اخبار داغ

در کنگره ملی معماری و عمران شهری مطرح شد؛

توسعه کشور به اساتید و دانشجویان فعال و متخصص واگذار شود

توسعه کشور به اساتید و دانشجویان فعال و متخصص واگذار شود
رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام با اشاره به این نکته که با برگزاری کنگره ثابت خواهیم کرد که مردم می توانند شهرها را بسازند، گفت: توسعه کشور را باید به اساتید و دانشجویان فعال و متخصص واگذار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز؛ نخستین کنگره ملی معماری و عمران شهری با حضور دانشمندان و نخبگان حوزه معماری و عمران از کشورهای استرالیا، انگلستان، عراق، ترکیه و اساتید برجسته کشوری، استانی و محلی به همت موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام به مدت دو روز در این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز,

 

,

در مراسم افتتاحیه کنگره سید محمد حسینی، رئیس موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره، گفت: هدف از برگزاری این کنگره توسعه پیشرفت معماری و عمران شهری ایران و تربت جام است که با حمایت و پشتیبانی معنوی دولت اجرا می شود.

,

, , ,

حسینی افزود: ستاد مرکزی کنگره ملی معماری و عمران شهری بهترین های معماری ایران هستند و با توجه به اینکه معمولا در کنفراس های معماری مقاله زیادی دریافت نمی شود و بیشتر ایده و هنرها ارائه می گردد که البته شاهدیم مقاله های بسیاری دریافت شد.

,

 

,

وی با اشاره به مدیریت توانامند مردم در همه عرصه ها تصریح کرد: با برگزاری این کنگره ثابت خواهیم کرد که مردم می توانند شهرها را بسازند و توسعه کشور را باید به اساتید و دانشجویان فعال و متخصص واگذار کرد و حمایت و راهنمایی دولت برای ساختن جامعه مهم هست.

,

 

,

رئیس راهبردی کنگره با اشاره به راهبردهای کنفراس و همایش برای منطقه هدف بیان داشت: با برگزاری این گونه نشست ها و معرفی ظرفیت بومی ومحلی می توانیم مناطق گردشگری و تاریخی را به میهمان معرفی کنیم تا منطقه از گمنامی خارج شود.

,

 

,

حسینی ابراز کرد: کنگره ملی معماری و عمران بخش های جانبی و کارگاه های مختلفی دارد که می توانند به ارتقاء سطح علمی و رفع مشکلات منطقه کمک کند.

,

 

,

در ادامه مرتضی حمیدی، فرماندار تربت جام و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی معماری و عمران شهری بیان داشت: برای توسعه هر سرزمینی دانشگاه و دانشگاهیان نقش بسیار موثری دارند و آینه تمام نمای فردای جامعه و زیر ساخت همه توسعه ها می باشد.

,

, , ,

حمیدی با اشاره به نقش معماری در جوامع عنوان کرد: معماری بخشی از زندگی و آرامش دهنده و تسکین بخش جامعه بشری است.

,

 

,

وی با اشاره به اهمیت حفظ معماری اصیل ایرانی و اسلامی تصریح کرد: معماری اسلامی و ایرانی که بر گرفته از سنت های مردم است از اهمیت بسیار برخوردار و موجب تقویت فرهنگ و تمدن غنی می شود که باید ایمنی ساختمان در کنار آن دیده شود.

,

 

,

در ادامه پرفسور هادی ندیمی، استاد تمام گروه معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران عنوان داشت: چنانچه در امور کشور در همه سطوح به مردم تکیه کنیم مشکلات حل می شود ولی متاسفانه دیوان سالاری در کشور باعث دشواری راه اندازی کارها شده است.

,

 

,

ندیمی افزود: در عرصه معماری وشهرسازی متاسفانه توفیق زیادی نداشیم و دستاوردهای عظیم کشور مربوط به گذشتگان است و امروز دستاوردی برای افتخار نداریم.

,

 

,

وی با اشاره به تاریخ معماری کشور، تصریح کرد: در دوره معاصر معماری و عمران شهری دچار فروپاشی فرهنگی شد و ارکان تولید فکر در کشور ضعیف و تفکر وفرهنگ غربی متاسفانه بر جامعه اثر گذاشت.

,

 

,

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: چنانچه در کشور آشفتگی در حوزه معماری و مقیاس شهری می بینیم این مشکل ناشی از آن است که خودمان را فراموش کردیم.

,

 

,

ندیمی با اشاره به فرهنگ غنی ایران خاطرنشان کرد: معماری ایرانی واسلامی با قدمت بالای تاریخی میوه فرهنگ کشوری می باشد که اگر آسیبی به آن برسد نشان می دهد درخت آن که جامعه دچار مشکلات فرهنگی شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم در حوزه معماری تحول و رشد داشته باشیم باید جسارت فهم آسیب های خود را بشناسیم که متاسفانه دچار خود تعریفی شده ایم.

,

 

,

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با انتقاد از نگاه سیاسی به همه امور کشور ابراز کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در همه موضوعات کشور سیاسی شده حتی لباس، خوردن و زندگی ما رنگ بوی سیاست گرفته و مانع کارهای علمی و فرهنگی شده است.

,

 

,

ندیمی با اشاره به آشفتگی حوزه معماری و عمران شهری بیان داشت: هر چه از تهران و حوزه سیاست دور می شویم شاهد هستیم حال و احوال معماری در حوزه مدیران بهتر است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه