اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

روحانی با سفر به هند به دنبال پوشاندن ناکارامدی اقتصادی برجام است

روحانی با سفر به هند به دنبال پوشاندن ناکارامدی اقتصادی برجام است
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه دولت صرفاً توجه ویژه‌ای به برجام داشته و از کشورهای همسایه غفلت کرده است، نوعی ایراد اساسی است لذا روحانی با سفر به هند به دنبال پوشاندن ناکارامدی اقتصادی برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: توجه به منطقه آسیا موضوع اساسی و مهمی است چرا که در غرب و شرق آسیا منابع ارزشمندی وجود دارد که اگر دولت سرمایه‌گذاری‌های خودش را روی این بخش‌ها معطوف کند یقیناً راهکار مناسبی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی علیه کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی افزود: به‌اندازه‌ای که به برجام پرداختیم و وقت کشور را صرف آن کردیم خروجی نداشته است و اگر به همان اندازه به منطقه آسیا اهمیت داده می‌شد می‌توانست فرصتی خوب برای جایگزینی آن باشد.

, .,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر روحانی به هند با توجه به ارتباطی که با این کشور داریم و با توجه به موقعیت هند و ارتباط آن با آب‌های آزاد فرصت خوبی در راستای جذب سرمایه‌گذاری و مبادلات دوطرفه اقتصادی است.

, .,

وی افزود: مبادلات اقتصادی باید مسیر دوطرفه باشد و کشور را به منطقه‌ای برای واردات هند تبدیل نکند.

, .,

آصفری با بیان اینکه هند دارای جمعیت مسلمان بسیاری است و می‌توان در راستای اعمال سیاست‌های فرهنگی و دینی مؤثر باشد تصریح کرد: سفر آقای روحانی در این موقعیت هرچند خیلی دیر رخ داد اما می‌تواند دارای اثرات مثبتی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد به‌شرط اینکه توجه به اقتصاد دوسویه شود.

, .,

وی افزود: در ارتباط با برخی کشورها ما صرفاً واردکننده خوبی هستیم اما سهم صادرات بسیار ناچیز است که امیدواریم در مورد هند و بازار اقتصادی این کشور تکرار نشود.

, .,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اینکه دولت صرفاً توجه ویژه‌ای به برجام داشته و از کشورهای همسایه غفلت کرده است، نوعی ایراد اساسی است لذا روحانی با سفر به هند به دنبال پوشاندن ناکارامدی اقتصادی برجام است.

,

وی افزود: دستگاه دیپلماسی آن‌قدر که به مسائل حاشیه‌ای پرداخته به مسائل دیپلماسی اقتصادی نپرداخته است و دستگاه دیپلماسی می‌تواند تلاش مضاعف برای ارتباط با سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد.

, .,

آصفری گفت: جایگاه خالی بخش اقتصادی وزارت خارجه در سفارت‌خانه‌ها سبب شده که تلاش خوبی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در خارج از کشور انجام نشود و این معضل را در پسابرجام نیز بیشتر و پررنگ‌تر شاهد هستیم.

, .,

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دور زدن تحریم‌ها افزود: بایستی زمان بیشتری روی موضوعات مو.رد تأکید رهبر معظم انقلاب در این راستا برای پیشرفت اقتصادی صرف شود.

, .,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه