اخبار داغ

رئیس اداره تعاون میاندورود:

آمار دقیقی از اشتغال در تعاونی‌های میاندورود نیست

آمار دقیقی از اشتغال در تعاونی‌های میاندورود نیست
رئیس اداره تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی میاندورود گفت: از اشتغال در تعاونی‌های میاندورود آمار دقیقی نیست چون در تعاونی تعریف اشتغال متفاوت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد خشنود در گفت‌وگو با خبرنگار میانخبر، با بیان اینکه تعاون از سرمایه‌های کوچک استفاده و به تولید و اشتغال کمک می‌کند، اظهار کرد: میاندورود 130 تعاونی دارد که از این تعداد حدود 70 تعاونی فعال است و حدود 25 تعاونی سودده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانخبر,

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها از 25 درصد معافیت مالیاتی برخوردار هستند، افزود: خیلی از تعاونی‌های کشاورزی و دامداری ما 100 درصد معاف هستند به شرطی که ترازنامه و اظهارنامه را به موقع ارائه کنند و اصول حسابداری را رعایت کرده باشند.

رئیس اداره تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی میاندورود تصریح کرد: اما چون اظهارنامه نمی‌دهند و درآمد خود را یا اعلام نمی‌کنند یا اعلام زیان می‌کنند به همین دلیل هیچ وقت آمار درستی از فعالیت آنها نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم بفهمیم چه مقدار از تولید ناخالص داخلی ما سهم تعاونی‌ها است.

خشنود یکی از دلایل اعلام نکردن درآمد از سوی تعاونی‌ها را برخورد نامناسب و محقق نشدن وعده‌های دولت به تعاونی‌ها بیان کرد و گفت: دولت به‌جای اینکه از تعاونی‌ها حمایت کند با وجود معاف بودن از آنها مالیات می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ تعاونی در مردم فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: تعاونی یک شخصیت مستقل حقوقی است و تمام تصمیمات را خودش می‌گیرد و وظیفه دولت فقط حمایت و نظارت است.

خشنود بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در میاندورود را در زمینه کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی دانست و اظهار کرد: از اشتغال در تعاونی‌های میاندورود آمار دقیقی نیست چون در تعاونی تعریف اشتغال متفاوت است اما به‌طور متوسط در هر تعاونی دو تا سه نفر اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه دولت اگر بخواهد پولی به تعاونی‌ها بدهد تعاونی‌های روستایی در اولویت قرار دارند، خاطرنشان کرد: کسانی که قصد تولید و اشتغال دارند در سایت کارا ثبت‌نام کنند که 30 درصد تسهیلات متعلق به بخش تعاونی با بهره پایین است.

خشنود با اشاره به اینکه تعاونی‌ها برای ثبت‌نام در سایت کارا باید طرح داشته باشند، افزود: طرح از سوی دستگاه اجرایی مربوطه بررسی می‌شود و بعد از تصویب در کمیته فنی اشتغال شهرستان و ارسال به کمیته فنی استان و تصویب در این کمیته به بانک عامل معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی میاندورود با بیان اینکه تسهیلات در دو بخش اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری پرداخت می‌شود، گفت: شرکت‌های تولیدی و تعاونی‌هایی که مشغول به‌کار هستند با سود 18 درصد و دو تا هشت درصد یارانه هم می‌گیرند و اگر روستایی و عشایری باشد بهره چهار درصد برای روستاهای مرزی، 6 درصد برای روستایی و عشایری غیر مرزی و هشت درصد برای تامین سرمایه در گردش روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه