اخبار داغ

قطار شهری تبریز و چندین سوال؛

واگن‌های خالی برای چه کسی حرکت می‌کند؟/ خیابان‌های شلوغ و متروی خالی در تبریز

واگن‌های خالی برای چه کسی حرکت می‌کند؟/ خیابان‌های شلوغ و متروی خالی در تبریز
در حالیکه ترافیک نزدیک عید خیابان‌های تبریز را به هم پیچیده است اما متروی تبریز در حتی شلوغ‌ترین ساعت کاری هشت صبح تا چهار عصرش نیز جمعیت زیادی را به خود نمی‌بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، روز گذشته توفیق اجباری شد تا سوار متروی تبریز شده و با ایستگاه‌های جدید آن آشنا شوم! نکته‌ای که در ابتدا من را به شهروند تبریزی که نقطه به نقطه شهر را می‌شناسد خجالت‌زده کرد این بود که برای دومین بار از متروی تبریز استفاده می‌کردم؛ علی‌رغم اینکه خبر داشتم چندین ماه است قطار شهری تبریز به راه افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قطار شهری تبریز اگرچه با مشکلات فراوان و کمبود ایستگاه در حال حرکت است اما باید همین حرکت را نیز بعد از دو دهه‌ای که متروی دیگر شهرها به راه افتاده به فال نیک گرفت.

,

مساله جالب دیگر این بود که نه تنها به عنوان یک شهروند تبریزی بلکه حتی به عنوان خبرنگار نیز از محل ایستگاه پرترددی مانند آبرسان با خبر نبودم! همین مساله نیز باعث شد تا کمتر از تعداد مسافران به انگشت نرسیده متروی تبریز تعجب کنم.

,

ترافیک کلانشهرها همیشه معضلی برای مسئولین بوده و آنها تلاش داشتند که با تشویق و ایجاد فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی چاره‌ای برای این مشکل بیندیشند اما برخلاف شلوغی متروی تهران قطار شهری تبریز چندان هم با استقبال روبرو نشده است.

,

در حالیکه ترافیک نزدیک عید خیابان‌های تبریز را به هم پیچیده است و وسایل نقلیه عمومی در غوغا به سر می‌برند اما متروی تبریز در حتی شلوغ‌ترین ساعت کاری هشت صبح تا چهار عصرش نیز جمعیت زیادی را به خود نمی‌بیند.

,

قطار شهری تبریز در مسیر میدان ساعت تا ائل‌گلی نه تنها می‌تواند بار ترافیکی خیابان‌های تبریز را کاهش دهد بلکه با هزینه‌ای بسیار اندک مسافران را جابجا کرده و آرامش بیشتری را هم برای مسافران ایجاد می‌کند.

,

علاوه بر این مسائل قطار شهری تبریز که با هزینه هنگفتی راه‌اندازی شده این روزها با واگن‌های خالی و مسافرانی که به تعداد انگشتان دست می‌رسد روی ریل در حال حرکت و این به معنای عدم پاسخگویی مالی هزینه‌ای است که برای قطار شهری تبریز شده است.

,

اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر در میان مردم برای استفاده از متروی تبریز حتی در مسیرهای اندکی که وجود دارد می‌تواند علاوه بر رونق وسایل نقلیه عمومی و کاهش بار ترافیکی آسایش مسافرین درون شهری را نیز رقم بزند.

,

اینکه در اوج ساعات ترافیکی شهر و زمانیکه وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ها تا سرحد ممکن مملو از مسافران است متروی تبریز نیمه خالی بر روی ریل ایستگاه‌ها را پشت سرهم بگذارد ضربه سنگینی به بیت‌المال می‌باشد که صرف ساخت آن بعد از سال‌ها شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه