اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی شهر اهرم:

زنان مسلمان مانند حضرت زهرا(س) پیرو ولایت باشند

زنان مسلمان مانند حضرت زهرا(س) پیرو ولایت باشند
مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) گفت: ما زنان مسلمان باید مانند حضرت فاطمه زهرا(س) پیرو ولایت باشیم تا اسلام به رشد و کمال حقیقی خود برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سلیمه بابایی نیا به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مراسم عزاداری همراه با نمایش شهادت در حوزه علمیه ریحانه النبی(س) گفت: ما زنان مسلمان َباید مانند حضرت فاطمه زهرا(س) پیرو ولایت باشیم تا اسلام به رشد و کمال حقیقی خود برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما، ,

بابایی نیا ادامه داد: از دلیل های تنهایی ولی خدا در زمان حضرت علی علیه السلام عجب و خودپسندی آنان بود و نفس آنان اجازه نمی داد تا حق در چایگاه خود قرار گیرد چون ترس داشتند دنیای خود را که به آهن وابسته شده بودند از دست دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: عجب باعث خار و ذلیل شدن انسان می شود و در مسیرپیروی از ولایت این اخلاق ناپسند انسان را به گمراهی می کشاند.

,

بابایی نیا افزود: عجب یعنی انسان کار نیکی اعم از عبادت خدا یا کمک به بندگان او انجام دهد و از رسیدن به چنین کمالاتی به خود ببالد و تصور کند که بنده خوبی شده است و وظیفه خود به را به نحو احسن انجام داده،در این صورت گرفتار رذیله اخلاقی عجب شده است.

,

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) بیان داشت: زمانی که ما از خداوند تبارک و تعالی طلب بخشش و استغفار می کنیم  نزد خداوند عزیز تر از زمانی هستیم که با عجب و غرور کار نیکی انجام می دهیم.

,

بابایی نیا گفت: آن زمان که ما دچار عجب و غرور می شویم باید به کسی که علم و آگاهی بالاتری دارد نگاه کنیم تا زشتی های اخلاقی را از خود دور نمایم و توصل به اهل بیت بهترین زمینه برای رشد اخلاقی ما است.

,

بابایی نیا در خصوص  هتک حرمت حضرت فاطمه زهرا( س) تصریح کرد: مردم در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد( ص) از آب وضوی ایشان جهت تبرک استفاده می کردند اما همین مردم به دختر پیامبر حضر فاطمه زهرا(س ) تعرض کردند و رسیدن به راه حق را بر خود هموار ساختند.

,

/ انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه