اخبار داغ

وزیر نیرو:

یکی از موارد اصلاح شیوه مصرف قیمت است

یکی از موارد اصلاح شیوه مصرف قیمت است
وزیر نیرو گفت: یکی از موارد اصلاح شیوه مصرف قیمت است و باید قیمتها اصلاح شوند تا ما مجبور به استفاده از منابع مردمی برای احداث و نگهداری نیروگاهها نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پردیس خبر ؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو ساعتی پیش در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از کلان به پردیس گفت: شرایط امروز آب کشور آینه رفتار ما در گذشته است.
وی ادامه داد: خشکسالی مانند یک آینه تمام قد روبروی ماست که روند مصرف مان را نگاه کنیم و ببینیم که باید به اصلاح شیوه مصرف بپردازیم یا اینکه همچنان دلخوش به تامین آب شرب از آبهای سطحی باشیم.
اردکانیان افزود: ما در بخش مصرف مشکلات زیادی داریم و در بسیاری از موارد جامعه بد مصرفی هستیم که تا آن را درست نکنیم تامین آب اضافی پاسخگوی نیاز ما نیست.
وزیر نیرو از مطالعه، بررسی و تلاش در زمینه شیرین سازی آب دریاها، آبهای ژرف، رایزنی با کشور های همسایه جهت بهره مندی بیشتر از آبهای مشترک خبر داده و از ادامه دادن همین شیوه مصرف انتقاد کرد.
وی ادامه داد: امروز باید بیشتر با مسئولین منطقه و نماینده های رسانه های جمعی صحبت کرد و در ۲۲ بهمن سال آینده نباید فقط افتتاح پروژه را جشن بگیریم بلکه میبایست از الان به فکر استفاده صحیح از منابع آبی باشیم.
اردکانیان خاطر نشان کرد: بدون برنامه ریزی حضور جمعیت بیشتر از ۸۰۰ هزار نفر را در پردیس شاهد خواهیم بود.
وزیر نیرو تصریح کرد: جمع آوری و تصفیه فاضلاب که با بهداشت مردم ارتباط دارد یکی از اولدیت های وزارت نیرو است.
وی بیانکرد: فارغ از اینکه اب اشامیدنی و بهداشتی از چه راههایی برای مصرف تامین می شود، پساب مطمئن ترین منبع برای استفاده در زمینه های مختلف مانند کشاورزی است.
اردکانیان ادامه داد: امروزه ۲۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در دنیا با پساب آبیاری می شود و عدم استفاده از پساب سبب آلوده شدن منابع آب شرب و آب شیرین می شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: برای پروژه انتقال آب از کلان به پردیس بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه تدارک دیده شده از منابع مالی مسکن مهر تامین می شود.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر خدمات مورد نیاز را دارند، ادامه داد:  یکی از موارد اصلاح شیوه مصرف قیمت است و باید قیمتها اصلاح شوند تا ما مجبور به استفاده از منابع مردمی برای احداث و نگهداری نیروگاهها نباشیم.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دا, پایگاه اطلاع رسانی پردیس خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه