اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی مطرح کرد؛

طلب ۸۲ میلیارد تومانی ماشین‌سازی اراک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو/واردات کالاهای مشابه تولید داخل توسط شرکت‌های دولتی

طلب ۸۲ میلیارد تومانی ماشین‌سازی اراک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو/واردات کالاهای مشابه تولید داخل توسط شرکت‌های دولتی
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه ماشین سازی از وزارتخانه های نفت و نیرو ۸۲ میلیارد تومان مطالبات دارد بیان کرد: پرداخت این مطالبات می توان بخشی از مشکلات شرکت را کم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سعید فرخی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: شرکت ماشین سازی اراک با بیش از سه هزار نفر پرسنل به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است که در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و شیرهای تخصصی و بسیاری از تولیدات دیگر فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, ؛,

فرخی بزرگترین مشکل این شرکت را نداشتن درخواست کار و تولید دانست و اظهار کرد: این شرکت در گذشته به عنوان کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی بود و امروز هم با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار داردT می‌تواند به عنوان کنسرسیوم فاز ۱۱ پارس جنوبی باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه این شرکت می‌تواند با پالایشگاه‌های میعانات گازی همکاری داشته باشدT ادامه داد: تمام پیگیری‌های شرکت این است که پروژه‌های عمرانی به ماشین سازی سپرده شود تا بتوان از ظرفیت‌های موجود این  شرکت با تمام توان استفاده کرد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان اینکه نقطه سر بر سر این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: متاسفانه امروزه این شرکت با ظرفیت و کار کمتری از ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

,

فرخی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیادی زیر مجموعه ماشین سازی اراک هستند، اظهار کرد: رونق این شرکت می‌تواند به رونق بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه ماشین‌سازی کمک کند.

,

تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی هنوز در اختیار ماشین‌سازی اراک قرار نگرفته است

, تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی هنوز در اختیار ماشین‌سازی اراک قرار نگرفته است, تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی هنوز در اختیار ماشین‌سازی اراک قرار نگرفته است,

وی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه پرداخت تسهیلات به این شرکت گفت: به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت، پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت بانک ملت از مصوبات ستاد ملی رفع موانع تولید بوده که هنوز محقق نشده است.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه ماشین سازی از وزارتخانه های نفت و نیرو ۸۲ میلیارد تومان مطالبات دارد، بیان کرد: پرداخت این مطالبات می تواند بخشی از مشکلات شرکت را کاهش دهد.

,

فرخی با اشاره به اینکه واردات کالاهای مشابه که در ماشین سازی اراک تولید می‌شوند نظیر فلنج‌ها، تجهیزات سرچاهی از مهمترین مشکلات پیش روی این شرکت است، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه واردات کالاهای مشابه داخلی ممنوعیت دارد ولی این مهم همچنان رعایت نمی‌شود، متاسفانه برخی از شرکت‌های دولتی با طفره رفتن سفارش خرید تجهیزات سرچاهی که سال‌هاست در این شرکت تولید می‌شود را به شرکت های خارجی می‌دهند.

,

شرکت ماشین سازی اراک (سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه