اخبار داغ

نایب رئیس بانوان انجمن اسپوکس کشور مطرح کرد

بانوان در ایران محدودیتی برای رشته‌های ورزشی ندارند / تشریح دوره‌های مربی‌گری اسپوکس بانوان

بانوان در ایران محدودیتی برای رشته‌های ورزشی ندارند / تشریح دوره‌های مربی‌گری اسپوکس بانوان
نایب رئیس بانوان انجمن اسپوکس کشور گفت: بانوان در ایران محدودیتی برای انجام رشته‌های ورزشی ندارند و خوشبختانه در رشته‌های نوپا و جدید پتانسیل همچون رشته اسپوکس فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره آبستان ، نایب رئیس بانوان انجمن اسپوکس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: ورزش اسپوکس رشته‌ای جدید و نوپا است که بانوان نیز می‌توانند در این رشته فعالیت خوبی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی گفت: این رشته ورزشی ریشه ایرانی دارد و با سلاح‌هایی به‌صورت روکش اسفنجی و ایمن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

,

آبستان با اشاره به حضور بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی بیان کرد: بانوان باید برای حفظ سلامت، تقویت روحیه، شادابی، ایجاد نشاط و ... به ورزش بپردازند، فعالیت در ورزش‌های جدید می‌تواند در این راستا تأثیرگذار باشد.

,

وی ادامه داد: ایجاد امکانات و توجه به حضور زنان در رشته‌های ورزشی بسیار مهم است، اگر بانوان از انجام ورزش غافل شوند آسیب‌های متعددی به روح و جسم خود وارد می‌کنند.

,

نایب رییس بانوان انجمن اسپوکس کشور در مورد دوره‌های مربی‌گری اسپوکس بانوان بیان داشت: دوره داوری و مربی‌گری اسپوکس در بخش بانوان در 2 بخش تئوری و کارگاهی به میزبانی استان تهران با تدریس محمدرضا هاشم‌پور پاشاکی رئیس و بنیان‌گذار انجمن اسپوکس ایران برگزار شد.

,

وی افزود: کلاس‌های تئوری، نحوه آشنایی با قوانین، آشنایی با اصول و قواعد، کلاس‌های عملی و کارگاهی، نحوه استفاده از سلاح، نحوه استفاده از شمشیر اسفنجی این رشته ورزشی به هنر جویان خانم آموزش داده شد.

,

آبستان با تأکید بر درخشش بانوان در رشته اسپوکس مطرح کرد: حدود 40 داور و مربی خانم در دوره‌های آموزشی با اصول و آموزش‌های لازم آشنا شدند؛ امیدواریم که شاهد شکوفایی بانوان در این رشته جدید باشیم.

,

وی در مورد جذب بانوان در این رشته نوپا گفت: آموزش، تربیت و آشنایی با اصول این رشته از بیشترین فعالیت ما است، اگر با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی همراه با معرفی رشته اسپوکس علاقه‌مندان و افراد مستعد را جذب این رشته کنیم شاهد توسعه و ارتقای بانوان در این زمینه خواهیم بود.

,

نایب رییس بانوان انجمن اسپوکس کشور یادآور شد: تابستان 97 اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور امارات و در شهر دبی برگزار خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم که با شناسایی بانوان مستعد نسبت به تشکیل تیم ملی اسپوکس بانوان و اعزام به این رقابت‌ها اقدام کنیم.

,

وی آموزش در مدارس دخترانه را یکی از موارد استعدادیابی دانست و اظهار داشت: طبق تعامل با آموزش پرورش و مدارس سراسر کشور کلاس‌های آموزشی اسپوکس باهدف استعدادیابی و تقویت نونهالان و نوجوانان در مدارس دخترانه برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه