اخبار داغ

در جلسه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع ملی شهرستان نی ریز مطرح شد؛

اراضی ملی به شدت تخریب شده، سطح آب های زیر زمینی کاهش و آلودگی هوا شدت یافته است

اراضی ملی به شدت تخریب شده، سطح آب های زیر زمینی کاهش و آلودگی هوا شدت یافته است
در جلسه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع ملی شهرستان نی ریز مطرح شد؛ با توجه به شرایط نامناسب اراضی ملی در منطقه می بایست با اهتمام بیشتر همانند ملک شخصی خود از انفال حفاظت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از نبض نی ریز؛ شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع ملی شهرستان نی ریز با حضور کلیه اعضاء در محل دادگستری شهرستان نی ریز تشکیل جلسه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از نبض نی ریز؛,

در ابتدا حجت الاسلام مهدوی ریاست دادگستری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در پاسخ به کسانی که معتقد به فوت حضرت زهرا (س) به مرگ طبیعی می باشند؛ فوت آن حضرت در جوانی بدون ثبت علت آن در تاریخ و هم چنین مخفی بودن قبر آن حضرت را دلیل شهادت ایشان دانستند.

,

 وی در ادامه با بیان اینکه امروز اراضی ملی به شدت تخریب شده، سطح آب های زیر زمینی کاهش یافته و آلودگی هوا شدت یافته، از ادارات ذیربط خواست: که با اهتمام بیشتر همانند ملک شخصی خود از انفال حفاظت نمایند.

,

 این مقام مسوول جلوگیری از ورود انسان و دام را مهم ترین عامل احیاء اراضی دانستند و هم چنین ایجاد راه دسترسی در مناطق بکر طبیعت را عامل ورود پای افراد سودجو به این مناطق و آغاز نابودی و تخریب جنگل ها دانست.

,

 محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز در ادامه سیاست های گذشته در واگذاری زمین را اشتباه دانست و بیان کرد: با هدف کشت و خود کفایی به هر قیمتی اراضی تحت شرب سدها افزایش یافته است؛ در صورتی که میزان ورودی آب به زمین طی سال های گذشته تغییری نکرده است و این افزایش برداشت باعث برهم خوردن تعادل منابع آبی شده است.

,

در ادامه مصوبات جلسه قبل به ترتیب قرائت و اعضا به ارائه گزارش عملکرد خود و تبادل نظر پرداختند و حاضرین با بیان مشکلات عملی خود خواستار راه حل برای آن شدند.

,

در این جلسه ادارات جدیدی دعوت شده بودند که متقاضی برگزاری کلاس های آموزش ضابطین توسط دادستانی شهرستان نی ریز و افزایش تعداد جلسات شورا شدند.

,

در این جلسه مقرر شد؛ ادارات مرتبط با امر زمین بدوا به شناسایی و تعیین اراضی تحت مالکیت خود اقدام نمایند و  در جلسه بعد گزارش دقیق و مستند در خصوص میزان اراضی تحت مالکیت خود، میزان اراضی که مورد تخریب و تصرف واقع شده و تعداد پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضا و میزان موفقیت خود در رفع تصرف را اعلام نمایند.

,

جلسه با تصویب موضوعات جدید و تعیین وظایف هر یک از اعضا پایان یافت‌.

,

 

,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه