اخبار داغ

رئیس انجمن مددکاران ایران:

طلاق و اعتیاد از آسیب های اجتماعی در حال رشد است/ثبت ۲۰ طلاق طی یک ساعت در کشور

طلاق و اعتیاد از آسیب های اجتماعی در حال رشد است/ثبت ۲۰ طلاق طی یک ساعت در کشور
رئیس انجمن مددکاران ایران گفت: طلاق از آسیب های اجتماعی در حال رشد است به طوری که در هر ساعت ۲۰ طلاق در کشور رخ می دهد یعنی یک مورد از هر چهار ازدواج به طلاق منجر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، سید حسن موسوی، رئیس انجمن مددکاران ایران در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ساوه، طلاق و اعتیاد را از جمله آسیب های اجتماعی در حال رشد دانست و گفت: ۱۴.۵ درصد از حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد کشور را زنان تشکیل می دهند و از سال ۸۶ تا ۹۴ آمار زنان معتاد دوبرابر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: شاهد کاهش سن اعتیاد و گرایش نوجوانان مقاطع ابتدایی به مصرف مواد مخدر و افزایش آمار جمعیت زنان معتاد هستیم؛ اعتیاد زنان باعث کاهش پذیرش آنها در خانواده می شود.

,

موسوی، خانواده ها و مدارس را دارای بیشترین نقش در هدایت نوجوانان جامعه دانست و بر ضرورت برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر برای افزایش سواد اجتماعی تاکید کرد.

,

ثبت ۲۰ طلاق طی یک ساعت در کشور 

, ثبت ۲۰ طلاق طی یک ساعت در کشور , ثبت ۲۰ طلاق طی یک ساعت در کشور ,

این کارشناس اجتماعی بیان کرد: طلاق از آسیب های اجتماعی در حال رشد است به طوری که در هر ساعت ۲۰ طلاق در کشور رخ می دهد یعنی یک مورد از هر چهار ازدواج به طلاق منجر می شود.

,

وی ادامه داد: این آسیب اجتماعی دیگر محدود به قشر جوان نیست و طلاق در سالمندان بالای ۶۰ سال هم افزایش یافته است به طوری که ۶ درصد طلاق مردان و ۱۱ درصد طلاق زنان در سالمندان رخ می‌دهد.

,

تغییر سبک زندگی از دلایل کاهش ارزش های اجتماعی است

, تغییر سبک زندگی از دلایل کاهش ارزش های اجتماعی است, تغییر سبک زندگی از دلایل کاهش ارزش های اجتماعی است,

موسوی تغییر سبک زندگی را از دلایل کاهش ارزش های اجتماعی دانست و شرح داد: در گذشته ۷۱ درصد جمعیت کشور در جوامع روستایی و فامیلی زندگی می کردند و معمولا در جوامع کوچک فامیلی، آسیب های اجتماعی کمتر است ولی در حال حاضر ۷۱ درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند.

,

وی احیای ارزش های اجتماعی مانند احترام به بزرگترها و مشارکت های خانوادگی را به عنوان هویت ایرانی از راهکارهای حل آسیب های اجتماعی دانست.  

,

سواد اجتماعی در گذشته بیشتر بود

, سواد اجتماعی در گذشته بیشتر بود, سواد اجتماعی در گذشته بیشتر بود,

رئیس انجمن مددکاری گفت: در گذشته شاید سطح سواد خواندن و نوشتن مردم کمتر بود ولی سواد اجتماعی بیشتر بود و طلاق، آسیب های اجتماعی کمتری به دلیل روابط اجتماعی مستحکم به وقوع می پیوست.

,

وی ادامه داد: کشور پیشرفته و صنعتی ژاپن هنوز ارزش ها را حفظ کرده و هویت خود را فراموش نکرده است ولی در ایران شاهد کاهش رعایت اخلاق و جایگاه سالمندان هستیم.

,

موسوی بیان کرد: کشور چین با بیش از یک‌میلیارد جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضائی دارد ولی ایران ۸۰ میلیون نفری حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضائیه مرتبط با این آسیب‌ها دارد.

,

آسیب های اجتماعی ساوه

, آسیب های اجتماعی ساوه,

آسیب های اجتماعی ساوه

, آسیب های اجتماعی ساوه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه