اخبار داغ

دلنوشته یک خبرنگار از یکشنبه شوم 29 بهمن در کهگیلویه وبویراحمد

دلنوشته یک خبرنگار از یکشنبه شوم 29 بهمن در کهگیلویه وبویراحمد
گریه ..اشک ..سکوت.. چشم دوختن به دنا، دنا پیدا نیست پوشیده از مه است گریه های بی امان پدران و مادران چشم انتظار ..لحظات سنگین چشم دوختن به کوه...سقوط هواپیما در دنا تایید شد ...نیروهای امدادی حرکت کردند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، زهرا داوودی-چه یکشنه شومی بود صبح یکشنه 26 بهمن ماه سال 96 ساعت 8 صبح است گفته اند هواپیمای تهران یاسوج از رادار محو شده است نگران نباشید چند دقیقه دیگر به رادار بر می گردد، یک ساعت بعد؛ هواپیمای تهران یاسوج در دنا سقوط کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

 این جمله در کمتر از ده دقیقه تیتر کل کشور و حتی دنیا شد اسامی پرواز همه منتظر اسامی پرواز هستند مژگان نظری، جلال امیدی پور، حسین رستمی،....جلوتر جلوتر چند اسم آشناست نه اسم ها انگلیسی است احتمالا اشتباه می کنم اسامی به صورت فارسی به سرعت برق منتشر شد.

,

سید طاها دانشی، سید الیا دانشی، نرگس خوبانی، ژیلا قلی پور، شاپور یاری پور، شهبد یاری پور بر می گردم و اسامی را از اول می خوانم  حتما اشتباه شده است ....نه خودشان هستند نرگس و دو پسرش شاپور و پسر و همسرش .....وای کاش یک خواب باشد کاش هواپیما در آسمان نمایان شود کاش .....

,

سقوط کرد مگر می شود 66 مسافر یعنی همه مرده اند نه حتما زنده اند خلبان فولاد نیز قبلا بارها توانسته بود هواپیما را با نقص فنی فرود بیاورد خلبان فولاد خلبان ماهری است حتما این بار نیز در جایی هواپیما را نشانده است ...اما چرا هیچ موبایلی پاسخ نمی دهد...حتما آنتن نمی دهد...

,

ساعت 12 و 30 است کوه دنا در سکوت و در زیر ابرها محو شده است خانواده ها به سمت پادنا حرکت می کنند حتما زنده اند...سقوط نکرده..شهبد 5 ساله حتما زنده است ایلیا و طاها حتما زنده اند...

,

گریه ..اشک ..سکوت.. چشم دوختن به دنا، دنا پیدا  نیست پوشیده از مه است گریه های بی امان پدران و مادران چشم انتظار ..لحظات سنگین چشم دوختن به کوه...سقوط هواپیما در دنا تایید شد ...نیروهای امدادی حرکت کردند...

,
, ,

اسامی و عکس مسافران به تندی منتشر شد دکتر کردی از تهران که قرار بود در یاسوج سخنرانی کند..سه عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یک نفر از بیمه ..محیط زیست دانسجوی پزشکی ..جراح فک و صورت ....در میان این عکس ها طاها، ایلیا و شهبد بیشتر از همه به چشم می آیند.

,

تلخ است به راستی که تلخ است و دردناک و جگر سوز ...دوستم زنگ زد ..قلبش آتش گرفته بود جیغ می کشید که بگو شاپور و شهبدم زنده است ...بگو که برادرم و همسر و فرزندش زنده است... من تنها سکوت می کنم..حرفی برای گفتن نداشتم...

,

 گاهی خبرنگار بودن چقدر دردناک است گاهی خبر بد دادن به کسی که 10 سال است صمیمی ترین دوستت است سخت است..یادم است از هر سه حرفش یک کلمه اش شاپور و شهبد بود ..یادم است آنقدر از آنها می گفت که به آن حسودی می کردم...اما گویا به همان اندازه که زندگیشان شیرین بود به همان اندازه به یک باره تلخ شد..

,

یکشنه تمام شد غروبش چقدر دلگیر بود خانواده ها همچنان در سرمای زیر سفر درجه پادنا ایستاده اند تا ردی از جگر گوشه هایشان دیده شود...پیام ها تسلیت به سرعت منتشر شد همه مسئولان کشوری و لشکری و استانی پیام تسلیت دادند و همه از خداوند برای بازماندگان طلب صبر کردند..وقتی بدانی به یک باره همه زندگی ات نابود شده است ...

,

مادرانی که در داغ فرزند زار می زنند دختری که پدرش را در آغوش گرفته و فریاد می زند برادرم زنده است ..مادری که کمرش شکسته و زانوهایش توان حرکت ندارند و روی زمین نشسته است ..گریه های دردناک و ضجه هایی که هیچگاه تاریخ نیز فراموش نمی کند.

,

حس دردناکی است وقتی بفهمی همسر و دو پسرت سرمایه های زندگی ات را دیگر نخواهی دید دردناک است بفهمی پسرت نوه ات و همسرش را دیگر هیچگاه نخواهی دید ..دردناک است بدانی تنها دخترت را دیگر نمی بینی..چه بغضی ایران را فرا گرفته است ..

,

دوشنبه است کوه دنا همچنان نامهربانی می کند ابرهایش اجازه دیدن کوه را نمی دهند گویا می خواهد مهمانانش را نگه دارد ..روز دوم در حال تمام شدن است و هنوز هیچ خبری از لاشه هواپیما نشده است ..همه دعا می کردیم کاش زنده باشند و امروز دعا می کنیم جسدشان پیدا شود..زیرا دل 66 خانواده جگر سوخته تنها با دیدن اجساد آرام می شود..

,

دوشنبه تمام شد هواشناسی اعلام کرد که از عصر سه شنبه هوا ابری و وزش باد و کولاک در دنا پیش بینی شده است و این یعنی اینکه اگر تا پایان روز سه شنبه لاشه پیدا نشوند دیگر پیدا کردنش ممکن نیست و ممکن است یک ماه طول بکشد..

,

شهادت بی بی فاطمه زهرا (س) است ..مردم ایران دست به دعا شده اند معجزه می خواهند اگر پیدا نشود هیچ چیز نمی تواند خانواده ها را ارامش ببخشد..امروز روز دوم است و دوستم از دیروز مدام تماس می گیرد...باور نکرده ..می گوید زنده اند..

,

ضجه های پشت تلفنش را هیچگاه فراموش نمی کنم ...بگود که برادرم زنده است بگو که تنها نشده ام..بگو که مرا تنها نمی گذارد .می دانستم امکان ندارد زنده باشند اما گفتم زنده است اگر خدا بخواهد زنده است...

,

دوشنبه تمام شد ایران و کهگیلویه و بویراحمد در بهت است غم سراسر ایران را گرفته است ..سه روز عزای عمومی اعلام شد...دوشنبه نیز تمام شد و به روز سوم رسیدیم و هنوز هیچ اطلاعاتی از مکان سقوط هواپیما در دست نیست و نیروهای امدادی و کوهنوردان همه امکانات را بسیج کرده اند..سپاه و ارتش نیز ملحق شده اند که تا قبل از ظهر لاشه هواپیما پیدا شود.

,

, ,

این چند روز فهمیدن از جا کنده شدن دل چه مفهومی دارد این چند روز فهمیدم امید و نا امیدی چه مفهومی دارد ..در این روز فهمیدم چه سوزناک و چه دردناک است عزیزترینت جایی باشد که هیچگاه دستت به آن نمیرسد.

,

ساعت 7 صبح سه شنبه است با بهتر شدن وضعیت هوا جست و جو به با حداکثر امکانات آغاز شد نفس ها در سینه حبس و همه به دنبال شنیدن پیدا شدن لاشه هوا پیما هستند هواپیمایی که باید اکنون در اهن های قراضه دنبالش می گشتیم امروز باید در کوه دنا با 66 مسافر دنبالش بگردیم.

,

ساعت 10 روز سه شنبه و سه روز از سقوط هواپیما می گذرد..لاشه هواپیما پیدا شد....پیدا شدن لاشه هواپیما در کنار بغض های خلبان و بغض های مردم پیدا شد عکسی از لاشه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و همه به دنبال تایید بودند که تایید شد لاشه در ارتفاع 4000 متری نغل دنا پیدا شد.

,

با این خبر دل سوخته مردم کمی از نگرانی بیرون آمد اما همچنان داغ دار هستند بالگرد برای تایید نهایی پرواز کرد ..بله لاشه هواپیماست  گویا حضرت فاطمه زهرا(س)  در روز شهادتش دعای مردم را شنید و اجابت کرد از هواپیمای با آن عظمت تنها تنها آرمان شرکت هواپیمایی آسمان پیدا بود بقیه لاشه زیر دو متر برف ناپدید شده بود.

,

نیروهای امدادی راهی شدند و یک ساعت بعد به صورت زمین به نقطه سقوط می رسند چه تلخ و دردناک است دیدن تیکه های احسادی که بر روی زمین افتاده اند چه سخت و جان سوز است دیدن تیکه های فرزندت..

,

امروز چهارشنبه روز چهارم است گفته اند تنها 33 جسد پیدا شده گفته اند پیدا کردن تیکه های افراد در آن مکان کمی سخت است زیرا زیر دو متر برف رفته اند ...شنیدن این جملات دل هر انسانی را به در می آورد..

,

دیدن گریه افرادی که همه زندگیشان و همه خانواده شان در این هواپیما بود اشک هر انسان سنگ دلی را به در می آورد امیدواری به اینکه زنده اند و خانواده هایی که هنوز امید به زنده بودنشان را دارند هر سنگی را اب می کند آن مادری که گفت من جلوی اورژانس منتظر پسرم می نشینم تا بیارنش چه تلخ است و دردناک لحظاتی که هیچکس نمی تواند برای ثانیه ای خودش را جای این افراد بگذارد.

,

امروز روز چهارم است و هنوز هیچ جسدی به پایین نیامده است هیچ واژه و جمله ای نمی تواند این درد را آرامش ببخشد ..هیچ واژه ای نمی تواند خشم مردم را فرو بنشاند اما سوالات مردم از مسئولان؟

,

چرا رییس فرودگاه یاسوج از زمان رخ دادن سانحه ناپدید شده است؟چرا هواپیمایی که تا کنون چندین بار دچار نقص فنی شده بود را از مدار خارج نکردند؟چرا فرودگاه یاسوج رادار ندارد؟چرا اجازه داده شد که هواپیما در شرایط نامساعد جوی پرواز کند؟ چرا..چرا ..چرا و هزاران سوال بی جواب..

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه