیان کرد: براساس اطلاعات دریافتی از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جمعیت محدوده ناکارآمد شهر قزوین101هزار و 133نفر است که در مساحت تقریبی504هکتار استقرار یافته است. 

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ارتقای شاخص‌های مناطق حاشیه ای تاکید کرد و ادامه داد: ابزار کار ما خصوصا در مناطق حاشیه نشین سمن‌ها هستند. 

بیدخام گفت: با هدف بهبود وضعیت مناطق حاشیه ای 48هزار و 431 میلیارد ریال اعتبار مصوب شورای اجتماعی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده که فعالیت‌های مربوط به آن تاکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است و این در حالی است که تعداد زیاد مناطق حاشیه ای، خود بستر آسیب‌های اجتماعی مختلف است.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه