اخبار داغ

پای حرف مردم ماهنشان و دندی؛

از جاده‌های پرخطر تا مشکلات حوزه بهداشت و درمان

از جاده‌های پرخطر تا مشکلات حوزه بهداشت و درمان
با توجه به گستردگی فضای مجازی و دسترسی اکثریت مردم ، مردم شهرستان ماهنشان در قالب درخواست های مختلف مطالبات خود را اعلام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، شهرستان ماهنشان با قدمتی چهار هزار ساله با جمعیتی بالغ بر بیش از ۴۰ هزار نفر در ۱۱۳ کیلومتری غرب استان زنجان قرار دارد که مردم آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و با توجه به دیگر شهرهای استان زنجان جزو شهرستان محروم این استان به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

بررسی علل محروم بودن این شهرستان تایم مختلفی را می طلبد که زمان و فرصت ما بدور است و مطالب و نظرات کارشناسی بیشتری را باید بررسی کرد.

,

اما شهرستان ماهنشان با اندک توجه مسئولین می تواند به منطقه ای گردشگری و اقتصادی تبدیل شود چرا که با وجود معادن، طبیعت بکر و تاریخی، خاک حاصلخیز، وجود رودخانه قزل اوزن در حاشیه این شهر و .. ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی هست که این شهر را از این رو به آن رو تبدیل کند.

,

اما با توجه به مشکلات و معضلاتی پیش پا فتاده که در این شهرستان وجود دارد  ما را اندر خم این کوچه جا می گذارد و  بحث های کلان برای توسعه و رشد فعلا جای خود را به معضلات و مشکلات کوچ جا داده است.

,

عمده مشکل این شهرستان که در تریبون های مختلف مطرح شده، وجود جاده های ارتباطی این شهرستان است که چه در شهر دندی و چه در ماهنشان ضمن اینکه خطرات و تهدیدهای جانی برای رانندگان و تردد کنندگان در پی دارد، و نیاز به اصلاح و ترمیم جاده ها است،- برخی از روستا ها هم هنوز از جاده آسفالته و اصلاحی برخورد دار نیستند – این شهرستان را در جغرافیای بن بست قرار داده است و راه ترانزیتی آن اگر با شهر های بزرگ همسایه ایجاد شود خود به نوعی در پیشرفت، توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفا می کند.

,

یکی دیگر از مشکلات مردم ماهنشان و دندی و روستاها با توجه به معادن و شرکتهای که در خاورمیانه حرفی برای گفتن دارند، نبود اشتغال برای جوانان است که با این بهانه های عدم اشتغال، فقر و … معضل های از جمله اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی و فرهنگی را برای جوانان و مردم این شهرستان رقم زده و آسایش و روال عادی زندگی را با چالش مواجه کرده طوری که آمار طلاق در این شهرستان با توجه به نظرات کارشناسان بالا رفته است.

,

دیگر مشکلات مردم ماهنشان نبود مستمر متخصصین پزشک، دندان پزشک، سونوگرافی، پزشک کودک و زنان، چشم پزشک و ….. در این شهرستان است که با توجه به راه های صعب العبور و مسافت دور شهر دندی و ماهنشان و بالاخص روستاها با مرکز استان معضلاتی را برای شهروندان و روستائیان گرامی در پی دارد، این مشکلات ضمن اینکه بیماری جسم انسان را با درد و بیماری گریبان گیر کرده، نبود پزشکان متخصص هم روحیه و روان دیگر نفرات خانواده را آزار می دهد.

,

نبود برخی از تعاونی ها و بازار خرید محصولات دامی و کشاورزی هم در این شهرستان با توجه به عمده بودن شغل کشاورزی و دامداری مردم این شهرستان از دیگر معضلاتی است که در این شهرستان وجود دارد.

,

با توجه به مناطق بکر و گردشگری طبیعی، مکان های تاریخی در این شهرستان، مکان های تفریحی و گردشگری با کمترین امکانات در حال تخریب و عدم استفاده مردم قرار دارد.

,

دیگر مشکلات که روستاها با آن دست و پنجه نرم می کنند، نبود آب شرب و مصارف کشاورزی است با توجه به رودهای که در حواشی انها قرار دارد، قطعی و کمبود آب دارند و گاها به دلیل پوسیدگی و هدر رفت های آن هم مردم از آب بهره مند نمی شوند، عدم گاز کشی به برخی از روستاهای دهستان اوریاد در صورتیکی انتقال لوله های گاز ابتدا از شهر ماهنشان آغاز شده است و برخی از روستاهای دندی است که هنوز از نعمت گاز بهره مند نشده اند.

,

عدم آنتن دهی موبال در برخی محورهای خطرناک را های ارتباطی، روستاها و برخی نقاط اطراف شهرهای دندی و ماهنشان، عدم سیگنال و آنت دهی دیجیتال تلویزیون در شهرهای دندی و ماهنشان و قطعی برخی از شبکه ها به صورت مستمر، و عدم آنتن دهی و دریافت شبکه های دیجیتالی و اینترنت پرسرعت در روستاها، عدم دریافت موج های رادیویی در محورهای ماهنشان و … از مشکلات دیگر شهروندان و روستائیان است.

,

نبود مبلمان شهری مناسب، چاله چوله های خیابانها، عدم آسفالت برخی از کوچه ها و خیابان های شهر ماهنشان، عدم رسیدگی به دستفروشی ها و …، کنده کاریها و درست نکردن این کنده کاریها، و ….. درگیریها و اختلاف افکنی های که بین شوراهای اسلامی  ماهنشان وجود دارد که امروز هم با خبر شدیم رییس شورای شهر ماهنشان بعد از مدتی از انتخابات و اختلافاتی که بین خودشان وجود دارد استعفا داده است و هنوزم که هنوز انتخاب شهردار ماهنشان همچنان در هاله ای ابهامات قرار دارد.

,

این درخواست ها و مطالبات مردم ماهنشان و دندی مشکل عمده این شهرستان است و برخی از مشکلات ریز در بحث های جدا پیگیری و منتشر می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه