اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی:

دستگیری 8 هزار معتاد متجاهر از ابتدای امسال تاکنون در استان

دستگیری 8 هزار معتاد متجاهر از ابتدای امسال تاکنون در استان
استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار معتاد متجاهر دستگیر و تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به سال قبل رشد 33 درصدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛علیرضا رشیدیان امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همکاری و هماهنگی بخش های مختلف در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر ضروری را اساسی دانست و گفت: برای آنکه بتوان شهری با گستردگی کلانشهر مشهد مقدس را به خوبی اداره کرد باید همه بخش ها در مباحث مختلف با هم هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند تا نتیجه آن مدیریت شهری آرام ، امن و شاداب باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در کنار همه اقدامات در زیبا سازی فضای شهری در ایام پایانی سال نیاز است در حوزه جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر هم دستگاه های مربوطه اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و شهرداری ورود کنند و باید تکلیف هر بخش هم مشخص باشد.

,

 

,

وی ضمن اشاره به این نکته که در این حوزه، شهرداری هم تکلیف دارد و هم نیاز است در این حوزه مشارکت کند، بیان داشت: ورود شهرداری به این امر و تامین بخشی از هزینه ها مغایریتی با قانون ندارد؛ اما برای رفع هر گونه شبهه ای در این موضوع، اداره کل بهزیستی استان نسبت به دریافت استعلام  مربوطه از ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور اقدام کند تا بخش های مربوطه به روشنی تعیین تکلیف شده  و مباحث مربوطه در این حوزه با جدیت دنبال شود.

,

 

,

رشیدیان با اشاره به این نکته که همه بخش های موظفند نسبت به مدیریت بهتر فضا و ایجاد شرایط مناسب برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم، نقش و وظیفه خود را ایفا کنند، تصریح کرد: از ابتدای امسال نیز تا کنون هشت هزار معتاد متجاهر دستگیر و تحت درمان قرار گرفته اند که نسبت به سال قبل رشد 33 درصدی دارد .

,

 

,

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای ایام پایانی سال هم برنامه ریزی شده با مشارکت بخش های مربوط و با حکم قضایی این گروه از معتادان از سطح شهر جمع آوری و در مراکز اجباری تحت درمان قرارگیرند.

,

 

,

وی با اشاره به رشد 9 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: در این مدت بالغ بر 26 تن انواع مواد مخدر در سطح کشف شده است.

,

 

,

رشیدیان خاطرنشان کرد: در این راستا 48 باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم طی این مدت در سطح استان شناسایی و منهدم شده اند که  67 درصد آنها در حوزه مشهد بوده است.

,

 

,

وی با بیان این موضوع که 760 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت هم در این رابطه از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر توقیف شده است، یادآور شد: 86 درصد از کل کشفیات مربوط به نیروی انتظامی بوده ، 11 درصد  توسط مرزبانی کشف شده و سه درصد نیز از سوی سایر دستگاه ها می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه