اخبار داغ

برگزاری همایش پرچمداران وحدت و بصیرت در کرمانشاه؛

سردار ریحانی: نظام اسلامی ایران به خاطر علمای شیعه و سنی امنیت پایداری دارد/ آیت الله علما: حرکت با بصیرت ملت ایران باعث سنگ اندازی دشمنان می شود

سردار ریحانی: نظام اسلامی ایران به خاطر علمای شیعه و سنی امنیت پایداری دارد/ آیت الله علما: حرکت با بصیرت ملت ایران باعث سنگ اندازی دشمنان می شود
همایش پرچمداران وحدت و بصیرت با حضور علمای شیعه و اهل تسنن در کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، همایش پرچمداران وحدت و بصیرت امروز پنجشنبه به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان و با حضور علمای شیعه و اهل تسنن در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از علمای شهرستان‌های زلزله زده اعم از شیعه و سنی، گفت: این علما با آن محوریت و صحبت ها تسکینی برای مردم مصیبت دیده بودند و باعث التیام آلام این مردم شدندو آرامش و صبر را در این مردم مصیبت دیده گسترش دادند.

وی افزود: این عزیزان بخش زیادی از مشکلات حاشیه ای را با صحبت ها و میدان داری در آن فضای خاص حل کردند و این تلاش ها قابل تقدیر و قدردانی است.

این مسئول تصریح کرد: خدمات روحانیون و علمای شیعه و سنی در نقاط زلزله زده باعث مدیریت فضایی شد که دشمنان به دنبال گستردن آن بودند.

2

وی افزود: دشمنان پس از وقوع زلزله به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم بودند و از مثال هایی چون به مناطق سنی نشین رسیدگی نمی شود و بالعکس استفاده می کردند که انصافا با محوریت و وحدت در بین مردم این مباحث را حل کردند و بسیار قابل تقدیر و تشکر است.

سردار ریحانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب سلامی ایران گفت: در چهلمین سال حکومت  نظام اسلامی قرار گرفتیم و اگر همه فراز و نشیب ها، همه چالش ها و بحران هایی که بر سر این نظام آمد را مورد نقد، ارزیابی و بررسی قرار دهیم از ابعاد مختلف و بستر ارزش های عمومی، مثل استقلال، علم، امنیت، عدالت و مردم سالاری و خیلی از اینها جای صحبت های زیادی داریم.

وی با اشاره به ارزش هایی چون استقلال، امنیت و علم گفت: در بعد استقلال می توانیم ادعا کنیم که تحت سلطه هیچ کشور بیگانه ای نیستیم و هیچ کس نمی تواند از نظر استقلال سیاسی ما را زیر سوال ببرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: ما می توانیم ادعا کنیم که در برنامه های داخلی و خارجی خودمان استقلال کامل داریم.

وی افزود: ما اگر روابطی هم با بسیاری از کشورها داریم، براساس روابطی است که باید با جهان داشته باشیم اما استقلال سیاسی ما کاملا منحصر به فرد است و ما در دنیا کشوری نداریم که حتما زیر سلطه شرقی یا غربی نباشد.

این مسئول ادامه داد: حتی کشورهایی هستند که از نظر رنگ و زبان یکی بوده اما تحت سلطه دیگران هستند و با هم رنگ و زبان خود در اختلافند که از آن جمله می توان به کره شمالی و جنوبی و... اشاره کرد. البته ما هم چون این کشورها بودیم اما بعد انقلاب نیستیم و می توانیم ادعای استقلال سیاسی داشته باشیم.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب از نظر علمی نیز جایگاهی نداشتیم اما اکنون می توانیم ادعا کنیم که در شتاب علم در دنیا بالاترین کشور هستیم، اما در پیشرفت علمی در خاورمیانه جایگاه اول و در دنیا جایگاه ۱۱ را داریم.

1

سردار ریحانی تاکید کرد: ما می توانیم ادعا  کنیم با همه چالش ها و مشکلات منطقه ای و فرا منطقه ای کشوری بسیار امن هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از چالش های منطقه با محوریت نظام  جمهوری اسلامی شکل گرفته است، افزود: ما می توانیم ادعا کنیم که اقتدار امنیتی داریم.

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه داشتن امنیت را با اقتدار امنیتی متفاوت دانست و گفت: ما با داشتن همه چالش ها امنیت داریم که اقتدار امنیتی است و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما اقتدار امنیتی ندارد.

وی با اشاره به حضور اخیر گروهک ها در مناطق اهل تسنن برای ایجاد چالش در نظام یادآور شد: در هیچ جایی سراغ نداریم این تعداد  آدم با پشتیبانی و سازماندهی بسیار بالا و به  قصد اغتشاش آمدند اما با تلاش سربازان نظام و پشتیبانی قرارگاه نجف و یگان های امنیتی آنها کشته و اسیر  شدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این امنیت مدیون علمای شیعه و به طریق اولا اهل تسنن است.

وی افزود: این علما فضایی را در منطقه به وجود آوردند که باعث حضور مردم آگاه و با بصیرت در روزهای اول زلزله در منطقه شد.

سردار ریحانی با تاکید بر اینکه اگر حضور علمای اهل تسنن در منطقه نبود، بسیاری از موفقیت های کنونی به دست نیامده بود.

وی افزود: در نتیجه این موفقیت ها امروز دیگر گروه منحرف داعش جغرافیای حکومت ندارد و توطئه و ترفندهای دشمنان از بین رفت.


2

این مسئول ادامه داد: امروز ما نیازمند امنیت پایدار در منطقه هستیم و تا زمانی که براساس این اصول، اعتقاد و حضور با صلابت و اثر بخش شما در منطقه هستیم، امنیت ما امنیت پایداری است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یادآور شد: امروز می توانیم ادعا کنیم که امنیت ما در نتیجه بصیرت افزایی و روشنگری و محوریت علمای شیعه و اهل سنت امنیت پایداری است.

حرکت با بصیرت ملت ایران باعث سنگ اندازی دشمنان می شود

آیت الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیه و سنی استان کرمانشاه اظهار داشت: ملت ایران از یک بصیرت و آگاهی بی نظیری در دنیا برخوردارند که همواره مورد کینه  دشمنان واقع شده است چرا که  این سطح دانایی ملت ایران همواره دسیسه ها و برنامه های آنها را بر باد داده است.

وی افزود: امروز با این بصیرت و آگاهی  ملت ایران در حال پیشرفت و حرکت نیز می باشد که سبب عصبانیت دو چندان آنها از ایران شده است  که نتایج آن را اینگونه می بینیم که مسئله ایران مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا شده است.

آیت الله علما افزود: علما و روحانیون وظیفه سنگینی  در حفظ و توسعه این بصیرت در بین مردم دارند و باید با معیار قرار دادن اسلام آن را بی افزایند و پاسداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان و استکبار جهانی با کشورهای بی اثر و بی حرکت کاری ندارد و حرکت با بصیرت ملت ایران است که آنها را وادار به سنگ اندازی می کند.

3

ایران اسلامی در همه ابعاد نمونه است/ لزوم وحدت بین مسلمین

 ماموستا ملا احمد شیخی امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیه و سنی استان کرمانشاه و به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مجتمع بعثت برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر وحدت گفت: در آیات قرآن شکی نیست و ما باید اوضاع و احوال خودمان را بررسی کنیم که آیا در این راستا گام هایی برداشته ایم و اینکه چه گام های مثبتی برداشته ایم؟ ایا در این زمینه تحرکات مثبتی داشته ایم یا خیر؟ و اینکه کجای کارمان لنگ است؟ و به آنجا بپردازیم.

وی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد نمونه هستیم، گفت: ای کاش همه اهل سنت و تشیع در جهان و در مجموع جهانیان اینگونه بودند.

 امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: بارها انتقاد شده که چرا در کشورهای اسلامی جنگ برپا می شود؟ و بسیاری از اروپائیان از این موضوع انتقاد می کنند که چرا بسیاری از افراد بی دین در بسیاری از کشورها با هم مشکلی ندارند اما در این کشورها جنگ است؟

وی افزود: پاسخ این سوال مشخص است. آنهایی که دین ندارند با همدیگر نیز مشکلی ندارند، چرا که مسیحیت و یهودیت در مقابل سیاست عقب نشینی کردند و فضا را برای هرج و مرج و بی دینی خالی کردند.

این مسئول با اشاره به آیه «اقرا باسم ربک» گفت: اعتقاد ما چیزی دیگری است و از ابتدای اسلام تا انقلاب چیز دیگری آموخته‌ایم و خوانده ایم.

وی تاکید کرد: ما به دلیل اینکه قیام کردیم در شرایط جنگ قرار گرفتیم و اگر جمهوری اسلامی، پسوند اسلامی نداشت، کسی کاری به کار او نداشت.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به سخنان گهربار پیامبر اکرم(ص) گفت: پذیرش اسلام مسئولیت دارد امکا دشمنان می خواهند علمای اسلام مثل سایر رهبران کلیساها و دیرها عقب نشینی کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: اینها به دلیل اینکه امربه معروف و نهی از منکر نکردند و مورد هجمه نیستند اما ما امر به معروف و نهی از منکر کردیم و مورد هجمه قرار داریم.

ماموستا شیخی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران فراز و نشیب زیادی طی کرده ایم، گفت: توطئه ها و ترفندهای دشمنان ادامه دارد و هر روز آتش جدیدی برافروخته می شود و روی کار می آید. هر روز دشمنان آتش افروزی می کنند و هر روز خدا آن را خاموش می کند.

وی افزود: ما در مقابل جنگ ها و توطئه های زیادی از دشمنان قرار گرفیتم و هنوز هم این تهدیدات ادامه دارد.

5

این مسئول با اشاره به مرزی بودن شهرستان ثلاث باباجانی گفت: این طبیعت مرز است و دشمنان از مرز به داخل کشور نفوذ می کنند.

وی ادامه داد: ای کاش مخالفین عقل داشتن و می فهمیدند و خود گروهک داعش می فهمید نه تنها در ایران بلکه در جهان هیچ جایگاهی ندارد. حتی آنها که از داعش حمایت می کنند، آن را قبول ندارند.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: دشمنان اسلام تصور نکنند که چون در خاورمیانه و کشورهای اسلامی جنگ است، اینها فرهنگ ندارند. نه اینطور نیست، اینها دین دارند واگر هم جنگی راه افتاده است، مسبب آن استکبار جهانی بوده و آنها این جنگ ها را به راه انداخته اند.

وی افزود: اما به لطف خدا هر چه استکبار جهانی در مورد ایران سرمایه گذاری کرده، سرمایه اش از دست رفته و تیرشان به سنگ خورده است.

شیخی خاظرنشان و تاکید کرد: ما خیلی از فراز و نشیب ها را طی کرده و عملا نشان داده ایم که چه در مسئله کمک به مردم زلزله زده و چه در مسئله مبارزه با داعش وحدت داریم.

وی گفت: مردم دشمن را می شناسند و در این زمینه بصیرت دارند و در راه پیمایی ۲۲ بهمن، ۸ سال جنگ تحمیلی و ۹ دی حضور دارند و کسانی که پشت رسانه های معاندین نشسته و یا اغتشاش می کنند، نیستند. ملت ایران کسانی هستند که همواره در صحنه حضور دارند.

این مسئول تاکید کرد: دشمنان هر روز و هر ساعت به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند و متاسفانه برخی از کشورها غفلت کرده و بصیرت ندارند.

وی در پایان از تمام کسانی که در زلزله به مردم این شهرستان کمک کردند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بخشی از میوه شیرین وحدت است

 حجت الاسلام مصطفی زمانی امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی استان کرمانشاه و به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مجتمع بعثت برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت  و نتایج آن در جامعه گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ما بخشی از میوه شیرین وحدت است.

این محقق و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کرمانشاه همیشه پرچمدار وحدت بوده است، افزود:  وحدت از اوجب واجبات دین اسلام است چرا که اگر ملتی وحدت داشته باشند امکان اجرای احکام اسلامی را خواهند داشت. اما اگر فاقد وحدت باشند امکان  رسیدن به احکام اسلام را ندارند. به طور نمونه کشور های مجاور ایران مثلا افغانستان دچار تفرقه شد و ۵۰ سال است با قتنه مذهبی، قومی و سیاسی دست به گریبان است.

2

وی افزود: ایران ما مورد لطف و عنایت خداوند قرار گرفت و امام خمینی (ره) پرچم وحدت را برداشت و تمام امت اعم از علمای مذاهب و اقوام پای رهبری و امام(ره) ایستادند و برکات فراوانی برای ایران اسلامی بدست آمد.

حجت الاسلام زمانی، اقتدار بین المللی، استقلال، استعمار ستیزی و استبداد ستیزی، تولید علم و امکانات رفاهی را از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: قرآن ما را به عنوان امت مقتدر معرفی کرده است، امت مسلمان به همان میزان که  ایمان داشته باشد باید عالی ترین جایگاه را در عرصه بین اللملی هم بدست آورد و ما هر اندازه به ایمانمان رسیدیم به برتری نیز می رسیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: در زمینه تولید علم دستاورد های بسیار بزرگی چه در زمینه علوم تجربی و پزشکی و چه در زمینه علوم اسلامی و انسانی داشته ایم.

وی با بیان اینکه موفق به درمان بسیاری از بیماری ها و ساخت بسیاری از داروها شده ایم، گفت: ما هم اکنون رشته ای با عنوان پزشکی هسته ای در دانشگاه ها داریم که همه این دستاورد ها تنها در زمینه علوم تجربی بوده است.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: در آن زمان تعداد رشته های علوم اسلامی چه شیعه و چه سنی بسیار کم بود به طوری که کمتر از ۱۰ رشته فعالیت داشتند. اما به برکت انقلاب اسلامی و دستور امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این گنج قرآن و احادیث استفاده شد و اکنون بیش از ۱۴۰ رشته داریم و توانسته ایم در دنیای اسلام در علوم دینی رتبه نخست را کسب کنیم که اینها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

,

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از علمای شهرستان‌های زلزله زده اعم از شیعه و سنی، گفت: این علما با آن محوریت و صحبت ها تسکینی برای مردم مصیبت دیده بودند و باعث التیام آلام این مردم شدندو آرامش و صبر را در این مردم مصیبت دیده گسترش دادند.

,

وی افزود: این عزیزان بخش زیادی از مشکلات حاشیه ای را با صحبت ها و میدان داری در آن فضای خاص حل کردند و این تلاش ها قابل تقدیر و قدردانی است.

,

این مسئول تصریح کرد: خدمات روحانیون و علمای شیعه و سنی در نقاط زلزله زده باعث مدیریت فضایی شد که دشمنان به دنبال گستردن آن بودند.

,

2

, 2,

وی افزود: دشمنان پس از وقوع زلزله به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم بودند و از مثال هایی چون به مناطق سنی نشین رسیدگی نمی شود و بالعکس استفاده می کردند که انصافا با محوریت و وحدت در بین مردم این مباحث را حل کردند و بسیار قابل تقدیر و تشکر است.

,

سردار ریحانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب سلامی ایران گفت: در چهلمین سال حکومت  نظام اسلامی قرار گرفتیم و اگر همه فراز و نشیب ها، همه چالش ها و بحران هایی که بر سر این نظام آمد را مورد نقد، ارزیابی و بررسی قرار دهیم از ابعاد مختلف و بستر ارزش های عمومی، مثل استقلال، علم، امنیت، عدالت و مردم سالاری و خیلی از اینها جای صحبت های زیادی داریم.

,

وی با اشاره به ارزش هایی چون استقلال، امنیت و علم گفت: در بعد استقلال می توانیم ادعا کنیم که تحت سلطه هیچ کشور بیگانه ای نیستیم و هیچ کس نمی تواند از نظر استقلال سیاسی ما را زیر سوال ببرد.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: ما می توانیم ادعا کنیم که در برنامه های داخلی و خارجی خودمان استقلال کامل داریم.

,

وی افزود: ما اگر روابطی هم با بسیاری از کشورها داریم، براساس روابطی است که باید با جهان داشته باشیم اما استقلال سیاسی ما کاملا منحصر به فرد است و ما در دنیا کشوری نداریم که حتما زیر سلطه شرقی یا غربی نباشد.

,

این مسئول ادامه داد: حتی کشورهایی هستند که از نظر رنگ و زبان یکی بوده اما تحت سلطه دیگران هستند و با هم رنگ و زبان خود در اختلافند که از آن جمله می توان به کره شمالی و جنوبی و... اشاره کرد. البته ما هم چون این کشورها بودیم اما بعد انقلاب نیستیم و می توانیم ادعای استقلال سیاسی داشته باشیم.

,

وی یادآور شد: قبل از انقلاب از نظر علمی نیز جایگاهی نداشتیم اما اکنون می توانیم ادعا کنیم که در شتاب علم در دنیا بالاترین کشور هستیم، اما در پیشرفت علمی در خاورمیانه جایگاه اول و در دنیا جایگاه ۱۱ را داریم.

,

1

, 1,

سردار ریحانی تاکید کرد: ما می توانیم ادعا  کنیم با همه چالش ها و مشکلات منطقه ای و فرا منطقه ای کشوری بسیار امن هستیم.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از چالش های منطقه با محوریت نظام  جمهوری اسلامی شکل گرفته است، افزود: ما می توانیم ادعا کنیم که اقتدار امنیتی داریم.

,

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه داشتن امنیت را با اقتدار امنیتی متفاوت دانست و گفت: ما با داشتن همه چالش ها امنیت داریم که اقتدار امنیتی است و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما اقتدار امنیتی ندارد.

,

وی با اشاره به حضور اخیر گروهک ها در مناطق اهل تسنن برای ایجاد چالش در نظام یادآور شد: در هیچ جایی سراغ نداریم این تعداد  آدم با پشتیبانی و سازماندهی بسیار بالا و به  قصد اغتشاش آمدند اما با تلاش سربازان نظام و پشتیبانی قرارگاه نجف و یگان های امنیتی آنها کشته و اسیر  شدند.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این امنیت مدیون علمای شیعه و به طریق اولا اهل تسنن است.

,

وی افزود: این علما فضایی را در منطقه به وجود آوردند که باعث حضور مردم آگاه و با بصیرت در روزهای اول زلزله در منطقه شد.

,

سردار ریحانی با تاکید بر اینکه اگر حضور علمای اهل تسنن در منطقه نبود، بسیاری از موفقیت های کنونی به دست نیامده بود.

,

وی افزود: در نتیجه این موفقیت ها امروز دیگر گروه منحرف داعش جغرافیای حکومت ندارد و توطئه و ترفندهای دشمنان از بین رفت.

,


2

,
, 2,

این مسئول ادامه داد: امروز ما نیازمند امنیت پایدار در منطقه هستیم و تا زمانی که براساس این اصول، اعتقاد و حضور با صلابت و اثر بخش شما در منطقه هستیم، امنیت ما امنیت پایداری است.

,

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یادآور شد: امروز می توانیم ادعا کنیم که امنیت ما در نتیجه بصیرت افزایی و روشنگری و محوریت علمای شیعه و اهل سنت امنیت پایداری است.

,

حرکت با بصیرت ملت ایران باعث سنگ اندازی دشمنان می شود

, حرکت با بصیرت ملت ایران باعث سنگ اندازی دشمنان می شود,

آیت الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیه و سنی استان کرمانشاه اظهار داشت: ملت ایران از یک بصیرت و آگاهی بی نظیری در دنیا برخوردارند که همواره مورد کینه  دشمنان واقع شده است چرا که  این سطح دانایی ملت ایران همواره دسیسه ها و برنامه های آنها را بر باد داده است.

,

وی افزود: امروز با این بصیرت و آگاهی  ملت ایران در حال پیشرفت و حرکت نیز می باشد که سبب عصبانیت دو چندان آنها از ایران شده است  که نتایج آن را اینگونه می بینیم که مسئله ایران مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا شده است.

,

آیت الله علما افزود: علما و روحانیون وظیفه سنگینی  در حفظ و توسعه این بصیرت در بین مردم دارند و باید با معیار قرار دادن اسلام آن را بی افزایند و پاسداری کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان و استکبار جهانی با کشورهای بی اثر و بی حرکت کاری ندارد و حرکت با بصیرت ملت ایران است که آنها را وادار به سنگ اندازی می کند.

,

3

, 3,

ایران اسلامی در همه ابعاد نمونه است/ لزوم وحدت بین مسلمین

, ایران اسلامی در همه ابعاد نمونه است/ لزوم وحدت بین مسلمین,

 ماموستا ملا احمد شیخی امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیه و سنی استان کرمانشاه و به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مجتمع بعثت برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر وحدت گفت: در آیات قرآن شکی نیست و ما باید اوضاع و احوال خودمان را بررسی کنیم که آیا در این راستا گام هایی برداشته ایم و اینکه چه گام های مثبتی برداشته ایم؟ ایا در این زمینه تحرکات مثبتی داشته ایم یا خیر؟ و اینکه کجای کارمان لنگ است؟ و به آنجا بپردازیم.

,

وی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد نمونه هستیم، گفت: ای کاش همه اهل سنت و تشیع در جهان و در مجموع جهانیان اینگونه بودند.

,

 امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: بارها انتقاد شده که چرا در کشورهای اسلامی جنگ برپا می شود؟ و بسیاری از اروپائیان از این موضوع انتقاد می کنند که چرا بسیاری از افراد بی دین در بسیاری از کشورها با هم مشکلی ندارند اما در این کشورها جنگ است؟

,

وی افزود: پاسخ این سوال مشخص است. آنهایی که دین ندارند با همدیگر نیز مشکلی ندارند، چرا که مسیحیت و یهودیت در مقابل سیاست عقب نشینی کردند و فضا را برای هرج و مرج و بی دینی خالی کردند.

,

این مسئول با اشاره به آیه «اقرا باسم ربک» گفت: اعتقاد ما چیزی دیگری است و از ابتدای اسلام تا انقلاب چیز دیگری آموخته‌ایم و خوانده ایم.

,

وی تاکید کرد: ما به دلیل اینکه قیام کردیم در شرایط جنگ قرار گرفتیم و اگر جمهوری اسلامی، پسوند اسلامی نداشت، کسی کاری به کار او نداشت.

,

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به سخنان گهربار پیامبر اکرم(ص) گفت: پذیرش اسلام مسئولیت دارد امکا دشمنان می خواهند علمای اسلام مثل سایر رهبران کلیساها و دیرها عقب نشینی کنند.

,

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: اینها به دلیل اینکه امربه معروف و نهی از منکر نکردند و مورد هجمه نیستند اما ما امر به معروف و نهی از منکر کردیم و مورد هجمه قرار داریم.

,

ماموستا شیخی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران فراز و نشیب زیادی طی کرده ایم، گفت: توطئه ها و ترفندهای دشمنان ادامه دارد و هر روز آتش جدیدی برافروخته می شود و روی کار می آید. هر روز دشمنان آتش افروزی می کنند و هر روز خدا آن را خاموش می کند.

,

وی افزود: ما در مقابل جنگ ها و توطئه های زیادی از دشمنان قرار گرفیتم و هنوز هم این تهدیدات ادامه دارد.

,

5

, 5,

این مسئول با اشاره به مرزی بودن شهرستان ثلاث باباجانی گفت: این طبیعت مرز است و دشمنان از مرز به داخل کشور نفوذ می کنند.

,

وی ادامه داد: ای کاش مخالفین عقل داشتن و می فهمیدند و خود گروهک داعش می فهمید نه تنها در ایران بلکه در جهان هیچ جایگاهی ندارد. حتی آنها که از داعش حمایت می کنند، آن را قبول ندارند.

,

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: دشمنان اسلام تصور نکنند که چون در خاورمیانه و کشورهای اسلامی جنگ است، اینها فرهنگ ندارند. نه اینطور نیست، اینها دین دارند واگر هم جنگی راه افتاده است، مسبب آن استکبار جهانی بوده و آنها این جنگ ها را به راه انداخته اند.

,

وی افزود: اما به لطف خدا هر چه استکبار جهانی در مورد ایران سرمایه گذاری کرده، سرمایه اش از دست رفته و تیرشان به سنگ خورده است.

,

شیخی خاظرنشان و تاکید کرد: ما خیلی از فراز و نشیب ها را طی کرده و عملا نشان داده ایم که چه در مسئله کمک به مردم زلزله زده و چه در مسئله مبارزه با داعش وحدت داریم.

,

وی گفت: مردم دشمن را می شناسند و در این زمینه بصیرت دارند و در راه پیمایی ۲۲ بهمن، ۸ سال جنگ تحمیلی و ۹ دی حضور دارند و کسانی که پشت رسانه های معاندین نشسته و یا اغتشاش می کنند، نیستند. ملت ایران کسانی هستند که همواره در صحنه حضور دارند.

,

این مسئول تاکید کرد: دشمنان هر روز و هر ساعت به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند و متاسفانه برخی از کشورها غفلت کرده و بصیرت ندارند.

,

وی در پایان از تمام کسانی که در زلزله به مردم این شهرستان کمک کردند، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بخشی از میوه شیرین وحدت است

,
,
, دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بخشی از میوه شیرین وحدت است,

 حجت الاسلام مصطفی زمانی امروز پنجشنبه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی استان کرمانشاه و به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مجتمع بعثت برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت  و نتایج آن در جامعه گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ما بخشی از میوه شیرین وحدت است.

,

این محقق و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کرمانشاه همیشه پرچمدار وحدت بوده است، افزود:  وحدت از اوجب واجبات دین اسلام است چرا که اگر ملتی وحدت داشته باشند امکان اجرای احکام اسلامی را خواهند داشت. اما اگر فاقد وحدت باشند امکان  رسیدن به احکام اسلام را ندارند. به طور نمونه کشور های مجاور ایران مثلا افغانستان دچار تفرقه شد و ۵۰ سال است با قتنه مذهبی، قومی و سیاسی دست به گریبان است.

,

2

, 2,

وی افزود: ایران ما مورد لطف و عنایت خداوند قرار گرفت و امام خمینی (ره) پرچم وحدت را برداشت و تمام امت اعم از علمای مذاهب و اقوام پای رهبری و امام(ره) ایستادند و برکات فراوانی برای ایران اسلامی بدست آمد.

,

حجت الاسلام زمانی، اقتدار بین المللی، استقلال، استعمار ستیزی و استبداد ستیزی، تولید علم و امکانات رفاهی را از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

,

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: قرآن ما را به عنوان امت مقتدر معرفی کرده است، امت مسلمان به همان میزان که  ایمان داشته باشد باید عالی ترین جایگاه را در عرصه بین اللملی هم بدست آورد و ما هر اندازه به ایمانمان رسیدیم به برتری نیز می رسیم.

,

این استاد حوزه علمیه گفت: در زمینه تولید علم دستاورد های بسیار بزرگی چه در زمینه علوم تجربی و پزشکی و چه در زمینه علوم اسلامی و انسانی داشته ایم.

,

وی با بیان اینکه موفق به درمان بسیاری از بیماری ها و ساخت بسیاری از داروها شده ایم، گفت: ما هم اکنون رشته ای با عنوان پزشکی هسته ای در دانشگاه ها داریم که همه این دستاورد ها تنها در زمینه علوم تجربی بوده است.

,

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: در آن زمان تعداد رشته های علوم اسلامی چه شیعه و چه سنی بسیار کم بود به طوری که کمتر از ۱۰ رشته فعالیت داشتند. اما به برکت انقلاب اسلامی و دستور امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این گنج قرآن و احادیث استفاده شد و اکنون بیش از ۱۴۰ رشته داریم و توانسته ایم در دنیای اسلام در علوم دینی رتبه نخست را کسب کنیم که اینها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه