اخبار داغ

آیت الله یزدی:

همراهی با مردم و زمان شناسی مهم ترین وظیفه روحانیت است/ وحدت ملت عراق سبب نابودی داعش شد

همراهی با مردم و زمان شناسی مهم ترین وظیفه روحانیت است/ وحدت ملت عراق سبب نابودی داعش شد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل همواره عنوان می‌کردند روحانیت باید زمان را بشناسد و در کنار مردم باشد و مشکلات جامعه را حل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،آیت الله محمد یزدی در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که با حضور مسئولان و اساتید حوزه علمیه در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: پیامبران تبیین ابعاد دین و رفع دخالت‌های عده‌ای در دین را بر عهده داشتند و در این جهت بسیار تلاش کردند.

وی بیان داشت: در زمان انقلاب نیز روحانیت با بسیاری از مباحث مقابله کرده و برای این انقلاب از آبروی خود مایه گذاشته است، حتی خود بنده به خاطر صحبت بر علیه شاه و برخی از سیاست های او، مستقیم به زندان رفته و مشکلاتی را تحمل کردم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محتوای منشور روحانیت امام راحل را همه شنیده ایم؛ سوال ما این است که امروز وضع حوزه های ما چگونه است و اساتید ما به غیر از تدریس چه کارهایی انجام می دهند، این جلسات و اجلاسیه ها برای آن است که بگوییم تاکنون چکار کرده و چکار باید انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: روحانیت باید در زبان و قلم ادب داشته باشد و از واژه‌های زشت و سبک هیچ‌گاه استفاده نشود، احترام مراجع تقلید برای همه ما واجب است همچون که رهبری احترام می‌گذارند.

وی ابراز داشت: اساتید حوزه باید به مباحث انقلابی و روز بپردازند و پاسخگوی مسائل مستحدثه باشند، روحانیت به معنای جامع خود شامل همه طبقات از رده اول مرجعیت تا اساتید و مبلغین و کسانی که ملبس به لباس روحانیت در جامعه با مردم هستند، می‌شود.

آیت الله یزدی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه افزود: مسئولیت استمرار امامت که همان حفظ نبوت است را روحانیت بر عهده دارد و حفظ دین خدا از اصلی‌ترین وظایف روحانیت است.

وی تصریح کرد: مقام مرجعیت را مقدس می شماریم و باید احترام کنیم؛ مراجع عظام تقلید باید بیشتر به مباحث انقلاب بپردازند؛ نمی گوییم به اندازه رهبر انقلاب سخن بگویند اما انتظار داریم بیشتر به مباحث انقلابی و مسائل روز پرداخته شود.

آیت الله یزدی گفت: امام راحل همواره عنوان می‌کردند روحانیت باید زمان را بشناسد و در کنار مردم باشد و مشکلات جامعه را حل کند، دشمن آن‌چنان تبلیغ کرده که ما خیال می‌کنیم روحانیت وظیفه دیگری ندارد.

وی با اشاره به اقدامات استکبار برای مقابله با جمهوری اسلامی افزود:اسرائیل با کمک عربستان سعودی و آمریکا برای سقوط جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند ولی عده‌ای آن را باور ندارند.

آیت الله یزدی با اشاره به اهمیت حجاب در دین اسلام تصریح کرد: برخی می گویند حجاب را روحانیت از نزد خود درآورده و در دنیای امروز دیگر حجاب معنایی ندارد،روحانیت باید همانند ائمه جلوی این سخنان ایستاده و بگوید که حجاب از اسلام است؛ هرچند برخی خوششان نیاید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حدود 40 سال از حاکمیت تئوری ولایت فقیه در کشورمان می‌گذرد و بسیاری از موفقیت‌ها در سایه حاکمیت این نظریه به وجود آمده است، باید خداوند را به خاطر این حاکمیت شکر کنیم.

وی تصریح کرد: داعش اقدامات زیادی برای مقابله با ملت‌های مسلمان منطقه انجام داد اما حشدالشعبی با درایت آیت‌الله سیستانی توانست داعش را نابود کرده و همه نقشه‌ها را بر آب کند و استقلال عراق را حفظ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه