اخبار داغ

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای طرح سلامت نوروزی در سیستان/ حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی مهم ترین هدف این طرح

اجرای طرح سلامت نوروزی در سیستان/ حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی مهم ترین هدف این طرح
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سلامت نوروزی در تمامی شهرستان های شمال سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا: مهدی کیخا صابر در جلسه هماهنگی مدیریت مهندسی بهداشت محیط در اجرای طرح سلامت نوروزی که با حضور مسئولین و بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت زابل و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای زهک، هیرمند، نیمروز و هامون برگزار شد، عنوان کرد: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس است.

وی افزود: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، پیشگیری از بیماری‌های قابل‌انتقال به ‌وسیله آب و غذا از دیگر اهداف اجرای طرح ملی بسیج نوروزی است.

کیخا صابر خاطرنشان کرد: به منظور اجرای بهتر این طرح تنظیم برنامه عملیاتی بر اساس فرمت تعیین شده مرکز سلامت محیط و کار برای اجرای دقیق طرح مذکور، برنامه ریزی جهت انجام هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی با ادارات مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی و برنامه ریزی در خصوص اجرای مانور سلامت نوروزی ضروری است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: مانور سلامت نوروزی و همچنین اجرای طرح همزمان با سراسر کشور در روز ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در روزها و ساعت اداری و روزهای تعطیل در جهت کنترل و تشدید مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سامانه های آبرسانی خواهد بود، تاکید کرد: ثبت بازرسی ها و فعالیت‌ها در سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط و گزارش آنها در بازه زمانی تعیین شده به معاونت بهداشتی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این طرح به شمار می رود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: انجام نمونه برداری هدفمند از مواد غذایی سنتی و صنعتی در جهت تامین سلامت و امنیت مواد غذایی، تشدید بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی به منظور کنترل و جلوگیری از عرضه مواد دخانی، انجام فعالیت های آموزشی و آگاه سازی بازرسین، جامعه و تولید رسانه های آموزشی از جمله بنر، پمفلت و تراکت و به کارگیری هرچه بیشتر تجهیزات کنترلی در بازدیدها و بازرسی ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسین بهداشت محیط در طول اجرای طرح در دستور کار قرار گرفته است.

کیخا صابر اذعان کرد: تلفن ۱۹۰ جهت رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت از طریق رسانه های محلی از جمله رادیو به مردم و گردشگران اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه