اخبار داغ

نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند:

لایحه بودجه رویکرد مثبتی نسبت به سنوات گذشته ندارد/ مدیریت بحران آب در اوج مصرف اولویت لایحه 97

لایحه بودجه رویکرد مثبتی نسبت به سنوات گذشته ندارد/ مدیریت بحران آب در اوج مصرف اولویت لایحه 97
جمعی از نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه رویکرد مثبتی نسبت به سنوات گذشته ندارد، گفتند: با توجه به افزایش خشکسالی در کشور باید تدابیری درلایحه بودجه سال 97 اندیشیده شود که در زمان پیک مصرف آب دچار مشکل نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بررسی لایحه بودجه سال 97 یکی از مسائلی است که در هفته های اخیر مورد بحث و بررسی بود که با توجه به شایعات موجود در جامعه، مردم در انتظار تصویب و نهایی شدن آن می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

در این راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه رویکرد مثبتی نسبت به سنوات گذشته ندارد، گفتند: با توجه به افزایش خشکسالی در کشور باید تدابیری درلایحه بودجه سال 97 اندیشیده شود که در زمان پیک مصرف آب دچار مشکل نشویم.

لایحه بودجه رویکرد مثبتی را نسبت به سنوات گذشته ندارد
علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه، افزود: این لایحه درحال طی روند طبیعی و عادی خود است، در گذشته سه روز از هفته را در هر هفته به امورات مردم اختصاص می دادیم اما در حال حاضر تمام   6 روز هفته را برای بررسی لایحه بودجه در مجلس حضور داریم و همه نمایندگان در تلاش هستند تا بهترین استفاده از منابعی که در اختیار دولت قرار دارد انجام شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه لایحه بودجه رویکرد مثبتی را نسبت به سنوات گذشته ندارد چرا که بودجه کشور هزینه ای است و تمام پول کشور صرف پرداخت حقوق در  بین لایه های مختلف مردم می شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: در لایحه بودجه جدید به افرادی که دارای حقوق بالا هستند اجازه افزایش حقوق و اضافه کار را نخواهیم دارد و به قشرها و قسمت هایی که نیاز است بیشتر کمک خواهد شد.
یارمحمدی  تصریح کرد: ارائه بستر فعالیت بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی از اولویت های لایحه بودجه در سال آینده خواهد بود و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تصویب این لایحه باشیم.
 
تطابق لایحه بودجه با برنامه ششم توسعه باید در مجلس بررسی شود
نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس در این زمینه گفت:  لایحه بودجه سال 97 باید مطابق با مطابق با برنامه ششم توسعه کشور باشد و براین اساس، بررسی لایحه بودجه زمان زیادی را به خود اختصاص داده است.
علی کرد در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: لایحه بودجه سال 97 باید مطابق با مطابق با برنامه ششم توسعه کشور باشد و از این جهت  نمایندگان باید لایحه بودجه را از نظر سرفصل ها ، درآمدها و هزینه کرد مورد بررسی قرار دهند و اظهار نظرات موافقین و مخالفین را بررسی کنند براین اساس بررسی لایحه بودجه زمان زیادی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: لایحه بودجه باید کاملا شفاف، عملیاتی و قابل اجرا بوده و خارج از برنامه ششم توسعه نباشد به همین دلیل نیاز به بررسی دقیق دارد از طرف دیگر برخی موارد نیز باید به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود و پس از بررسی کمیسیون تلفیق به مجلس باز گردد.
وی با بیان اینکه مجلس بررسی لایحه بودجه را در دستور کار ویژه قرار داده است، خاطرنشان کرد: برخی تعطیلات رسمی و موارد اضطراری در کنار بررسی لایحه بودجه کار بررسی لایحه بودجه 97 را طولانی کرد و در غیر این صورت مجلس شورای اسلامی به صورت دوشیفت به بررسی لایحه بودجه پرداخته است.
کرد تاکید کرد: نمایندگان سعی دارند تمام مواردی مانند اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تکمیل پروژه های ناتمام، پروژه های زیر بنایی کشور مانند گاز رسانی به استان های فاقد گاز و راه آهن،رفع مشکلات آب شرب شهری، روستایی و عشایری را در لایحه بودجه 97 مورد بررسی قرار دهند.
وی با اشاره به افزایش خشکسالی ها در سال های اخیر، اذعان کرد: با توجه به افزایش خشکسالی در کشور باید تدابیری درلایحه بودجه سال 97 اندیشیده شود که در زمان پیک مصرف آب در فصل گرما دچار مشکل نشویم و بحران خشکسالی در کشور را با تدابیر لازم را مدیریت شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برنامه دولت برای رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصولات ارگانیک کشاورزی مانند برنج و خرما، ساخت و تکمیل بزرگراه های کشور برای مناطق محروم شرق، جنوب شرق و جنوب کشور، افزایش ترانزیت، صادرات کالا و افزایش تولیدات داخلی، کاهش واردات بی رویه باید در لایحه بودجه سال97 به طور دقیق بررسی شود.
 
ورود احکامی که ماهیت بودجه را ندارند، موجب طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه شده است
نماینده مردم ایرانشهر نیز در این خصوص گفت: برخی از ارگان های دولتی و نمایندگان تصوراتشان بر این است که بسیاری از احکام را که ماهیت بودجه ندارد را وارد بودجه کنند که این امر باعث به طولانی شدن روند بررسی جزئیات شده است.
محمد نعیم امینی فرد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در یک فرصت دو هفته ای باید بعد از اینکه کلیات بودجه را مجلس تأیید و سپس به کمیسیون تلفیق ارجاء  داده شود، مجدد برای کلیات رأی گیری کند.
وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در دوهفته باید رسیدگی را به اتمام برساند اما این زمان با هماهنگی هیئت رئیسه قابل افزایش است.
نماینده مردم ایرانشهر گفت: بررسی کلیات بودجه در سال جاری با توجه به ناآرامی های رخ داده و آسیب شناسی های صورت گرفته سه هفته به طول انجامید.
امینی فرد اضافه کرد: نمایندگان باید رویکردی داشته باشند که پاسخ مناسبی به مطالبات مردمی داشته باشند به این دلیل در سال جاری با حساسیت بیشتر و با رویکر عدالت محورانه در کمیسیون تلفیق موضوع بررسی شد.
وی یکی از دلایل طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه را رأی نیاوردن کلیات در مجلس و بازگشت به کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد که رسیدگی کلیات چیزی حدود چهار هفته به طول انجامید.
نماینده مردم ایرانشهر با اشاره به اینکه پیشنهادات الحاقی فراوانی نیز از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح می شود، اظهار کرد: بودجه برنامه مالی یک‌ساله پیش بینی شده در ارتباط یا منابع و مصارف است که در عین‌حال برخی از ارگان های دولتی و نمایندگان تصوراتشان بر این است که بسیاری از احکام را که ماهیت بودجه ندارد را وارد بودجه کنند که این امر باعث به طولانی شدن روند بررسی جزئیات شده است.
امینی فرد با بیان اینکه پیش بینی می شود که بررسی جزئیات بودجه سال ۹۷ طی هفته آینده به اتمام رسد، ادامه داد: با توجه به پیگیری هایی که در کمسیون تلفیق بودجه انجام شده ۷۵ میلیارد تومان سرجمع به اعتبارات استان به ویژه در حوزه گازرسانی اضافه کرده اند‌.
وی تصریح کرد: توصیه می شود دولت مردان با همفکری نهاد های مردمی و بخش های خصوصی بتوانند تحرکی را برای توسعه اقتصادی در سال آینده فراهم کنند.
 
لایحه بودجه با تمام توان در حال بررسی است
نماینده مردم زابل، زهک، هامون، نیمروز  و هیرمند در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: اجرای صحیح بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که ضامن موفقیت یک بودجه به شمار می رود.
حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا، افزود: لایحه بودجه ۹۷ طبق روال همیشه در حال انجام بوده و در این راستا علاوه بر مطالب کلی دولت نمایندگان مجلس نیز به بعضی از موارد الحاق کرده و تعدادی را هم رای داده اند اما هنوز در حال بررسی است.
وی افزود: بعضی از طرح ها از قبیل ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب به مزارع، گازرسانی و راه ها مربوط به سیستان و بلوچستان است که به طور حتم مصوب خواهد شد.
دهمرده تاکید کرد: نکته مهم در قانون بودجه نحوه اجرای آن از سوی رئیس جمهور، وزرا و استانداران است به طوری که اگر به درستی اجرا نشود اهداف مورد نظر کسب نخواهد شد.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید دید که چند درصد از مصوبات به پول تبدیل خواهد شد چرا که در بعضی موارد خزانه اعتبار کافی را به آن مصوبات نمی دهد و اجرای مصوبه به تعویق می‌افتد.
وی اظهار کرد: تمام وقت خود را به تصویب قوانینی که به سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم اختصاص دارد صرف می کنم تا بودجه خوبی برای آنان درنظر گرفته شود.
دهمرده با اشاره به اینکه اوضاع بد نیست اما آن گونه که ایده آل من است پیش نمی رود، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان از جمله مناطق محروم کشور به شمار می رود که برای آبادانی و دریافت بودجه مناسب برای آن کوتاهی نخواهم کرد.
 
انتهای پیام/
 
 

,
,
, لایحه بودجه رویکرد مثبتی را نسبت به سنوات گذشته ندارد ,
, عصرهامون,
,
,
,
,
, تطابق لایحه بودجه با برنامه ششم توسعه باید در مجلس بررسی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ورود احکامی که ماهیت بودجه را ندارند، موجب طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لایحه بودجه با تمام توان در حال بررسی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه