اخبار داغ

در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی مطرح شد؛

تخصیص۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی/تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار مسئولان استان مرکزی

تخصیص۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی/تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار مسئولان استان مرکزی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با پدیده خشکسالی و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان‌ها در نظر گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ محمدعلی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی استان مفاخر کشور است، افراد بزرگی از این استان برخاسته‌اند که در بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , اراک امروز, ؛ محمدعلی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی استان مفاخر کشور است، افراد بزرگی از این استان برخاسته‌اند که در بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار بوده‌اند.,

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی

, اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی, اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی,

جوادی با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر در کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با این پدیده و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان‌ها در نظر گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه این اعتبار به صورت رقابتی بین استان‌ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: هر استانی موفق‌تر عمل کند، می‌تواند اعتبارات بیشتری را در این بخش جذب کند.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی به دستاوردهای جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: خودکفایی در تولید گندم از جمله دستاوردهای این حوزه است، سال‌های گذشته میزان گندم وارداتی سالانه ۷ میلیون تُن بود ولی امروزه دیگر از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شده‌ایم.

,

تولید سالانه حدود دو میلیون تُن شکر در کشور

, تولید سالانه حدود دو میلیون تُن شکر در کشور, تولید سالانه حدود دو میلیون تُن شکر در کشور,

جوادی خودکفایی در تولید شکر را هم از دیگر دستاوردهای این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار تُن شکر در کشور تولید می‌شود و برای رسیدن به مرز خودکفایی و تولید دو میلیون ۲۵۰ هزار تُن شکر در سال راه کوتاهی باقی مانده است.

,

وی در ادامه به جذب ۱۰ هزار مهندس ناظر در حوزه کشاورزی در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ اشاره کرد و افزود: این اقدام برای اولین بار در جهاد کشاورزی اتفاق افتاد که در بالا بردن راندمان تولید و تجهیزات بسیار موثر است.

,

جوان سازی مدیران، براساس سند توسعه جانشین پروری در دستور کار جهاد کشاورزی

, جوان سازی مدیران، براساس سند توسعه جانشین پروری در دستور کار جهاد کشاورزی, جوان سازی مدیران، براساس سند توسعه جانشین پروری در دستور کار جهاد کشاورزی,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: به منظور جوان سازی مدیران، سند توسعه جانشین‌پروری در سایه انتخاب مدیران شایسته را در وزارت خانه آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های جوانان برای توسعه کشاورزی بهره بگیریم.

,

جوادی با اشاره به اینکه متوسط سالانه بارش در استان مرکزی ۲۲۰ میلیمتر است، ادامه داد: متاسفانه در این استان راندمان تولید با میزان بارش‌ها هم‌خوانی ندارد و به مدیران استان توصیه می‌کنم که سفری به استان یزد داشته باشند تا با الگوگیری از این استان بتوانند راندمان استفاده از آب را در تولید افزایش دهند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

, نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:,

لزوم ارتقای راندمان تولید در بخش کشاورزی/رئیس جمهور در تحقق وعده‌اش به منظور جوان گرایی مدیران عمل کند

, لزوم ارتقای راندمان تولید در بخش کشاورزی/رئیس جمهور در تحقق وعده‌اش به منظور جوان گرایی مدیران عمل کند, لزوم ارتقای راندمان تولید در بخش کشاورزی/رئیس جمهور در تحقق وعده‌اش به منظور جوان گرایی مدیران عمل کند,

سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های مهم کشور است که بایستی در سیاست‌های کلان کشوری به آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: انتظار می‌رود وزارت کشاورزی راندمان تولید را در بخش کشاورزی ارتقاء دهد.

,

مقدسی با تاکید بر اینکه باید نگاه سنتی به کشاورزی را به استفاده از ابزار مدرنیته تغییر دهیم، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران کشوری نیمه خشک است نگاه علمی به بخش کشاورزی کمک می‌کند تا به ظرفیت‌های بالاتری دست یابیم.

,

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه در بسیاری از تولیدات کشاورزی خودکفا هستیم، ولی تا رسیدن به درجه مطلوب و جایگاه واقعی در بخش کشاورزی فاصله زیادی داریم.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط سن مدیران در حوزه سازمان کشاورزی بالا است، بیان کرد: رئیس جمهور به وعده خود در خصوص جوان‌گرایی و استفاده از بانوان در پُست‌های مدیریتی عمل کند تا شاهد آثار مطلوب‌تری در حوزه‌های مختلف باشیم.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار:

, معاون سیاسی امنیتی استاندار:,

تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار مسئولان استان مرکزی/تجهیز ۵۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری

, تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار مسئولان استان مرکزی/تجهیز ۵۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری, تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار مسئولان استان مرکزی/تجهیز ۵۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری,

فتح الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی به نقش تغذیه در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار استان قرار دارد.

,

حقیقی با تاکید بر اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر به موضوع تغذیه برمی‌گردد، اظهار کرد: با تدوین این سند و اجرای برنامه‌های آن می‌توان بسیاری از بیمار‌ی‌های غیر واگیر را کاهش داد.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبیاری نوین اقدامات خوبی در استان انجام شده است، افزود: تاکنون ۵۱۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری‌های نوین قرار گرفته‌اند و تجهیز ۱۵۰ هزار هکتار هم در دست اقدام است.

,

, ,

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان مرکزی:

, رئیس سابق جهاد کشاورزی استان مرکزی:,

سه درصد تولید کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود

, سه درصد تولید کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود, سه درصد تولید کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود,

علی بابایی، رئیس سابق جهاد کشاورزی استان مرکزی به اقدامات جهاد کشاورزی استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در سال گذشته ۱۰۰ درصد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در استان اجرایی کرده است.

,

بابایی با بیان اینکه استان مرکزی علیرغم صنعتی بودن از ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی برخوردار است، گفت: این استان در بخش کشاورزی هم ظرفیت‌های خوبی دارد و موفق شده تا ۳ درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

,

وی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه کشاورزی علاوه بر تامین نیاز استان، مازاد محصولات خود را به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی:

, نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی:,

پاک‌دست بودن و التزام عملی به ولایت فقیه ویژگی بارز یک مدیر است

, پاک‌دست بودن و التزام عملی به ولایت فقیه ویژگی بارز یک مدیر است, پاک‌دست بودن و التزام عملی به ولایت فقیه ویژگی بارز یک مدیر است,

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین سهم را در تحقق این سیاست دارد و با افزایش بهره‌وری و برداشتن گام‌های بلند می‌تواند سهم خوبی را در این بخش داشته باشد.

,

توکلی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی کشور و استان اشاره کرد و افزود: بایستی به سمتی حرکت کنیم که با بهره‌وری مناسب واردات محصولات کشاورزی را کاهش دهیم.

,

وی پاک‌دست بودن و التزام عملی به ولایت فقیه را از ویژگی‌های بارز یک مدیر دانست و اظهار کرد: بیان این مسئله شعار نیست، داشتن این دو ویژگی به مدیر کمک می‌کند در راه رسیدن به اهدافش موفق باشد.

,

در پایان این مراسم مجید آنجفی به عنوان رئیس جهاد کشاورزی استان معرفی و از زحمات علی بابایی رئیس سابق این سازمان قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه