اخبار داغ

کمبود نازل‌های سوخت سی.ان.جی و کلافگی تاکسی‌داران درگز/ هوا به جای گاز دستاورد عدم نظارت بر جایگاه‌های سوخت!

کمبود نازل‌های سوخت سی.ان.جی و کلافگی تاکسی‌داران درگز/ هوا به جای گاز دستاورد عدم نظارت بر جایگاه‌های سوخت!
استفاده از سوخت سی.ان.جی چند سالی است که در ایران رونق گرفته است؛ اما همواره مشکلاتی وجود دارد که صاحبان خودروها را از سوختگیری در جایگاه‌های سی.ان.جی منصرف می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر؛ استفاده از سوخت سی ان جی چند سالی است که در ایران رونق گرفته و این رونق تا جایی است که بسیاری از صاحبان خودروهای شخصی و تاکسی در پی این بوده اند تا خودروی خود را از حالت بنزین سوز به گاز سوز تبدیل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

 

,

شاید یکی از مهمترین دلایل این امر، هزینه کم و آلودگی کمتر این سوخت نسبت به بنزین است؛ اما همواره مشکلاتی وجود دارد که صاحبان خودروها را از سوختگیری در جایگاه های سی ان جی منصرف می کند.

,

 

,

یکی از شهروندان درگزی در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: از تعداد هشت نازل موجود در جایگاه سی ان جی شهرستان درگز، چهار نازل همیشه خاموش بوده و از دسترس خارج است.

,

 

,

محسن کریمی عنوان کرد: علاوه بر خرابی نازل ها، در برخی موارد با پیام تعطیلی جایگاه مواجه هستیم و مجبوریم برای سوختگیری، مشکلات تردد در مسیر ترانزیتی را به جان خریده و با طی مسافت 15 کیلومتر به شهر نوخندان برویم. طولانی بودن مسیر، هم باعث تلف شدن وقت ما می شود و هم بخشی از گاز سوختگیری شده در مسیر برگشت مورد استفاده قرار می گیرد.

,

, ,

وی که راننده یکی از آژانس های سطح شهر است، بیان کرد: از چهار نازل موجود در این ایستگاه یک نازل مخصوص استفاده تاکسی های زرد رنگ شهر است، با وجود اینکه ما هم در سطح شهر مسافر کشی کرده و مخارج زندگی خود را از همین طریق تامین می کنیم؛ اما اجازه استفاده از نازل مخصوص تاکسی را نداشته و بخشی از زمان ما در صف های سوختگیری هدر می رود.

,

 

,

, ,

یکی دیگر از شهروندان درگزی در مورد مشکلات این جایگاه، عنوان کرد: فشار گاز در این جایگاه کم است و در اکثر موارد به جای گاز، هوا وارد باک های ما می شود.

,

 

,

رضا رحیمی در این خصوص توضیح داد: با مقایسه سوخت جایگاه شهر نوخندان با جایگاه درگز خواهیم دید، در حالت مساوی مسافت کمتری را به واسطه سوختگیری در شهر درگز می توانیم طی کنیم.

,

 

,

رمضان یزدان پناه، شهردار درگز در پاسخ به گلایه های مردم توضیح داد: مهلت تعهداتی که مسئولین در گذشته نسبت به بحث استاندارد سازی جایگاه سی ان جی انجام داده بودند به اتمام رسیده است و باید کارشناسان مجددا در شهر درگز حضور پیدا کرده و نسبت به مسئله استانداردسازی اقدام کنند.

,

 

,

وی افزود: در همین راستا هفته گذشته جلسه ای در مشهد تشکیل شد که به دنبال آن مسئولین استاندارد برای بررسی مجدد سیستم های سوخت رسانی به درگز آمدند.

,

 

,

شهردار درگز تاکید کرد: با توجه به اینکه دستگاه های موجود در این جایگاه، ساخت ایران نبوده و قطعات یدکی آن به سختی یافت می شوند این احتمال وجود دارد که به دلیل تعمیرات، جایگاه به صورت موقتی تعطیل باشد؛ اما این که در هفته چند روز خراب بوده و یا تعطیل باشد اغراق و بزرگنمایی است.

,

 

,

, ,

محمدتقی روایی زاده تشریح کرد: گلایه های مردم نسبت به کمبود نازل و اختصاص دادن یک نازل به تاکسی های سطح شهر مساله به جایی است که در حال پیگیری هستیم تا نسبت به هموار سازی این مشکل اقدام کنیم.

,

 

,

وی ابراز داشت: برای افزایش تعداد نازل باید هزینه هنگفتی صورت گیرد، ضمن اینکه هنگام تحویل گرفتن و افتتاح جایگاه سی ان جی با وجود پیگیری های مستمر شهردار وقت، تعداد نازل فعال کمی به ما تحویل داده شد.

,

, ,

معاون شهردار درگز گفت: 11 سال پیش در هنگام افتتاح پروژه، تلاش های زیادی صورت گرفت تا جایگاه فعلی به صورت کامل و بدون کاستی افتتاح شود؛ اما علی رغم این تلاش ها، پروژه جایگاه گاز سی ان جی درگز در هفته دولت با شش نازل از مجموع هشت نازل افتتاح شد.

,

 

,

خسرو منصوریان در بیان علت های افت فشار گاز، توضیح داد: در واقع افت فشار گازی وجود ندارد و اختلافی که صاحبان خودروها در مقایسه با جایگاه شهر نوخندان مشاهده می کنند به دلیل کالیبره نبودن دستگاه نوخندان است؛ این مساله سبب می شود تا شماره انداز دستگاه مبلغ اندکی را زیاد یا کم نشان دهد و صاحبان خودرو احساس کنند فشار گاز در جایگاه شهر درگز افت پیدا کرده است.

,

 

,

وی تاکید کردی: سال گذشته با مشکل افت فشار مواجه بودیم؛ چراکه گاز ما از کشور ترکمنستان تامین می شد و از هر 20 متر مکعب، یک متر مکعب آن به صورت میعانات گازی بود و در واقع استفاده ای از آن نمی شد؛ اما در سال جاری هیچ وقت با پدیده افت فشار مواجه نبوده ایم.

,

, ,

مسئول جایگاه سی ان جی درگز عنوان کرد: توان خروجی موتور دستگاه سوختگیری، قدرت پاسخگویی به شش نازل به صورت همزمان را دارد و خاموش بودن دو نازل باقیمانده از مسائلی است که از اختیار ما خارج است؛ در صورت استفاده از هشت نازل به صورت همزمان باید بعد از مدت کوتاهی شاهد خرابی موتور دستگاه پمپاژ باشیم که این مساله هزینه های زیادی را بر ما تحمیل خواهد کرد.

,

, ,

منصوریان گفت: در حال حاضر چهار نازل به صورت فعال در حال ارائه سوخت بوده و برنامه دو نازل دیگر بر اثر اشتباه کارشناسان استانی، از سیستم حذف شد، با توجه به اینکه فقط یک دستگاه برنامه نویسی جایگاههای سی ان جی در کشور وجود دارد، سال 97 تیمی برای پیگیری مشکلات جایگاه های سوخت به استان خراسان اعزام خواهند شد و برطرف کردن مشکل دو نازل حذف شده از سیستم یکی از اقدامات اصلی این تیم خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه