اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

اتمام عملیات پل کیلومتر 55 راه آهن قزوین-رشت/ لاین جنوبی آزادراه باز شد

اتمام عملیات پل کیلومتر 55 راه آهن قزوین-رشت/ لاین جنوبی آزادراه باز شد
مدیرکل راه و شهرسازی از اتمام عملیات پل کیلومتر 55 راه آهن قزوین رشت و بازگشایی لاین جنوبی آزادراه قزوین رشت که به دلیل اجرای این پروژه مسدود شده بود خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ کیلومتر 55 راه آهن قزوین رشت در محل تقاطع با آزادراه قزوین رشت به اتمام رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با توجه به اتمام عملیات و پاکسازی و آماده سازی مسیر لاین جنوبی آزادراه قزوین-رشت که به منظور اجرای پل محل تقاطع آزادراه و راه آهن مسدود شده بود؛ از اول اسفند بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اذعان کرد: این پل از پروژه‌های خاص کشور است که به صورت فلزی با تیرهایی با طول 100 متر توسط مهندسین ایرانی و کارخانه‌های داخلی طراحی و اجرا شده است. 

وی اضافه کرد: پل مذکور از آخرین بخش‌های باقیمانده در ابنیه پروژه راه آهن قزوین رشت بود.
,
,
,
,
,
,
 
,
این مسئول بیان کرد: برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.
,

حق لطفی تصریح کرد: حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه