اخبار داغ

رییس دادگستری شهرستان تایباد:

ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عضو افتخاری می‌پذیرد

ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عضو افتخاری می‌پذیرد
رییس دادگستری شهرستان تایباد گفت: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از بین اشخاص واجد شرایط، عضو افتخاری می‌پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رضایی منفرد، در گفتگو با تایبادخبر گفت: تاسیس و تشکیل شبکه مردمی دیده بان اجتماعی تحت نظارت قوه قضائیه، به منظور نقش آفرینی آحاد و اقشار جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جلب مشارکت عامه مردم و انسجام بخشیدن به تلاش های مردمی و نهادهای مدنی کشور برای اصلاح جامعه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر ,


وی دلیل دیگر تاسیس این شبکه را تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی- اجتماعی در مقیاس جغرافیای انسانی کشور با مسئول ساختن غیر مستقیم مردم دانست و افزود: این ستاد به صورت تشکیلاتی منسجم در راستای اهداف پیشگیرانه قوه قضائیه به توجه به بند یک اصل سوم و بند پنجم اصل یکصد و پنجاه و ششم و بند یک اصل یکصد و پنجاه هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین طبق بند د ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و بند دوم ماده 13 قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد با حفظ حدود قوانین جاری کشور فعالیت خود را آغاز می نماید.

,
,


رییس دادگستری شهرستان تایباد خطاب به متقاضیان عنوان کرد: شهروندان علاقه مند می توانند با مراجعه به کافی نت در سامانه ثبت نام اولیه کرده و کد کاربری دریافت کنند.

,
,


وی در پاسخ به نحوه همکاری شهروندان در این طرح، افزود: هر شهروند ایرانی می تواند با ثبت نام در این طرح و دریافت کد رهگیری و کارت عضویت به عنوان یک ناظر بر امورات مختلف نظارت داشته و در صورت مشاهده جرمی از طریق سامانه اطلاع رسانی کند؛ این اطلاع رسانی بعد از تشکیل پرونده در ستاد کل به استان و شهرستان ابلاغ خورده و در نهایت از دادگستری شهرستان مستندات رد یا تایید گزارش شهروندی و گزارش عملکرد شهرستان در قبال این موضوع را طلب می کنند.

,
,


رضایی منفرد هدف از این برنامه را مشارکت عمومی مردم جهت پیشگیری از وقوع جرم دانست و ابراز کرد: داوطلبان همکاری افتخاری پس از تایید ثبت نام توسط ستاد استان خراسان رضوی و طی مراحل احراز صلاحیت، گزینش و آموزش در هسته های مردمی و تخصصی ساماندهی خواهند شد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه