اخبار داغ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان:

روزانه 90 تن حلوا ارده در اردکان تولید می‌شود/صادرات محصولات کنجدی اردکان به آمریکا

روزانه 90 تن حلوا ارده در اردکان تولید می‌شود/صادرات محصولات کنجدی اردکان به آمریکا
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان گفت: یکی از این واحدها روزانه 3 تن محصولات کنجدی شامل ارده و ارده های طعم دار، روغن کنجد ،حلوا شکری و حلوا ارده تولید و با 70 نفر اشتغالزایی و سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان، بخشی از محصول خود را به امریکا صادر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بهجتی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان در مصاحبه با اردکان گویا میزان تولید حلوا ارده منحصر بفرد این شهرستان را در زمان اوج فروش و مصرف، روزانه 90 تن اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا,

وی افزود: 23 واحد صنفی و صنعتی و 200 واحد سنتی در زمینه تولید حلوا ارده فعالیت می کنند .همچنین میزان تولید روزانه محصول ارده در اردکان 180 تن اعلام است که این میزان در ماه های اوج تولید، 50 تن تبدیل به حلواارده و 30 تن به صورت ارده، مصرف و بقیه هم تبدیل به روغن کنجد و روغن ارده می شود.

,

بهجتی ادامه داد: یکی از این واحدها روزانه 3 تن محصولات کنجدی شامل ارده و ارده های طعم دار، روغن کنجد ،حلوا شکری و حلوا ارده تولید و با 70 نفر اشتغالزایی و سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان، بخشی از محصول خود را به امریکا صادر می کند.

,

وی در پایان اظهار داشت: در زمینه صادرات و برندسازی شهرک های صنعتی با همکاری تولیدکنندگان در سال 1391 مبادرت به ایحاد خوشه محصولات کنجدی شد که از موفق ترین نمونه های خوشه کسب و کار در کشور محسوب می شود بطوریکه در سال 93 بعنوان خوشه برتر کشور معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه