اخبار داغ

با اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»؛

مسئولانی که اموال نامشروع داشته باشند محاکمه و برکنار می‌شوند

مسئولانی که اموال نامشروع داشته باشند محاکمه و برکنار می‌شوند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به تهیه و تدوین طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» توسط جمعی از نمایندگان مجلس گفت: با اجرای این طرح اگر اموال نامشروعی در بین اموال مسؤولان یافت شود ضمن ضبط آن اموال، مسؤول مجرم باید هم محاکمه و هم برکنار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد جمالی در گفتگو با قم فردا،  با اشاره به تهیه و تدوین طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» توسط جمعی از نمایندگان مجلس ابراز داشت: این طرح در راستای شفافیت مالی و اقتصادی مسؤولان  برای اطمینان بخشی به جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی با بیان اینکه این طرح برآمده از قانون اساسی جمهوری اسلامی است افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان آن قدر که ضروری بود به این طرح توجه و عمل نکردند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مسؤولان از جمله رؤسای قوا به دلیل عدم اصرار ورزی لازم برای اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» در این زمینه کوتاهی کرده‌اند چرا که هر کسی که تن به این مسئله نمی‌داد  را با هر سمتی حتی سمت وزارت باید برکنار می‌کردند.

,

جمالی اضافه داشت: مسؤولان امر باید کسانی را که برای اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» نسبت به خودشان ممانعت می‌کنند را برکنار کنند چرا که جامعه ایران مقام مسؤولی که به قوانین کشور احترام نگذارد را نمی‌پذیرد.

,

وی بار دیگر بر ضرورت برکناری مسؤولانی که در بررسی منابع اموالشان توسط دستگاه‌های نظارتی ممانعت به خرج می‌دهند را ضروری برشمرد و گفت: قطعا کسانی که از اجرای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» ممانعت می‌کنند ریگی به کفش دارند و باید برکنار شوند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» بیشتردر حوزه کاری کمیسیون قضایی است. بسیار محتمل است که دوفوریتی این طرح در مجلس رأی بیاورد، که اگر بیاورد خارج از نوبت در مجلس بررسی می‌شود.

,

جمالی اضافه داشت: اگر این طرح تا پایان سال 1396 در دستور کار مجلس قرار نگیرد جزء طرح‌هایی خواهد بود که در اوایل سال 1397 در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

,

وی تصریح کرد: تا کنون حدود 30 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» را امضا کرده‌اند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر اموال نامشروعی در بین اموال مسؤولان یافت شود ضمن ضبط و بازگرداندن آن اموال به بیت‌المال، مسؤول مجرم باید هم محاکمه و هم برکنار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه