اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاروزی استان قزوین:

کشاورزی حفاظتی در 54 هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا شد

کشاورزی حفاظتی در 54 هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا شد
مدیر زراعت سازمان جهادکشاروزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 54 هزار هکتار از اراضی زراعی استان به طرح کشاورزی حفاظتی اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت جهاد کشاروزی استان قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه کشاورز ی حفاظتی که با حضور نمایندگان شهرستانها و شرکت‌های تامین کننده ادوات کشاورزی در مجموعه باغستان اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت؛ حدود 45 هزار هکتار اراضی گندم دیم و بیش از9 هزار هکتار گندم آبی به اجرا ی طرح کشاورزی حفاظتی اختصاص یافته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی به عنوان یکی از مباحث نوین در امر کشاورزی مطرح است، افزود: استان قزوین در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در 10 سال گذشته جز و استان‌های پیشرو در این طرح است.

وی تصریح کرد: همچنین در کشت بهاره نیز در زمینه کشت ذرت، چغندر قند و یونجه این طرح در سطح 400 هکتار در دست اقدام و اجرا است. 

این مسئول مزایای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی را؛ کاهش ورود ماشین آلات به اراضی کشاورزی، کاهش هزینه کشت و سرعت بخشیدن به عملیات کشت ذکر کرد. 

خوش اخلاق اضافه کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح نیز در طی یک بازه زمانی پنج یا شش ساله افزایش یافته و صرفه جویی در مصرف آب در مزرعه را به دنبال خواهد داشت. 

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص مسایلی از قیبل وضعبیت نفوذ آب و چگونگی آبیاری مزارع تحت اجرای پروژه‌های خاکورزی حفاظتی و همچنین معرفی برخی ادوات مناسب این سیستم‌ها بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه