اخبار داغ

رابطه لیدرهای اصلاح‌طلب با دراویش داعشی+ تصاویر

رابطه لیدرهای اصلاح‌طلب با دراویش داعشی+ تصاویر
اصلاح طلبان در پرستیژهای سیاسی خود را همواره مخالف خشونت معرفی می کنند ولی در همین چند سال اخیر از قداره کش‌های فتنه 88، داعشی های سوریه!، اغتشاشگران 96 و حتی اینک دراویش داعشی نیز به نوعی حمایت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سه مامور جوان نیروی انتظامی و دو بسیجی در جنایت کم سابقه دراویش داعشی در خیابان پاسداران مظلومانه به شهادت رسیدند. اما اصلاح طلبان همچنان درباره نفی خشونت می نویسند و حتی نیروی انتظامی را به رعایت حقوق شهروندی توصیه می کنند.

به گزارش جهان نیوز، اصلاح طلبان عموما در برابر برخی جنایات در سال های اخیر بیش از آنکه آشوبگران را تخطئه کنند، دستگاه های امنیتی و انتظامی را مورد نقد قرار داده اند و یا چنان موضع گرفته اند که جماعت آشوبگر از آنها ناراحتی به دل نگیرند و احیانا احساس تنهایی نکنند!

نکته جالب اینجاست که اصلاح طلبان در پرستیژهای سیاسی خود را همواره مخالف خشونت معرفی می کنند ولی در همین چند سال اخیر از قداره کش‌های فتنه 88، داعشی های سوریه!، اغتشاشگران 96 و حتی اینک دراویش داعشی نیز به نوعی حمایت کرده اند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, جهان نیوز,
,
,
,

 
, ,
,

دیروز صادق زیبا کلام از تئورسین های جران اصلاحات طی توییتی نوشته است: دراویش جرمی علیه امنیت ملی مرتکب نشده اند، جرم واقعی آنها تمکین نکردن از قرائت حکومتی از مذهب است!
 

,
,

 
, ,
,

البته این نوع موضع گیری روی دیگری از خط بی بی سی فارسی درباره جنایات داعشی دراویش بود. شبکه فارسی زبان ملکه انگلیس دیروز در گزارشی از ایران، حمله دراویش با اتوبوس و سمند به صف مأموران پلیس را «‌درگیری‌» بین مأموران پلیس و دراویش نامید و از کارشناس خود پرسید که با توجه به مسلک و مرامی که دراویش به آن معروفند، نظرش درباره این درگیری چیست؟ کارشناس هم گفت:‌ «شما گاهی از پیروان یک امر مقدس کار‌‌هایی خواهید دید که الزاماً با ماهیت آن امر مقدس همخوانی ندارد ولی برای حفظ موجودیت آن امر مقدس لازم است و انجام می‌شود. این اقدام دراویش مثل رفتن روی مین برای حفظ حریم آن «‌چیز‌» و آن امر مقدس بود.» (1)
 

,
,

 
, ,
,

اما تاج زاده از دیگر لیدرهای جریان اصلاحات نیز طی توییتی نوشت: «جناب روحانی! نوع مواجهه حاکمیت با مجموعه دراویش در چهار دهه گذشته اشتباه بوده است. سرکوب آنها در حال حاضر، نه خطا که فاجعه است. مانع ایجاد بحران جدید شوید»

البته این نوع موضع گیری از طرف معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تازگی ندارد. در بحبوحه اغتشاشات دی ماه که با لیدری تعدادی از اعضای آموزش دیده و حرفه‌ای منافقین خاتمه یافت، تصویری از آتش‌زدن پرچم ایران در جریان یکی از همان اغتشاشات منتشر شد و فضای رسانه‌ای کشور را پر کرد. خیلی‌ها در آن ایام این اقدامات را مورد انتقاد قرار دادند اما مصطفی تاج‌زاده دست به قلم شد و ضمن واکنش به انتقادات این مسببان این وقایع را فرزندان خود خواند.
سوم آبان ماه سال گذشته گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعشی‌ها همچنان در عراق و سوریه می‌تاختند و روزانه فجایع خونباری را در این دو کشور رقم می‌زدند. سوری‌ها، عراقی‌ها، فاطمیون و زینبیون با حمایت ایرانی‌ها در این دو کشور در حال نبرد با این گروه‌های تروریستی بودند و از قضا توانسته بودند در جریان عملیات‌های مهمی چون عملیات آزادسازی بوکمال، فتوحات قابل توجهی را هم به دست بیاورند، فتوحاتی که در کمتر از یک‌سال باعث نابودی کامل حکومت خودخوانده داعش و پاکسازی عراق و سوریه از لوث وجود این گروه تروریستی شد. در همان ایام یعنی آبان ماه 1395 گفت‌وگوی مصطفی تاج‌زاده با یک نشریه و انتشار تیتر «سوریه هم برجام می‌خواهد» موجب تعجب شد. مصطفی تاج‌زاده در این گفت‌وگو اظهار کرده بود: «مثل برجام رفتار کنیم. با قدرت‌ها بنشینیم و به توافق برسیم که این داستان، فاتح نظامی ‌ندارد. اسد نمی‌تواند مخالفان مسلح خود را نابود کند. آنها نیز نمی‌توانند اسد را به زیر بکشند. پس باید مذاکره کنند که چگونه می‌توانند به توافقی برسند که حداقل خواسته‌های همه را پوشش دهد.»

این سخنان همگی ازجمله اظهارنظرهای یک عنصر فعال و ظاهرا مورد توجه در جریان اصلاحات است، کسی که زمانی یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس دولت وقت بوده و زمانی دیگر از فعالان سیاسی و موثر در ستاد یک نامزد انتخاباتی.(2)
 

,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,

این در حالیست که علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در گفت‌وگو با «شرق» می گوید: «در دنیای امروز برخورد با مسائل حاشیه‌ای و اعتراضی در مقابل دولت‌ها بر اساس یک‌سری رفتارهای نرم‌افزاری و تعاملی شکل می‌گیرد. در کشور ما به دلیل تنوعات قومی و مذهبی این مسئله بیش از نقاط دیگر باید مورد توجه باشد و سعی کنیم مسائلی از این دست را در فضایی مسالمت‌آمیز حل کنیم».

وی تصریح می کند: «مهم این است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اولا در برابر رفتارهایی که از سوی شهروندان صورت می‌گیرد، خویشتن‌داری به خرج دهند و در عین حال از ظرفیت‌ نیروهای اجتماعی و گروه‌های بانفوذ برای حل این مسائل بهره‌برداری کنند و تا جایی که امکان دارد، از برخوردهای فیزیکی بپرهیزند».
 

,
,
,
,

 
, ,
,

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید هم درباره این واقعه به «شرق» گفت: «باید بپذیریم ایجاد بسترهای لازم برای طرح آزادانه مطالبات و اعتراضات مردم در هر سطحی، بهتر از کشته‌شدن شهروندان است؛ حال در هر لباسی چه انتظامی چه شهروند عادی. هر روز اعتراضات در کشور و در موضوع خاصی رخ می‌دهد، قطعا سامان‌ندادن به این اعتراضات و به‌وجودنیاوردن بسترهای لازم کشور را دچار بی‌سامانی خواهد کرد»
 

,
,

 
, ,
,

در همین حال، محمود صادقی نماینده اصلاح طلب و چهره تندرو این روزهای مجلس نیز پس از آشوبگری دراویش و به شهادت رساندن ماموران امنیت و خسارات مالی به مردم، طی توییتی نیروهای قضایی و انتظامی را دعوت به رعایت حقوق شهروندی کرده است.

این در حالیست که امروز بسیاری از رسانه‌های اصلاح طلب نیز به راحتی از اخبار جنایات دراویش در خیابان پاسداران تهران گذشته و این جنایات وحشیانه را در صفحه اصلی خود سانسور کردند.

,
,
,

منبع: جهان نیوز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه