اخبار داغ

رئیس پلیس فتای استان همدان:

زنان خانه دار بیشترین قربانیان فضای مجازی

زنان خانه دار بیشترین قربانیان فضای مجازی
رئیس پلیس فتای استان همدان اظهار داشت: یشترین قربانیان فضای مجازی زنان خانه دار هستند .زنان خانه دار به علت نفوذ گوشی های هوشمند و عدم سواد رسانه ای بیشترین اسیب را از فضای مجازی میبینند . همچنین بیشتر قربانیان فضای مجازی را کاربران تلگرام و اینستا گرام تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ فیروز سرخوش در گفتگو با شبنم همدان  در دنیای امروز رسانه ها همچون تارهای عنکبوت اطراف ما گسترش پیدا کرده اند ,امروزه شبکه های فضای مجازی دنیای واقعی ما را احاطه کرده است شاید کمتر کسی برای میزان مصرف خود از اینترنت و برنامه های متفاوت ان برنامه ریزی زمانی و مالی داشته باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان  ,

مقام معظم رهبری می فرمایند :"جوانان با فضای مجازی سر و کار دارند با برنامه های ,علمی  اینترنتی ,با شبکه های اجتماعی با مبادلات و امثال اینها سر و کار دارند خب اینجا لغزشگاه است هیچ کس نمی گوید اینجا جاده نکش اگر شما در یک منطقه ای جاده ای لازم دارید خیلی خوب جاده بکش ,جاده ی اتوبان هم بکش اما مواظب باش انجایی که ریزش کوه محتمل است انجا محاسبه ی لازم را بکنید ما نمی گوییم این راه را ببندید ;نه ,اینکه بی عقلی است .......از این استفاده کنید اما استفاده درست "

,

در ارتباط با مشکلات فضای مجازی و نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی در بین اعضای خانواده سرهنگ سرخوش  در جمع خبرنگاران گفتگو کرد.

,

, ,

بیش از 45 درصد از جرایم یارانه ای در حوزه خانواده رخ می دهد

, بیش از 45 درصد از جرایم یارانه ای در حوزه خانواده رخ می دهد, بیش از 45 درصد از جرایم یارانه ای در حوزه خانواده رخ می دهد,

 رئیس پلیس فتا اعلام کرد :بیش از 45 درصد از جرایم رایانه ای در حوزه خانواده (انتشار عکس های خانوادگی ,اخاذی ,زور گیری و.....) رخ می دهد ,23 درصد ازجرایم رایانه ای در ارتباط با جرائم مالی است.

,

سرهنگ سرخوش تصریح داشت :سایت های که سرور انها در داخل کشور فعالیت می کنند, به طور کامل تحت کنترل و پیشگیری پلیس فتا قرار دارند .اولین گام در بحث جرائم سایبری پیشگیری و کشف ان جرائم  است.  هر جرمی که در داخل کشور و توسط سایت های داخلی انجام می شود پلیس فتا قدرت مقابله وکشف آن جرائم را دارد .جرائم سایبری  قابل پیش بینی و تعقیب قضایی است .همچنین پلیس فتا با بکارگیری شیوه های نوین توان بالایی در کشف جرم سرورهایی که در  خارج از ایران توسط سایت های داخلی فعالیت می کنند را نیز دارد .

,

سرخوش به مستندات اثبات جرم اقرار متهم ,شهادت شهود, گزارش کارشناسی ,علم قاضی ,قسامه اشاره داشت و گفت :افراد قربانی می توانند برای اثبات جرم در فضای مجازی به گزارش کارشناسی استناد نمایند .

,

 

,

فضای مجازی نیازمند قوانین اخلاقی فضای خانواده است

, فضای مجازی نیازمند قوانین اخلاقی فضای خانواده است, فضای مجازی نیازمند قوانین اخلاقی فضای خانواده است,

در ارتباط با استفاده صحیح از فضای مجازی سرهنگ سرخوش به قوانین اخلاقی که در فضای خانواده حکم فرما است اشاره داشت و اذعان داشت :باید قوانین اخلاقی مختص فضای خانواده  در فضای مجازی نیز حکم فرما باشد.اولین قانون تدوین برنامه زمانی مشخص برای استفاده از اینترنت و هر رسانه دیگری است و اولین اسیب  برای عدم اجرای  این قانون  اعتیاد فضای مجازی است .

,

 

,

رمز گذاری بر روی گوشی جرایم اینترنتی را افزایش می دهد

, رمز گذاری بر روی گوشی جرایم اینترنتی را افزایش می دهد, رمز گذاری بر روی گوشی جرایم اینترنتی را افزایش می دهد,

وی افزود: دومین قانون عدم پنهان کاری است ,در  بیشتر مشاوره هایی که   بین زوجین  انجام می شود مهمترین سوال انها چرایی رمز گذاری بر روی گوشی است زیرا افراد در  مکان هایی که نباید  گوشی را همراه خود ببرند  گوشی موبایل را به همراه  خود می برند. اعضای خانواده نباید  رمز گوشی هایشان  را از یکدیگر پنهان کنند.  با اجرای همین قانون  سطح جرائم و سطح اسیب ها به مقدار قابل توجهی در سطح جامعه  کاهش پیدا می کند . 
رئیس پلیس فتا همدان اظهار داشت: سومین قانون عدم ارتباط با افراد بیگانه در فضای مجازی است, در فضای حقیقی  افراد کمتر به دیگران اعتماد می کنند, اما در فضای مجازی  افراد به راحتی دیگران را در شبکه های اجتماعی می پذیرند.با عدم رعایت این قانون این  احتمال وجود دارد که اطلاعات شخصی ما به راحتی در اختیار دیگران قرار بگیرد .
قانون چهارم  قانون عدم انتقال و نگهداری اطلاعات محرمانه است. 
قانون پنجم  محدود کردن دسترسی های سایر اعضای خانواده است .برای اجرای این قانون می توان  با استفاده از نرم افزار های کنترلی تنظیمات سیستم عامل ویندوز را به گونه ای تنظیم نماییم که دسترسی اعضای خانواده را به برخی  از بخش های فضای مجازی محدود نماییم .
 

,
,
,
,
,

 

,

زنان خانه دار بیشترین قربانیان فضای مجازی

, زنان خانه دار بیشترین قربانیان فضای مجازی, زنان خانه دار بیشترین قربانیان فضای مجازی,

سرخوش اعلام کرد :بیشترین قربانیان فضای مجازی زنان خانه دار هستند .زنان خانه دار به علت نفوذ گوشی های هوشمند و عدم سواد رسانه ای بیشترین اسیب را از فضای مجازی می

,

بینند . همچنین بیشتر قربانیان فضای مجازی را  کاربران تلگرام و اینستا گرام تشکیل می دهند .

,

وی ادامه داد :بالا بردن سطح  تفکر,تعقل و سطح سواد رسانه ای و همچنین عمل به دستورات دین  از ملزومات ضروری استفاده از فضای مجازی است .

,

رئیس پلیس فضای مجازی خبر داد : 70 جلسه اموزش عمومی در بخش پیشگیری پلیس فتا انجام شده است .

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه