اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خبر داد

تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار برای تأمین آب شرب روستایی کشور

تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار برای تأمین آب شرب روستایی کشور
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال‌جاری 200 میلیون دلار اعتبار برای تأمین آب شرب روستایی کشور اختصاص داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حمیدرضا جانباز صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه آب شیرین‌کن گلوگاه اظهار کرد: بیش از 7 هزار و 500 روستا در کشور قبل از آغاز دولت دوازدهم با تانکر آبرسانی می‌شدند که اکنون شاخص بهره‌برداری آب روستایی با اقدامات زیادی که انجام شد، بهبود یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: در سال گذشته بیش از هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های آب‌رسانی روستایی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تأمین آب شرب سالم از اولویت‌های دولت است و در سال جاری عنایت لازم در لایحه بودجه به این امر را شاهد هستیم.

این مسئول بیان کرد: با اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی انجام شد، در مرحله بررسی لایحه بودجه، این مژده را می‌دهد که در سال 97 بخش زیاد مسائل آب و فاضلاب در کشور حل شود.

جانباز با بیان اینکه در بخش آب روستایی، در سال 92 ردیف متمرکز ملی وجود نداشت، گفت: در سال 95 بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان به پروژه‌های آب‌رسانی روستایی اختصاص داده شد و دولت تلاش بر این دارد تا آب شرب که به لحاظ شاخص‌های سلامت بعد از هوا که ضروری‌ترین نیاز است، در شهر و روستا در اختیار مردم بگذارد .

وی ادامه داد: در استان مازندران از شرق تا غرب پروژه‌های مختلفی برای تهیه آب شرب مطمئن تعریف شده و تعداد زیادی از این پروژه‌ها در ردیف بودجه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در آینده بسیار نزدیک بخش عمده‌ای از مصارف را به اتکای آب‌های سطحی در استان مازندران داریم.

این مسئول درباره اجرای طرح فاضلاب بیان کرد: در تلاش‌های برنامه چهارم دولت در مناطقی از کشور که ضرورت طرح اجرای فاضلاب در آن احساس می‌شود، در اولویت قرار بگیرند و در طول برنامه چهارم دولت اولویت اجرای طرح فاضلاب به مناطق ساحلی شمال کشور، بخش‌هایی هم به سواحل جنوب داده شد.

جانباز تاکید کرد: برخی از سرمایه‌گذاری‌ها از محل بانک‌های توسعه‌ای، بانک توسعه اکو (ECO Bank) و بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا برای تکمیل طرح فاضلاب استفاده شود.

وی اظهار کرد: امروز در گلوگاه پروژه آب شیرین‌کن توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و آب شهرستان را تا افق زمانی سال 1410 با آب باکیفیت و مطلوب و گوارا تبدیل و تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: این پروژه در کمتر از دو سال انجام شده است و در ادامه کار تأمین آب، در قالب طرح بلند مدت تأمین آب حوزه شرق مازندران از منبع پایدار سد گلورد در دستور کار قرار دارد و همچنین در پیوست قانون بودجه هم درج شده و عملیات اجرایی به زودی آغاز می‌شود.

این مسئول درباره موضوع اجرای فاضلاب و باز چرخانی در گلوگاه، گفت: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام شد و طرح‌های فاضلاب در شهرستان گلوگاه در ردیف بودجه قرار گرفت است.

جانباز درباره تامین آب شرب روستایی کشور اظهار کرد : در سال‌جاری 200 میلیون دلار اعتبار برای تامین آب شرب روستایی کشور اختصاص داده شد که تبدیل به قانون می‌شود.

وی در پایان گفت: در سال 97 پروژه آب روستایی که در دو سال گذشته آغاز به کار کردند، تداوم پیدا پیدا می‌کنند و در مازندران تعداد روستاهایی از مناطق شرق مازندران که مشکل تأمین آب آشامیدنی دارند با اخذ مجوزهای لازم، هزینه‌های اجرای طرح تأمین آب روستایی را داریم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه