اخبار داغ

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

آغاز به کار هشت مرکز جامع خدمات سلامت در اصفهان

آغاز به کار هشت مرکز جامع خدمات سلامت در اصفهان
هشت مرکز جامع خدمات سلامت با حضور وزیر بهداشت از شب گذشته در اصفهان آغاز به کار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در مراسم افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهید سرخوش شاهین شهر بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سلامت مردم اهمیت می دهند و اقدامات آن ها در این زمینه جای تشکر دارد؛ چرا که موضوع بهداشت و درمان یکی از اولویت های آن ها بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

وی ادامه داد: طرح های بهداشتی، درمانی و تجهیز بیمارستان هایی که در پنج سال گذشته به بهره برداری رسید به خاطر توجه ویژه نمایندگان مجلس بود.

,

سیدحسن قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: مراکز جامع خدمات سلامت در کشور در مراقبت های نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و سالخورگان نقش بسزایی ایفا می کند.

,

وزیر بهداشت در تشریح این نقش بیان کرد: خدمات مامایی، مشاوره های تغذیه و رژیم درمانی، خدمات مشاوره ژنتیک اجتماعی و قبل از ازدواج و همچنین غربال گری هیپوتیروئید از جمله وظایف مرکزهای جامع سلامت در شهرهای کشور است.

,

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: پیشگیری یکی از نکات بسیار مهمی است که مردم باید به آن اهمیت ویژه ای بدهند و با کنترل سطح سلامت خود و پیگیری پرونده الکترونیکی خودشان، سلامتی را برای خودشان به ارمغان بیاورند.

,

هاشمی گفت: بهتر است به نکاتی در مراکز جامع خدمات سلامت به مردم ارائه می شود مهم قلمداد شود و از سوی تک تک افراد جامعه رعایت شود.

,

وی افزود: پیشگیری خوبی در گذشته انجام نداده ایم و امروزه شاهد برخی بیماری ها مانند دیابت هستیم و بهتر است بدانیم که حوزه درمان مانند حوزه پیشگیری نامحدود نیست.

,

کمیسیونر کنترل و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: کادر بهداشتی مراکز جامع خدمات سلامت دید دلسوزانه ای به مردم منطقه خودشان دارند و نیاز است که این کار بزرگ مراقبت سلامت، مشارکت بیشتری را از سوی مردم به همراه داشته باشد.

,

اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند

, اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند, اعتماد مردم به درمان افزایش پیدا کند,

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: درباره درمان هم باید چند کار انجام دهیم که در ابتدا باید بتوانیم برای مردم اعتماد به درمان را افزایش دهیم.

,

وی در تشریح این اعتماد سازی ادامه داد: اگر کسی به بیمارستان گلدیس رفت باید اطمینان داشته باشد هر کاری که بشود انجام داد را پرسنل انجام  می دهند و این باید برای بیماران فرهنگ سازی شود.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: سایر نقاط این شهرستان هم نیازمندی های بهداشتی و درمانی دارند و امیدواریم با دید خوبی که وزیر بهداشت به شهرستان ها و استان های مختلف دارند، این مشکلات برطرف شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نسبت به سایر برنامه ها اعتبارات خوبی برای طرح تحول نظام سلامت لحاظ شد تا وزارت بهداشت بتواند کار خود را راحت تر پیش ببرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان هم در انتهای این مراسم گفت: مرکز شهید سرخوش به عنوان نمونه ای از هشت مرکزی است که همزمان با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

,

طاهره چنگیز در معرفی این مراکز خاطر نشان کرد: پایگاه بهداشتی شهید ردانی پور شاهین شهر، شهید سرخوش، آزمایشگاه بهورزی فریدن، مرکز جامع سلامت مورچه خورت، پانسیون پزشکان، مرکز بهداشتی زواره و مرکز بهداشتی حجت آباد برخی از این پروژه ها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه