اخبار داغ

نارضایتی دامداران شهر اسفدن ازتوزیع ناعادلانه نهاده جو یارانه ای

نارضایتی دامداران شهر اسفدن ازتوزیع ناعادلانه نهاده جو یارانه ای
توزیع ناعادلانه نهاده جو در بین دامداران شهر اسفدن موجب گلایه ها ونارضایتی دامداران این شهر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، در پی انتشار اخباری مبنی برتوزیع  20 تن نهاده جو یارانه ای دربین برخی از  دامداران شهر اسفدن از توابع شهرستان قاینات ،خبرنگار ما در شهر اسفدن با پیگیری این موضوع از یک  فرد مطلع وتایید آن از سوی شخص که 20 تن جو یارانه ای با قیمت هزار و 30 تومان و با بازپرداخت 2 و4 ماهه به اسفدن اختصاص یافته است ،گفتگویی با برخی از دامداران شهر اسفدن انجام داد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

به گفته اکثر دامداران این نهاده به صورت گزینشی به برخی از دامداران تحویل شده است واین موضوع ، اعتراض شدید اکثر دامداران شهر را به دنبال داشته است.

,

حسین الهی تنها فروشنده خوراک دام در اسفدن  در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ تن جو توسط دامداران اسفدن  خریداری میشود گفت: دام سبک شهر اسفدن بالغ بر 10 هزار راس می باشد که اختصاص 20 تن جو با توجه به خشکسالی های اخیرجوابگوی نیاز دامداران این شهر نیست.

,

وی افزود: در آبان ماه سال جاری همزمان با فردی دیگر به جهاد کشاورزی شهرستان قاین مراجعه کردیم که هر کدام از ما ۵۰ تن جو درخواست کردیم  که در صورت معرفی  ما از طرف شورای اسلامی ‌شهر و تاییدیه  مرکز ترویج جهاد کشاورزی اسفدن با درخواست های ما موافقت می شد..

,

الهی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که داشتم متاسفانه شورای اسلامی فقط با درخواست شخص دوم  موافقت کرد و به بنده وعده‌های دیگری داد تا از پیگیری این موضوع منصرف شوم!

,

وی گفت: از آنجایی که این شخص فقط توانست ٢٠ تن جو  خرید کند  و به بنده  هم وعده های الکی دادند و دامداران هم با توجه به خشکسالی و عدم بارندگی کافی در سال جاری با مشکل کمبود خوراک  حتی با قیمت آزاد مواجه شدند مجددا در بهمن ماه به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه ودرخواست نهاده جو دادم که در این مرحله به بنده‌ اعلام داشتند این سهمیه فقط به شرکت ها اختصاص می یابد این در حالی است که کلیه دامداران شهر می دانند که مایحتاج مورد نیاز دامداری هایشان توسط بنده تامین می شود.

,

یکی دیگر از دامداران اسفدن با انتقاد از نحوه توزیع نهاده جو در بین دامداران اظهار داشت: متاسفانه  6 ماهه دوم سال در حال سپری شدن هست که موفق به خرید حتی یک کیلو جو یارانه ای برای دام های خود  نشده ام !؟‌

,

دامداری دیگر نیز  می گوید: وقتی با خبر شدم که 20تن جو یارانه ای در اسفدن توزیع می شود  بلافاصله  برای خرید اقدام کردم  که وقتی جلوی انبار تعاونی تولید رسیدم با انبوهی کیسه  روبرو شدم که در کمتر از 6 ساعت همگی فروخته شده بودند !

,

وی گفت چرا باید مسؤلین شهر این گونه نا عادلانه و گزینشی نسبت به توزیع  نهاده جو اقدام می کنند؟؟

,

حسین ذالبیکی رِئیس شورای اسلامی شهر اسفدن که تایید کننده توزیع نهاده جو بوده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهر اسفدن تنها شهر از توابع شهرستان قاینات بوده است که در مرحله اول توانسته است 20 تن جو یارانه ای دریافت و توزیع کند.

,

وی گفت: چون توزیع کننده قبلی از طرف شورای قبل برای دریافت این نهاده معرفی شده بود ما هم نامبرده را معرفی کردیم.اما نامبرده اظهار داشت بدلیل کم بودن نهاده جو اطلاع رسانی عمومی انجام ندادیم .

,

رئیس شورای اسلامی شهراسفدن  با بیان اینکه در مرحله دوم 16 تن نهاده جو به اسفدن اختصاص داده خواهد شد بیان داشت: در این  مرحله نهاد جو صرفا به افراد حقوقی اختصاص پیدا خواهد کرد.که این شرکت تعاونی بدلیل صرفه اقتصادی پایین از دریافت این سهمیه انصراف خواهد داد.

,

رئوفی رئیس  اداره امور دام جهاد کشاورزی قاین در پاسخ به اینکه آیا شورا اسلامی  مجاز به معرفی افراد حقیقی برای دریافت جو هست یا نه گفت:در صورت انصراف شرکت تعاونی هر شخصی که از طرف شورای شهر معرفی و به تایید مرکز ترویج جهاد کشاورزی اسفدن برسد میتواند نسبت به خرید و توزیع این نهاده در سطح شهر اسفدن اقدام کند.

,

حال سوال این است که چرا توزیع نهاده جو برای کشاورزان دراین خشکسالی و کمبود علوفه بر اساس تعداد پروانه چرای دام انجام نشده است؟؟؟و امیدواریم مسئولین تدابیری بیندیشند که  مرحله دوم توزیع نهاده جو یارانه ای به افرادی تعلق گیرد که از سهمیه 20 تن مرحله اول برای دام های خود محروم بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه