اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت باید به دنبال ارتباط گیری با همه کشورهای منطقه باشد

دولت باید به دنبال ارتباط گیری با همه کشورهای منطقه باشد
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست خارجی دولت باید به دنبال ارتباط گیری با همه کشورهای منطقه باشد تا بتواند از طریق بالا بردن ارتباطات منطقه ای بتوانیم اقتصاد خود را تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید باقر حسینی در گفتگو با صبح توس؛ با اشاره به سفیر اخیر رئیس جمهور کشورمان به هندوستان جهت تبادلات تجاری و اقتصادی اظهار کرد: سیاست خارجی دولت باید به دنبال ارتباط گیری با همه کشورهای منطقه باشد تا بتواند از طریق بالا بردن ارتباطات منطقه ای بتوانیم اقتصاد خود را تقویت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: ارتباط با کشورهای منطقه باید در راستای تقویت اقتصاد و تبادلات تجاری باشد و در برگیرنده کشورهایی از جمله هندوستان، پاکستان، افغانستان قزاقستان و... باشد.

,

 

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت استراتژیک کشور هندوستان و اقدام مناسب دولت، گفت: کشورهندوستان یکی از کشورهایی است که دارای ظرفیت های مناسب اقتصادی و تجاری است که ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم ضمن اینکه هندی ها تمایل زیادی برای ارتباط گیری با ایران دارند.

,

 

,

وی ادامه داد: ضمن اینکه مسئولین دولتی کشور هند چندین مرتبه نیز در بحث ترانزیت و خط آهن هم به سمت ایران آمدند اما با استقبال مناسبی مواجه نشدند زیرا متاسفانه مسئولین ما در محل دیگری مشغول بودند و از کشورهای منطقه غافل بودند.

,

 

,

حسینی با اشاره به ضرورت ارتباط با همسایگان منطقه ای تاکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه ای یک ضرورت اجتناب ناپذیر است زیرا با رصدهای انجام شده متوجه شده اند که جمهوری اسلامی باید با کشورهای منطقه خصوصا هندوستان ارتباط داشته باشد تا بتواند خود را تقویت و  در زمینه اقتصاد رشد کند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه باید برای آینده خودمان باید برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: متاسفانه جمهوری اسلامی در چند سال اخیر در خصوص ارتباط گیری با کشورهای منطقه بسیار عقب مانده است و بسیاری از کشورها از جمله عربستان گوی سبقت را از ایران ربوده اند و برنامه های آینده نگرانه ای را در برخی از کشورها از جمله مالزی و هندوستان انجام داده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه