اخبار داغ

ارائه بیش از 5300 مورد مشاوره تغذیه در طرح تحول نظام سلامت

ارائه بیش از 5300 مورد مشاوره تغذیه در طرح تحول نظام سلامت
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان از ارائه بیش از 5300 مورد مشاوره تغذیه طی گذشت سه سال از آغاز طرح تحول نظام سلامت در شهرستان سپیدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان درگفتگو با مارگون ؛ضمن تاکید بر اثر مستقیم الگوهای تغذیه ای بر بیماری های امروزی گفت : در حال حاضر همه خانواده ها به موضوع تغذیه حساس شده اند و طرح تحول نظام سلامت با ایجاد واحد بهبود تغذیه و ارائه مشاوره توسط کارشناسان در مراکز خدمات جامع سلامت، پاسخگوی مطالبات مردم در امر تغذیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

کریمی افزایش بهره مندی مردم از خدمات کارشناسان تغذیه در قالب سیستم ارجاع را از اهداف طرح تحول سلامت برشمرد و گفت : افزایش دسترسی خانواده ها به خدمات آموزشی و پیشگیرانه تغذیه جامعه، با دو رویکرد پیشگیری و کنترل عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری های غیر واگیر، سوء تغذیه و کمبود ریزمغذی ها ، محور های اصلی حضور مشاوره تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت است.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان افزود : از دی ماه سال 1393 تا کنون که سه سال از آغاز طرح تحول نظام سلامت می گذرد ،با ارجاع بیماران تغذیه ای توسط پزشکان خانواده حوزه شهری و روستایی به تنها کارشناس تغذیه حاضر در مرکز خدمات جامع سلامت (رئیسی) شهرستان ،5377 مورد مشاوره تغذیه ثبت شده است.

,

وی اظهار کرد: با توجه به این که مهم ترین علت مرگ و میرها بیماری های غیرواگیر و مهم ترین ریسک فاکتورهای این بیماری ها نیز ناشی از الگوی غذایی غلط است با بکارگیری کارشناسان تغذیه،  آموزش ومشاوره تغذیه در این رابطه نیز برای نخستین بار در این طرح اقدام شده و افرادی نیز از طریق پزشک به کارشناس تغذیه برای دریافت رژیم غذایی مناسب و خدمات رژیم درمانی رایگان ارجاع می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه