اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی:

هرم اشتغال جامعه نیاز به اصلاح دارد/ صادرات ۳۵۵ محصول از شرکت های دانش بنیان استان به اروپا

هرم اشتغال جامعه نیاز به اصلاح دارد/ صادرات ۳۵۵ محصول از شرکت های دانش بنیان استان به اروپا
معاون سیاسی امنیتی خراسان رضوی گفت:اصلاح هرم اشتغال جامعه نیاز به همراهی خانوادها در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار سید جواد حسینی در همایش تجلیل از نخبگان ،هنرآموزان و فعالان مهارتی با اشاره به اینکه انتخاب خانواده‌ها در خصوص رشته تحصیلی و آینده دانش آموزان سبب نامتقارن شدن هرم اشتغال کشور شده است اظهار داشت: خانواده در خصوص انتخاب رشته توجه به هدایت تحصیلی را امری مهم برشمردن.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش پروش بر نظامی تمام ساحتی پایه‌ریزی شده است تصریح کرد: در طرح توسعه مبنا بر آموزشی است که افراد به‌راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند.

,

 

,

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه دریافت مدارک دانشگاهی بدون کسب مهارت‌های لازم ادامه داد:باید نظامی را هدف‌گذاری کنیم که هم‌زمان با کسب مدرک مهارت برای ورود به عرصه بازار  کار را نیز کسب کنند.

,

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۸۰۰ هنرستان و۲۰رشته فنی در استان تأکید کرد: وجود این مراکز آموزشی موقعیت مناسبی را برای ایجاد کارآفرینی در استان است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز ۵ هزار فارغ‌التحصیل هنرستانی در ۴۲۰ رشته دانش‌بنیان مشغول به کارشده‌اند ادامه داد: ۳۵۵محصول تولید این شرکت‌ها به کشورهای اروپایی صادرشده است.

,

وی کنکور گرایی و تکیه صرف بر آموزش و حافظه محور بودن نظام آموزشی افتی برای آینده کشور است عنوان کرد: متأسفانه مافیای کنکور در خصوص حذف آن مقاومت می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه