اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان:

امسال 11 کودک در قزوین به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

امسال 11 کودک در قزوین به فرزندخواندگی پذیرفته شدند
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 کودک مجهول الهویه و فاقد سرپرست قانونی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره رحمانی در گفت‌‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به عملکرد دفتر امور کودکان بهزیستی استان اظهار کرد: ماموریت دفتر امور شبه خانواده، تربیت و پرورش و توانمند سازی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرستی موثر و قانونی بر اساس الگوی اسلامی در ایران است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های دفتر امور کودکان تصریح کرد: تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای جامعه هدف براساس زندگی اسلامی ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان موفق از طریق ارتقاء توانمندی‌های آنها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله اهداف این دفتر است.

حمایت و نگهداری از 161 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در قزوین
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده دفتر امور کودکان در ده ماه نخست سال جاری گفت: 161 نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان استان مورد حمایت قرار گرفته و از آنها نگهداری می‌شود. 

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته می‌توان به فعالیت در زمینه ترخیص 51 نفر از فرزندان خانه‌ها، شناسایی خانواده‌ها و اقوام دارای صلاحیت به منظور جلوگیری از اقامت درازمدت فرزندان در مراکز و اجتناب از ورود ناخواسته فرزندان در مراکز و تقویت زمینه‌های استمرار زندگی آنها در خانواده اشاره کرد. 

رحمانی عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 11 کودک مجهول الهویه و فاقد سرپرست قانونی پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شدند.

این مسئول تصریح کرد: حمایت و نگهداری از فرزندان معلول بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز، ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در مراکز به منظور خروج آنها از محیط زندان و جلب مشارکت‌های مردمی در جهت حمایت مادی و معنوی از فرزندان از دیگر اقدامات انجام شده است. 

پرداخت بیش از 5 میلیارد ریال کمک هزینه نگهداری کودکان و نوجوانان در خانواده
وی با اشاره به حمایت مادی و معنوی از 256 فرزند نگهداری شده نزد خانواده جایگزین و اقوام گفت: انعقاد قرارداد با 4کلینیک مددکاری در قالب طرح برنامه مراقبت از فرزندان نزد خانواده از طریق مراکز غیردولتی و واگذاری 150 پرونده فرزندان امدادبگیر به آنها در جهت ارائه خدمت رسانی به این فرزندان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است. 

رحمانی بیان کرد: بازدید و نظارت مستمر کارشناس شبه‌خانواده استان از شیرخوارگاه وخانه‌های کودکان ونوجوانان، تهیه جهیزیه برای فرزندانی که شرایط ازدواج برای آنان مهیا شده با کمک خیرین سازمان بهزیستی، توانمند سازی فرهنگی، آموزشی، ورزشی و فرزندان نگهداری شده در مراکز از دیگر فعالیت‌های انجام شده دفتر امور کودکان بهزیستی است. 

وی در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال یارانه به مراکز و موسسات خیریه در قالب کمک هزینه نگهداری فرزندان در مراکز در 10 ماه نخست سال جاری گفت: همچنین در این مدت بیش از 5 میلیارد ریال در قالب کمک هزینه نگهداری کودکان و نوجوانان در خانواده به فرزندان نگهداری شده نزد خانواده پرداخت شده که سرانه هرفرد 350 هزار تومان است. 

انتهای پیام/

,
,
,
, حمایت و نگهداری از 161 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پرداخت بیش از 5 میلیارد ریال کمک هزینه نگهداری کودکان و نوجوانان در خانواده,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه