اخبار داغ

علت کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه؛

دین گریزی مهمترین عامل کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است

دین گریزی مهمترین عامل کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است
معنویات با خود ایمان، خوش خلقی، سخاوتمندی و هزاران صفات نیک دیگر به همراه می آورد و در مقابل دین و معنویت گریزی، مهمترین عامل فساد و کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، کافیست این روزها کمی به اطرافمان بنگریم، آن وقت خواهیم دید که دنیا را رذال اخلاقی همچون بی حرمتی، نژادپرستی، پارتی بازی، کینه و نفرت و...، دوقبضه کرده است! که اگر نوع زندگی و اخلاق و منش مان به همین منوال پیش برود، قطعا دیگر نباید امیدی به زندگی خوب و بااخلاق را در جامعه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

دین گریزی مهمترین عامل کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است

, دین گریزی مهمترین عامل کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است,

به هر حال چه بخواهیم، چه نخواهیم، زندگی هایمان به سرعت به سمت زوال و نابودی سوق پیدا کرده که تنها راه حل جلوگیری از آن، بازگشت معنویات در جامعه است. چرا که معنویات با خود ایمان، خوش خلقی، سخاوتمندی و هزاران صفات نیک دیگر به همراه می آورد و در مقابل دین و معنویت گریزی، مهمترین عامل فساد در جامعه و کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است.

,

حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان معنویات کم رنگ شده در جامعه را پررنگ تر کرد؟ و یا اصلا این کار وظیفه چه کسی یا چه کسانی است؟

,

در حقیقت این کار باید به صورت کاملا بنیادی و از تربیت کودکانمان آغاز شود و بعد در میان اقشار مختلف جامعه اشاعه گردد. درواقع فواید داشتن یک زندگی خوب و یک جامعه بااخلاق را فرد ابتدا در خانواده و بعد در جامعه می آموزد. لذا این کار تلاش دوچندان والدین، نظام آموزش و پرورش و سرانجام دولت را در پاسداری از ارزش ها و باورهای دینی می طلبد.

,

تهاجم فرهنگی موجب معنویت گریزی افراد در جامعه می شود

, تهاجم فرهنگی موجب معنویت گریزی افراد در جامعه می شود,

درواقع باید به آنها بیاموزیم که اگرچه پول و ثروت، موجبات راحتی و آسایش (البته ظاهری) را فراهم می آورد، اما هرگز نمی تواند موجبات آرامش و خوشبختی ما را فراهم کند. چرا که یکی از عوامل فساد در جامعه، همین تعلق و دلبستگی به دنیاست.

,

باید در درون تک تک افراد جامعه نهادینه شود که بی حرمتی به مقدسات و بزرگترها و بالاخص والدین، موجب می شود تا رحمت و برکت از زندگی ها و در مجموع از جامعه بیرون رود.

,

چرا که در روایات آمده است: بی­ احترامی به والدین، عمر را کوتاه، و روزی را کم می­ کند و اگر کسی از روی خشم به والدین خود نگاه کند، خداوند او را از حوزه­ ی رحمت خود دور کرده و نمازش را نمی­ پذیرد.

,

باید در جامعه و بین اقشار مختلف مردم فرهنگ سازی کرد که وقتی یکی از همنوعان خود دچار گرفتاری شده و در شرایط اضطرار قرار گرفته است، بی چون و چرا و بدون هیچ چشمداشتی به کمک او بشتابند؛ و تنها راه حل دستیابی به این خوبیها و هزاران حسنات دیگر که از حوصله این مطلب خارج است، گسترش معنویات در جامعه می باشد.

,

اما متاسفانه گویی این روزها، توطئه های دشمنان و منافقان ضدانقلاب که در قالب تهاجم فرهنگی شکل می گیرد و باعث معنویت گریزی افراد می گردد، کارساز شده و برخی از مردم را در مسیری قرار داده که چشم اندازی جز سیاهی و تباهی ندارد!

,

رعایت مسائل اخلاقی آرامش بیشتری را در جامعه حکمفرما می کند

, رعایت مسائل اخلاقی آرامش بیشتری را در جامعه حکمفرما می کند,

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص چرایی کمرنگ شدن مسایل اخلاقی در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه وقتی مردم می بینند که عده ای از مسیرهای غیراخلاقی به نتیجه رسیده و در زندگی و کارشان ولو به صورت ظاهری پیشرفت کرده اند، دیگر امور اخلاقی را جدی نگرفته و در کارهایشان کمتر به آن توجه می کنند.

, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: درواقع وقتی می بینند که برخی از راه دروغ گویی به نتیجه مطلوب و دلخواهشان می رسند، دیگر اهمیتی به راستگویی نمی دهند؛ و یا اینکه وقتی می بینند که عده ای از طریق مشاغل غیرحلال پول های کلانی به جیب می زنند، مسئله حلال نزد آنها کم رنگ شده و دیگر به نتایج مسائل اخلاقی توجهی نمی کنند.

,

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: لذا لازم است تا برای از بین بردن یک چنین کارها و دیدگاه هایی، کسانی که به عنوان الگو در جامعه شناخته شده اند، به مسائل اخلاقی مقید باشند تا مردم هم با الگوگیری از آنها مسیر درست و خداپسندانه را در پیش گیرند.

,

وی تصریح کرد: درواقع باید در سطح جامعه نهادینه سازی شود که رعایت مسائل اخلاقی، هم لذت بیشتری دارد و هم اینکه آرامش بیشتری را در جامعه حکمفرما می کند.

,

آذربایجانی در پایان خاطرنشان کرد: از سویی دیگر لازم است که با کسانی که به مسائل و شئون اخلاقی در جامعه ولو مسئولین، پایبند نیستند، برخورد جدی شود تا درس عبرتی برای دیگران باشند.

,

به هر تقدیر، باید مردم و مسئولین دست در دست هم با احیای ارزش های مذهبی و اخلاقی مانع بروز و یا گسترش رذال اخلاقی و در نتیجه بحران های اجتماعی و روانی در جامعه معاصر شوند و تلاش کنند تا سبک زندگی اسلامی را همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید فراوانی در برقراری آن در جامعه دارند را دوباره احیا و موجبات پیشرفت و سعاتمندی در جامعه را فراهم آورند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه