اخبار داغ

رئیس فراکسیون خانواده مجلس:

دولت و مجلس از زنان زندانی جرائم غیر عمد حمایت می‌کند

دولت و مجلس از زنان زندانی جرائم غیر عمد حمایت می‌کند
زندانیان زن جرائم غیر عمد که معمولاً به دلیل مشکلات مالی و بدهکاری گرفتارشده‌اند دچار آسیب‌های مختلف می‌شوند و خانواده و فرزندان آنان دچار مشکلات زیادی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با زنان خبر گفت: حمایت از زندانیان زن جرائم غیر عمد یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید به آن رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود:دولت و مجلس از زنان زندانی جرائم غیر عمد حمایت می‌کند و با تلاش نمایندگان زن مجلس در بودجه 97 مبلغ هزار میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان به ستاد دیه اختصاص داده شد.

,

مافی با اشاره به مادران زندانی بیان کرد: مادرانی که به دلیل مشکلات مالی یا دیه در زندان گرفتارشده‌اند برای بازگشت به خانواده نیازمند توجه جدی هستند که امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکل آنان رفع شود.

,

وی ادامه داد: رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بد سرپرست زندانی که مشکل مالی دارند ضروری است، برای بازگشت به خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت هستند.

,

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در مورد جرائم مالی اذعان داشت: بسیاری از زندانیان به دلیل جرائم مالی گرفتارشده‌اند و بانوانی که در این راستا زندانی می‌باشند به علت عدم حضور در خانواده و دوری از فرزندان دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

,

وی خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر زمینه بازگشت زندانیان زن با محکومیت‌های مالی در خانه و خانواده ایجاد شود که خوشبختانه کمک دولت، مردم و خیرین کارساز بوده است.

,

مافی در مورد آسیب‌های رفتاری فرزندان زنان زندانی یادآور شد: به دلیل زندانی شدن مادران آرامش خانواده به هم می‌ریزد، فرزندان دچار آسیب‌های رفتاری و سرخوردگی می‌شوند و روابط زوجین با مشکل مواجه می‌گردد.

,

وی افزود: آسیب‌های خانه به جامعه منتقل می‌شود و تبعات بدتری خواهد داشت، در این راستا برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد دولت مکلف است مبلغ هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن نیازمند، قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه