اخبار داغ

روزگار ناخوش فضاهای تفریحی در بام ایران:

لاله پژمرده فارسان!/ پارک توریستی، نشانی از توسعه گردشگری ندارد!

لاله پژمرده فارسان!/ پارک توریستی، نشانی از توسعه گردشگری ندارد!
بیشتر از یک سال از حذف مجموعه وسایل بازی فلزی پارک ساحلی لاله به دلیل عدم ایمنی می گذرد ولی متاسفانه جایگزینی برای آنها نصب نشده،و بقایای به جا مانده از وسایل قبلی هم به طور کامل پاکسازی نشده و متاسفانه حادثه آفرین می باشند و جلوه زشتی به مبلمان شهری داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، پارک لاله در شهر فارسان و در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.در غرب شهرستان فارسان و در ساحل رودخانه این شهر، پارک ساحلی قرار دارد که دارای فضای سبز مناسب، ساحل زیبای رودخانه، مسافرخانه و کافی شاپ، سرویس بهداشتی، و پارک بادی می باشد.

فاز دوم این پارک در کنار فاز اول بهره برداری شده است (پارک قلمستان) . فضای مناسب و قرار گرفتن این دو پارک در مسیر گردشگاه پیرغار، توقفگاه بسیاری از گردشگران در این منطقه است.
 
بازی کردن در دوران کودکی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که یک کودک می‌تواند انجام دهد و یکی از نیازهای ضروری برای رشد فکری و جسمی آنها است.
 
پارک‌ها و شهربازی‌ها جای مناسبی برای بازی و نشاط آنها خواهد بود و می‌توان گفت این مکان‌ها بهترین جاهایی هستند که در دوران کودکی و از سوی کودکان برای بازی و تفریح انتخاب می‌شود.
 
کودکان و نوجوانان اشتیاق زیادی برای رفتن به پارک‌ها و استفاده از وسایل بازی در این اماکن دارند چراکه بهترین انتخاب برای تخلیه هیجان در اوقات فراغت به شمار می‌رود.

          

یگی از هرشهرریان فارسانی می گویدد: در سطح شهر، پارک‌های شهری مناسب کودکان نیست و به چند اسباب بازی تکراری محدود شده است و متاسفانه نه خلاقیتی در آن‌ها و جود دارد و نه خلاقیتی را در کودکان بر می‌انگیزند. متاسفانه فرهنگ والدین نیز این است که کودکان را در یک محیط لوکس پرورش بدهند. در صورتی که کودکان باید در یک محیط طبیعت‌ محور و واقعی آموزش بینند.
 
وی با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت و ابزارهای الکترونیک گفت: همین موضوع هم مشکلاتی ایجاد کرده است. حتی برخی از والدین افتخار می‌کنند که کودک چند ساله آن‌ها می‌تواند با یک موبایل یا تبلت به خوبی کار کند! البته این موضوع را نفی نمی‌کنیم اما کودکان باید در هر سنی فعالیت‌های مرتبط با سن خود انجام بدهند.

پارک هاتنها مکان تفریحی ودر دسترس این شهرستان بوده و با توجه به اینکه شهروندان از این پارک برای تفریح خود استفاده می‌کنند، از این وضع گلایه‌مند هستند.

شهرستان فارسان با وسعتی زیاد و نامی بزرگ هیچ‌‌گونه استفاده‌‌ای برای صنعت گردشگری شهر نداشته و متأسفانه ارائه خدمات در این پارک مناسب نیست.

        

هر روزه با گرم شدن هوا به خصوص در شب‌ها سرکشی شهروندان از پارک‌ها بیشتر می‌شود. ولی وضعیت نامناسب، کمبود امکانات، نامناسب بودن امکانات بازی برای کودکان و عدم روشنایی کامل تنها در سطح شهر فارسان باعث نارضایتی شهروندان و به خصوص خانواده‌ها شده است.

یکی از شهروندان در این رابطه گفت: باتوجه به اینکه این تنها پارک موجود در توریستی‌ترین شهرستان فارسان است و تجهیز و مناسب‌سازی پارک محله‌ای از سوی شهرداری ضروری است و رفع کمبودهای وظیفه مسئولان مربوطه است.

با توجه به  نزدیک شدن تعطیلات ایام نوروز می‌طلبد با توجه به اینکه بیشتر وقت دانش‌آموزان بعد از تعطیلی مدارس در پارک طی می‌شود شهرداری نسبت به توسعه ارائه خدمات رفاهی و ورزشی حقوق شهرواندان را پاس بدارد.


      

حال سوال اینجاست آقایان مسئول، آیا تاکنون فرزند خود را برای تفریح و بازی به این محل برده‌اند؛ محلی که هیچ‌گونه سنخیتی به پارک ندارد و تنها محل و مأمنی است برای نوجوانان و جوانانی که برای گذراندن اوقات فراغت خود به زیر سایه‌های درختان پارک پناه می‌برند. شاید باورش هم برایتان سخت باشد که مسئولان مربوطه شهرستان بارهای بار از کنار این پارک عبور کردند؛ ولی تاکنون قدمی در درون پارک نگذاشته تا وضعیت نامطلوب آن را مشاهده نموده و در صورت صلاح‌دید رسیدگی کنند.
 
بیشتر از یک سال از حذف مجموعه وسایل بازی فلزی پارک ساحلی لاله به دلیل عدم ایمنی می گذرد ولی متاسفانه جایگزینی برای آنها نصب نشده،و بقایای به جا مانده از وسایل قبلی هم به طور کامل پاکسازی نشده و متاسفانه حادثه آفرین می باشند و جلوه زشتی به مبلمان شهری داده اند.

از دست اندر کاران محترم خواهشمندیم با توجه به نیاز به فضای بازی برای کودکان و نوجوانان، کاری زیبا و در شان شهرستان در پارک ساحلی لاله انجام شود .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه