اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها کشور در کرج:

سهم ایران از تجارت محصولات گیاهی در جهان 440 میلیون دلار است/ لزوم بازنگری ۲۰ درصد از طرح های مرتع داری در کشور

سهم ایران از تجارت محصولات گیاهی در جهان 440 میلیون دلار است/ لزوم بازنگری ۲۰ درصد از طرح های مرتع داری در کشور
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها گفت: از 30 هزار گونه گیاهی در جهان 8 هزار گونه آن در ایران وجود دارد که از این مقدار 2 هزار و 400 گونه آن خاصیت دارویی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها روز گذشته (چهارشنبه) در گردهمایی صادرات جنگلی، مرتعی وگیاهان دارویی که در مرکز جوانشیر کرج برگزار شد با اشاره به وجود ۷۴.۸ میلیون هکتار مرتع در کشور گفت: از این مقدار ۱۰.۷ میلیون تن گونه علوفه ای است اما خشکسالی موجب کاهش ۱.۷ میلیون تنی تولید علوفه در کشور شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

ابوالفضل یاوری به انجام ۳۵ هزار هکتار عملیات کشت و توسعه گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و افزود: از 30 هزار گونه گیاهی در جهان 8 هزار گونه آن در ایران وجود دارد که از این مقدار 2 هزار و 400 گونه آن خاصیت دارویی دارند و در سال ۹۵ قریب به ۳۵ هزار هکتار گیاهان دارویی کشت شده اند.

,

وی با اشاره به اینکه از ۹.۶ میلیون هکتار، اصلاح، احیا، کشت و توسعه گیاهان مرتعی و گیاهان دارویی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و از این مقدار ۲۵۰ هزار هکتار آن به کشت گیاهان دارویی مرتبط است اظهار داشت: 35 هزار هکتار در سال 95 و 43 هزار هکتار گیاه دارویی سال 96 در کشور کشت شد.

,

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها در خاتمه به لزوم بازنگری ۲۰ درصد از طرح های مرتعداری در کشور اشاره و تصریح کرد: سهم ایران از تجارت جهانی 134 میلیارد دلاری در زمینه صادرات محصولات گیاهی قریب به 440 میلیون دلار و معادل 3 دهم درصد است و انتقال دانش و یافته ها برای کاهش اراضی بیابانی در کشور الزامی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه