اخبار داغ

توافق اوپک ادامه می‌یابد

توافق اوپک ادامه می‌یابد
رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد کشورهای غیراوپک تا 2 سال دیگر افزایش تولید خواهند داشت و ، کشورهای عضو اوپک مجبور می‌شوند توافق کاهش تولید نفت را خود را همچنان ادامه دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سازمان بین‌المللی انرژی می‌گوید از آنجایی که تولید نفت در کشورهای غیراوپک نظیر آمریکای شمالی، برزیل و مکزیک افزایش یافته، کشورهای اوپک مجبور خواهند بود توافق اخیر خود را تا دو سال دیگر ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش فارس، فاتح بیرول ادامه داد افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای غیر اوپک طی ۲ سال آینده نیاز بازار را پوشش خواهد داد و همین مسئله سبب می‌شود که توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت همچنان ادامه یابد.

,

کشورهای تولیدکننده نفت طی ۲ سال گذشته توافق کرده‌اند که تولید روزانه را ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. این توافق بین کشورهای اوپک و روسیه حاصل شد.

,

توافق کاهش تولید نفت به این دلیل انجام شد که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار در هر بشکه به ۳۰ دلار رسیده بود و آنها با این اقدام می‌خواستند قیمت را افزایش دهند که تا حدود زیادی موفق شدند و قیمت به بیش از ۷۰ دلار رسید.

,

فاتح بیرول در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ اعلام کرد که عرضه‌های جدید نفت از سوی کشورهای غیر اوپک طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ایجاد شود.

,

وی معتقد است طی سال‌های آینده بازار نفت با مشکل جدی مواجه خواهد شد به طوریکه پیر شدن میادین نفت و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در کنار افزایش تقاضا تا حدود زیادی بازار را نامتعادل خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه