اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اهداف شعار سال ۹۶ محقق نشده است / افتتاح راه‌آهن رشت – قزوین به سال ۹۷ موکول می‌شود

اهداف شعار سال ۹۶ محقق نشده است / افتتاح راه‌آهن رشت – قزوین به سال ۹۷ موکول می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در تحقق شعار سال 96 برخی اقدامات زیربنایی انجام گرفته است گفت: متأسفانه انتظارات و اهداف شعار سال 96 برآورده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شکری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز درباره لایحه بودجه سال ۹۷ و تأخیر در رسیدگی به این لایحه اظهار داشت: بر بررسی این لایحه عقب نیستیم و اکنون مباحث درآمدی بودجه به پایان رسیده است و مباحث هزینه‌ای آن تا پایان هفته بعد امیدواریم به اتمام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ماسال نیوز,

وی افزود: اکنون شورای نگهبان هم کار بررسی این لایحه را از قسمت درآمدی که توسط مجلس رسیدگی شده آغاز کرده است و در حال بررسی هستند و من فکر می‌کنم کل لایحه حداکثر تا ۲۰ اسفند تحویل دولت شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی درباره میزان تحقق شعار سال ۹۶ نیز گفت: در زیرساخت‌های مرتبط با شعار سال یعنی اقتصادی و عمل کارهایی انجام شد مثلاً بخشی از کارخانه‌هایی که غیرفعال و یا نیمه فعال بودند و قرار بود فعال شود با ارائه تسهیلات فعال شدند و امیدواریم تا پایان سال هم اشتغال قابل قبول ایجاد شود.

,

شکری ادامه داد: وضعیت تولید هم در حال پیشرفت است اما آن انتظاری که در مجموع از تحقق شعار سال ۹۶ بود برآورده نشده است.

,

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال درباره پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه خود گفت: متأسفانه پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار به خوبی پیش نمی‌روند اما در بحث تأمین آسفالت بافت روستایی پیشرفت‌ها خوب بود.

,

وی با بیان اینکه در بحث گازرسانی تقریباً در بخش جلگه‌ای کار رو به پایان است اظهار داشت: امروز حتی مبحث گازرسانی به روستاهای کوهستانی مثل چسلی و اسبه ریسه در دستور کار است.

,

شکری درباره روستای کوهستان حویق نیز افزود: این روستا تا سال گذشته جاده نداشت که با همت مسئولان این جاده احداث شده است و اکنون یک خانه بهداشت در روستا در حال ساخت است و مدرسه، آب، برق و گاز روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

,

نماینده مردم شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و تالش درباره آخرین وضعیت کارخانه چوکا اظهار کرد: روند تأمین مالی برای بازسازی تجهیزات کارخانه در حال انجام است و هنوز این کار به پایان نرسیده اما با پیگیری‌های صورت گرفته شده و توجه مسئولان حقوق کارگران این کارخانه پرداخت شده است و اکنون تقریباً حقوق معوقی برای این کارخانه نداریم.

,

وی درباره مطالبات کارگران سد شفارود نیز افزود: حقوق سه ماه کارگران سد طی هفته‌های اخیر پرداخت شده است و مابقی مطالبات کارگران طبق وعده مسئولان متولی در طی اسفندماه پرداخت خواهد شد.

,

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال درباره مطالبات کارگران شرکت سهامی جنگل شفارود نیز با بیان اینکه ۲ ماه از مطالبات کارگران پرداخت شده است گفت: مابقی مطالبات باید تا شب عید پرداخت شود اما مشکل این شرکت در واقع توقف بهره‌برداری از جنگل بود که این مشکل حل شده است.

,

شکری با بیان اینکه کار نشانه‌گذاری درختان جلگه‌ای مربوط به شرکت جنگل شفارود آغاز شده است اظهار کرد: امیدواریم بهره‌برداری از این درختان در ۲ ماه آینده آغاز شود.

,

وی درباره پروژه راه‌آهن رشت قزوین و وعده مسئولان در خصوص بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال گفت: من بعید می‌دانم این پروژه تا پایان امسال افتتاح شود ولی این امیدواری وجود دارد که در ماه ابتدایی سال ۹۷ این پروژه به مرحله بهره‌برداری و افتتاح برسد.

,

شکری درباره راه‌آهن رشت به آستارا نیز ادامه داد: این طرح مراحل پایانی انعقاد قرارداد را می‌گذراند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه